شناسهٔ خبر: 46052261 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

آموزش معامله گری؛

نکات بسیار مهم برای شروع معامله‌گری در فارکس و رمزارزها

برای اینکه بتوانید معامله گر موفقی باشید باید نکات ابتدایی را به بهترین شکل رعایت کنید.

صاحب‌خبر -

بازار؛ گروه بورس: برای اینکه بتوانید وارد فضای بازارهای مالی به ویژه بازارهای مالی بین المللی همچون فارکس، رمزارزها را داشته باشید باید نکاتی را رعایت کنید.در هنگام شروع یک فعالیت جدید، انتظار می رود قصد تهیه ابزارهایی که فکر می کنید به آنها نیاز پیدا خواهیدکرد را داشته باشید اما پس از مدتی متوجه غیر کابردی بودن بسیاری از آن ها، (حداقل برای آغاز کار) می شوید.

با سرمایه گذاری بهینه می شود به اهداف خود رسید، اما خرید وسایل غیر ضروری بسیار جذاب تر به نظر میرسد زیرا این همان چیزی است که در آموزشهای خود و تبلیغات فضای مجازی می بینید، تهیه تجهیزات باعث می شود که در انجام فعالیت های جدید خود احساس راحتی و اطمینان بیشتری داشته باشید.

این اغلب در معامله گران بازارهای مالی هم اتفاق می افتد. ممکن است افراد تازه وارد اینطور برداشت کنند که با سیستم های مانیتورینگ،خرید نرم افزار های تحلیل، اندیکاتور و ربات های گران قیمت میتوانند بهتر از بازار سود بگیرند. اما این طور نیست، هیچ اندیکاتور و سیستمی نمی تواند ما را به سود برساند مگر اینکه خود تسلط کافی بر روی آن سیستم داشته باشیم و در عمل بتوانیم سناریوهای بعدی را تا حد سوددهی پیش بینی کنیم.

خوشبختانه برای اینکه بتوانید به یک معامله گر سودآور تبدیل شوید، لزوماً به همه این موارد نیازی نیست. در اینجا چند   نکته وجود دارد که هنگام راه اندازی محیط تجاری خود بهتر است به آنها توجه کنید.

ابتدا موارد ضروری را درنظر بگیرید
با یک لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی و یک اتصال اینترنتی خوب شروع کنید. سپس، یک بستر معاملاتی مناسب را انتخاب کرده و آن را روی سیستم خود نصب کنید.
موبایل شخصی می تواند برای چک کردن معاملات باز شما مناسب باشند، اما اگر بخواهید اخبار، نمودارها، حواشی بازار و معاملات خود را به طور همزمان بررسی کنید، امکان پذیر نخواهید بود.برای شروع به چندین مانیتور نیازی ندارید، مگر اینکه قبلاً تجربه و موجود داشته باشید و مطمئن باشید که به آن نیاز پیدا خواهید کرد. ابتدا موارد ابتدایی یعنی حمایت ها، مقاومت ها، شناسایی روند را به کار بگیرید و سپس بر روی پرایس اکشن و یا حرکات قیمتی تمرکز کنید.

هیچ اندیکاتور و سیستمی نمی تواند ما را به سود برساند مگر اینکه خود تسلط کافی بر روی آن سیستم داشته باشیم و در عمل بتوانیم سناریوهای بعدی را تا حد سوددهی پیش بینی کنیم

 در جایی سرمایه گذاری کنید که کارآمد باشد
درست مثل یک آشپز یا مهندس که در تهیه تجهیزات باکیفیت حساسیت به خرج می دهد، معامله گران بازارهای مالی نیز باید در بهترین ابزارهای موجود برای بهینه کردن وقت و تمرکز خود سرمایه گذاری کنند تا مهارت های معامله گری خود را به حداکثر برسانند.به عنوان مثال سرمایه گذاری در یک میز و صندلی راحت و مناسب به شما کمک می کند تا مدت زمان بیشتری در فضای معاملاتی برای بررسی دقیق تر بمانید.انتخاب نرم افزار تحلیل و بستر معاملاتی مناسب می تواند به شما کمک کند سیستم های معاملاتی خود را آسان تر و سفارشات خود را سریعتر اجرا کنید.

به همین ترتیب، عضویت در سایت ها و کانال های معتبر مرتبط می تواند بینش اقتصادی و مزیت های تجربی به شما ارائه دهد که اکثر معامله گران از آن بی خبرند. در یک بازار تهاجمی مانند فارکس، شما به تمام امتیازاتی که در جهت مثبت شدن معاملات شما می شود نیاز خواهید داشت. دقت کنید منبع خبر یا تحلیل شما کانال های بی تجربه فارکس نباشند و تا حدالامکان اخبار رسانه های معتبری چون رویترز و بلومبرگ را برای بازار پیگیری کنید. تسلط بر زبان انگلیسی کار شما را بسیار آسان خواهد کرد، اگر بر زبان انگلیسی تسلط ندارید آموزش زبان را هم شروع کنید برای شروع ابتدایی می توان از ظرفیت گوگل ترانسفیت استفاده کرد اما این ابزار ابتدایی است و در آینده کار شما را سخت خواهد کرد.

تسلط بر زبان انگلیسی کار شما را بسیار آسان خواهد کرد، اگر بر زبان انگلیسی تسلط ندارید آموزش زبان را هم شروع کنید برای شروع ابتدایی می توان از ظرفیت گوگل ترانسفیت استفاده کرد اما این ابزار ابتدایی است و در آینده کار شما را سخت خواهد کرد

هرچه موجب عدم تمرکز شما می شود را از خود دور کنید
اگر از لپ تاپ خود برای سرگرمی و فضای مجازی و کارهای غیر مرتبط استفاده می کنید و در عین حال به معامله گری هم میپردازید، باعث می شود از جو بازار فاصله بگیرید.بارها گفته شده که معامله گری یک تجارت است و برای کسب درآمد از آن به تمرکز، نظم و ثبات نیاز است.

می توانید با انتخاب کردن محل معامله گری خود در جایگاهی که کمترین میزان حواس پرتی را دارد، شروع کنید. این می تواند در زیرزمین، اتاق کاری یا حتی یک فضای کوچک باشد. سعی کنید غیر از خود و ابزار کارتان چیزهای غیر مرتبط به حوزه معامله گری خود وارد نکنید. بر روی هیجان معامله نکنید و حتما در موقعیت ریسک به ریوارد مناسب ورود داشته باشید و موارد پرخطر معامله پرهیز کنید که ممکن است به یک باره نصف یا بیشتر پول خود را از دست دهید.
 

نظر شما