شناسهٔ خبر: 46052477 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همگام با کانون های فرهنگی و هنری مساجد/۵

کانون محبان الزهرا(س) در قالب اردوهای جهادی به کمک نیازمندان شتافت

اعضای کانون فرهنگی و هنری محبان الزهرا سلام الله علیها شهرستان اسفراین با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و در قالب اردوهای جهادی، طرح ویزیت رایگان بیماران نیازمند مناطق محروم را اجرایی کردند.

صاحب‌خبر -

«غلامحسن امیری» مدیر کانون فرهنگی و هنری محبان الزهرا سلام الله علیها اسفراین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تشریح فعالیت های یک ساله کانون به مناسبت هجدهم اسفندماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد اظهارکرد: امسال با توجه به شیوع کرونا، جمع آوری کمک های مردمی در قالب کمک های مومنانه در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی صورت گرفت.

 

وی، ذبح گوسفند در عید قربان و سایر مناسبت ها و توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان را از دیگر فعالیت ها نام برد و افزود: کمپین «من هم ماسک میزنم» با هدف ترغیب مردم به استفاده از ماسک برای کاهش بیماری کرونا، به همت اعضای کانون فعال شد.

 

امیری به ضدعفونی معابر شهری و روستایی به صورت متناوب هم اشاره کرد و افزود: اعضای کانون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و در قالب اردوهای جهادی، طرح ویزیت رایگان بیماران نیازمند مناطق محروم را هم اجرایی کردند.

 

تهیه و توزیع غذای گرم و بسته های کمک معیشتی و همچنین نان صلواتی در مناسبت های مذهبی از دیگر فعالیت هایی بود که مدیر کانون فرهنگی و هنری محبان الزهرا سلام الله علیها اسفراین از آنها نام برد و اظهارکرد: به مناسب شب یلدا هم بسته های میوه نذری تهیه و توزیع شد.

 

وی در تشریح برنامه های دهه فجر امسال به برگزاری نمایشگاه پوستر اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی و اهدای جوایز و همچنین شعر خوانی حماسی در برنامه «10شب 10 مسجد»، اجرای کُرسی تلاوت فاطمی، رونمایی از آثار هنری تجسمی بانوی مسجدی و راه اندازی کاروان شادی و رژه خودرویی به مناسبت 22 بهمن از دیگر برنامه ها به شمار می رود.

 

امیری، خرید و اهدای یک دستگاه ماشین اتومات لباسشویی به نوعروس نیازمند را به دیگر فعالیت های خیرخواهانه کانون افزود و گفت: به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از مادران سالمند شهرستان اسفراین با اهدای شاخه گل و هدایایی، تجلیل شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری محبان الزهرا سلام الله علیها اسفراین بیان کرد: مسابقه تنیس روی میز ویژه نوجوانان کانون های مساجد و البته با رعایت پروتکل های بهداشتی هم با هدف ایجاد نشاط اجتماعی برگزار شد.

 

وی به تجلیل از مادر شهید مدافع حرم «شهید محمد ابراهیم توفیقیان» به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره کرد و گفت: سه شنبه های تکریم هم با هدف تجلیل از خانواده معظم شهدا در طول سال برگزار شده است.

 

امیری، برگزاری کارگاه آموزشی آسیب های اجتماعی، اهدای دو عدد گوشی تلفن نو به دانش آموزان نیازمند، اهدای پوشاک و لباس نو به محرومان و برگزاری جلسه توجیهی آموزشی خادمیاران کانون تخصصی نوجوانان و جوانان رضوی اسفراین با حضور دبیر شبکه جوانان رضوی را به سایر فعالیت ها افزود.

 

برگزاری جلسات آموزشی کلاس سرود کانون مساجد با حضور مربی استانی، آزمون خوشنویسی ویژه اعضای فعال هیئت و کانون های فرهنگی و هنری شهرستان اسفراین و جلسه آموزشی توجیهی مدیران کانون های مساجد اسفراین با موضوع ایران قوی از دیگر مواردی بود که مدیر کانون محبان الزهرا سلام الله علیها به آن اشاره کرد.

 

امیری همچنین گفت: در راستای کمک رسانی به مردم زلزله زده شهر سی سخت، کمک های مردمی با همکاری اعضای کانون و همچنین همت خیرین و نیکوکاران، جمع آوری و راهی این منطقه شد.

 

وی با بیان اینکه کمک های مردمی طی دو مرحله جمع آوری شد، مجموع کمک های مردمی را 70 میلیون تومان و در قالب اقلام ضروری و اساسی مردم اعلام کرد.

 

امیری ارسال مرحله نخست کمک های مردمی را همزمان با میلاد حضرت علی علیه السلام و اقلام ارسالی را شامل  پتو، لباس گرم و وسایل گرمایشی به مبلغ تقریبی 55 میلیون تومان ذکر کرد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری محبان الزهرا سلام الله علیها اسفراین اظهارکرد: در مرحله دوم جمع آوری کمک های مردمی، علاوه بر اقلام گرمایشی و البسه گرم، مواد غذایی کنسرو شده، آب معدنی، مواد غذایی خام جهت طبخ غذای گرم همچون حبوبات و برنج و نیز پک های بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی کننده  ارسال شد.

 

امیری با بیان اینکه در صدد هستیم تا مرحله سوم کمک ها را نیز به مناطق زلزله ارسال کنیم، خواست تا خیرین و نیکوکاران، فعالان کانون فرهنگی و هنری و هیئت محبان الزهرا سلام الله علیها را یاری کنند.

 

 

گفتنی است؛ 18 اسفندماه مصادف با سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که ستاد فهمای خراسان شمالی به همین مناسبت قصد دارد از کانون های فعالی که با ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد بیشترین امتیاز را دریافت کرده اند، تقدیر کند.

 

 

 

پایان پیام/71

نظر شما