شناسهٔ خبر: 46052720 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دوشنبه این‌هفته؛

تقریظ رهبر انقلاب بر «عصرهای کریسکان» منتشر می‌شود

صادق وفایی

متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب «عصرهای کریسکان» روز دوشنبه ۱۸ اسفند منتشر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم دهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «عصرهای کریسکان» روز دوشنبه ۱۸ اسفند توسط مؤسسه‌ی پژوهشی-فرهنگی انقلاب اسلامی در سنندج برگزار می‌شود.

کتاب «عصرهای کریسکان»، دربرگیرنده خاطرات امیر سعیدزاده (سعید سردشتی) از فعالیت‌های دوران مبارزه پیش از انقلاب و مجاهدت‌های دفاع مقدس تا رنج‌های اسارت در زندان‌های کومله و دموکرات است که به قلم کیانوش گلزار راغب نوشته و تدوین و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

کریسکان منطقه‌ای در کردستان عراق است که پس از پاکسازی سردشت تبدیل به مقر اصلی گروهک‌های تجزیه‌طلب شد و آنها در آنجا زندانی دایر کرده بودند. راوی کتاب نیز چندسالی را در این زندان اسیر بوده است. ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه خبر داده است که این کتاب به تازگی مزین به تقریظ رهبر انقلاب شده است.

امیر سعیدزاده، راوی این‌کتاب، یکی از منحصر به فردترین نیروی‌های دفاع مقدس است. چراکه عضو هیچ‌سازمانی نیست. یک نیروی آزاد است و در عین حال در مأموریت‌های اطلاعاتی و عملیاتی شرکت می‌کند، مأموریت‌هایی نیز برای شناسایی در خارج از کشور دارد. پس از آن راهی سپاه می‌شود. سعیدزاده پیش از انقلاب، از طرف ساواک، مورد پیگیری و بازخواست قرار گرفته و فراری می‌شود. اسیر کومله می‌شود و از سازمان کومله نیز فرار می‌کند. ۴ سال بعد از جنگ، سعید زاده به اسارت حزب دموکرات کردستان عراق در می‌آید. این دوران از ابتدای انقلاب تا سال ۷۴، یعنی یک دوره ۱۵ ساله، به طول می‌انجامد.

برنامه دهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و رونمایی از تقریظ رهبری بر «عصرهای کریسکان» با حضور جمع محدودی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت و فعالان حوزه ادبیات و هنر دفاع مقدس و مسئولان استانی، با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

نظر شما