شناسهٔ خبر: 46052980 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

افزایش قیمت میوه از میادین میوه و تره‌بار/ صرفاً واردات موز، انبه، آناناس و نارگیل مجاز است

صاحب‌خبر -
اسدالله کارگر در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به افزایش قیمت میوه اظهار کرد: گران شدن میوه مربوط به مراکز عرضه میوه و سبزی در سطح شهر نیست، قیمت میوه در مبدا و از میادین میوه و تره‌بار افزایش داشته است، میوه فروشی‌ها مطابق قوانین اتحادیه تنها مجاز به دریافت سود مصوب هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تصریح کرد: ناهماهنگی در خصوص صادرات و تامین نیاز بازار باعث افزایش نوسانات قیمت در بازار خواهد شد، بار‌ها از دستگاه‌های ذی ربط و اتحادیه اعلام شده که با توجه به تامین نیاز بازار اقدام به صادرات کنند.

وی با بیان اینکه قاچاق میوه امری انکار ناپذیر است، افزود: مطابق بخش نامه‌های موجود تنها واردات موز، انبه، آناناس و نارگیل به کشور مجاز است و سایر اقلام میوه‌های خارجی موجود در بازار به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

کارگر ادامه داد: در واحد‌های مجوز دار میوه فروشی به ندرت شاهد عرضه میوه قاچاق هستیم و عمده این میوه‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌ها ارائه می‌شود که مسئول نظارت بر این واحد‌های فروش به عهده اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی نیست.

وی با اشاره به نوسان در تقاضا برای خرید میوه بیان کرد: خرید میوه بسته به ایام سال متفاوت است و با وجود کاهش قدرت خرید مردم و اولویت داشتن سایر هزینه‌ها به خرید میوه، معمولا در پایان سال میزان تقاضا برای خرید میوه افزایش خواهد یافت.

کارگر عنوان کرد: طی سال‌های گذشته اتاق اصناف ایران جشنواره‌ای تحت عنوان فروش بهاره میوه برگزار می‌کرد و این طرح امسال به فروشندگان میوه محول شده است و در صورتی آمادگی فروش میوه با تخفیف به مشتریان، می‌تواند پلاکارد فروش بهاره را در مغازه خود نصب کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تصریح کرد: سال گذشته با شیوع بیماری کرونا گمانه زنی هایی درباره خصوص خاصیت لیموترش در فضای مجازی پخش شد و  میزان خرید این محصول به شدت افزایش یافت، اما در ادامه با تامین نیاز بازار و افزایش آگاهی مردم نسبت به بیماری کرونا میزان تقاضا برای این میوه نیز تعدیل شد.

نظر شما