شناسهٔ خبر: 46050428 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

رکود بی‌سابقه در بازار طلا و سکه

میزان

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به رکود بی سابقه در بازار طلا و سکه گفت: با وجود مناسبت‌های مذهبی پیش رو و عید نوروز، کاهش قدرت خرید مردم را برای تهیه هدایای نوروزی از بازار طلا رانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، محمد کشتی‌آرای، با اشاره به وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: قیمت طلا، نرخ ارز و میزان تقاضا در هفته گذشته کاهش داشته است از مهمترین دلایل کاهش تقاضا، می‌توان به افزایش قیمت طلا به نسبت مدت مشابه در سال گذشته اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بازار سکه امروز سکه بود؟

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به رکود بی سابقه در بازار طلا و سکه ادامه داد: با وجود مناسبت‌های مذهبی پیش رو و عید نوروز، کاهش قدرت خرید مردم را برای تهیه هدایای نوروزی از بازار طلا به سمت خرید کارت‌های هدیه بانکی سوق داده است.

وی افزود: خرید سکه‌های یک گرمی به دلیل وضع اُجرت، کاهش مشتریان آن را به دنبال داشته  است.

وی با اشاره به قیمت طلا و سکه اظهار کرد: انس جهانی کاهش ۲۵ دلاری داشته است، قیمت سکه طرح جدید با کاهش ۵۵۰ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و نیم سکه با کاهش ۲۵۰ هزار تومان کاهش به ۶ ملیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه با ۱۵۰ هزار تومان کاهش ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است و سکه‌های یک گرمی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۸ هزار و ۵۰۰ تومان به یک میلیون و ۵۵ هزار تومان معامله می‌شود.

وی با اشاره به گمانه زنی‌های در کشور در خصوص تصویب FATF تصریح کرد: بررسی لوایح مرتبط با FATF از سال گذشته در کشور مطرح بوده و به دلیل ماهیت بین الملی آن تصویب و یا عدم تصویب آن ارتباطی به قیمت طلا ندارد.

نظر شما