شناسهٔ خبر: 46049868 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

محسن رضایی: در رسیدگی به FATF کوچک‌ترین عقب‌نشینی از ‌منافع ملی نخواهیم داشت‌

گروه استان‌ها ـ دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در بحث پالرمو CFT مجمع کوچکترین عقب‌نشینی از ارزش‌های انقلاب و منافع ملی نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محسن رضایی شامگاه جمعه در دیدار با مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان اراک در مسجد الزهرا(ع) با اشاره به جایگاه والای رهبر به‌عنوان بالاترین مقام کشور اظهار داشت: رهبر انقلاب یک بیانیه داده و از مردم درخواست کرده است برخیزند و قیام کنند چرا که گام نخست انقلاب به پایان رسیده و گام دوم از دوسال پیش آغاز شده است.

وی افزود: شما در سطح جامعه و دولتمردان چه می‌بینید؟ آیا قیامی مشاهده می‌کنید؟ این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است، امام نخستین فراخوانی را در گام نخست داد و مردم قیام کردند و دومین فراخوانی را رهبر اعلام کردند که "به پاخیزید و قیام کنید برای گام دوم انقلاب" و رهبر انقلاب جزو قهرمانان مظلوم است در حالی که شخص نخست مملکت هستند و قدرت دارند و بر این کشور رهبری می‌کنند و از خداوند متعال تداوم حضور ایشان را تا ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) را می‌خواهیم.

دبیر تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: بار دیگر باید روح تازه‌ای در کالبد ملت ایران دمیده شود و بار دیگر باید قیام کنیم و لبیک بگوییم که اگر این کار را انجام دهیم جانی تازه می‌گیریم ولی زمانی که لبیک نگوییم به‌سمت سراشیبی می‌رویم.

رضایی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب که چندین سال برای آن وقت گذاشته‌اند و روی تک تک کلمات آن وقت بسیاری صرف کرده‌اند و به‌راحتی و در همه جا قابل مطالعه است، ابتدا عنوان می‌کنند که در گام نخست انقلاب چه گذشت و چه دستاوردهایی داشتیم و علت نرسیدن به برخی از اهداف و دستاوردها چه‌چیزی بوده است و علل آن را بررسی می‌کنند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم دستاوردها و پیشرفت‌های شگفت‌انگیز انقلاب را در این چهل سال بیان می‌کنند و از تأسیس جمهوری اسلامی، ایجاد امنیت، دفاع و ایستادن در مقابل قدرت‌های خارجی صحبت می‌کنند و اذعان دارند که ما بیش از این می‌توانستیم پیشرفت کنیم و علت عدم پیشرفت را چندین مسئله می‌دانند که هرگاه دلزدگی در انقلاب پیش آمده از رویگردانی مسئولان و عدم پایبندی آنها به ارزش‌های دینی و انقلابی است.

دبیر تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در بخش دیگری از بیانیه دوم مقام معظم رهبری مطرح می‌کنند که بسیاری از دستاوردها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی نشئت‌گرفته از حرکت‌های انقلابی و جهادی است و بدانید که اگر بی‌توجهی‌هایی به جریان انقلاب و شعارهای آن نبود بی‌شک کشور در راه رسیدن به آرمان‌های خود جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی کشور وجود نداشت.

رضایی خاطرنشان کرد: در حقیقت مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم پیشرفت‌ها، آسیب‌ها و علل آن را بیان می‌نمایند و در انتها هفت توصیه دارند که نخستین توصیه در باب علم و فناوری، دومین توصیه در باب اقتصاد است که باید اقتصاد را درست کرد، سومین توصیه در باب معنویت است و به همین ترتیب ادامه پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: مطالعات نشان می‌دهد 40 سال گذشته را 20ساله می‌توانستیم طی کنیم و 20 سال فرصت‌سوزی شده است و همانند این است که یک ساختمان را که ظرف 3 سال قرار بوده ساخته شود در مدت 6 تا 7 سال ساخته شده است و در این راستا مشکلات بیشتری ایجاد می‌شود.

دبیر تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه چرا باید فرصت‌سوزی اتفاق بیفتد، گفت: اگر این فرصت‌سوزی‌های گذشته را حل نکنیم اکنون که دو سال است وارد گام دوم شده‌ایم همان مشکلات قبلی رخ نمی‌دهد و مشکلات زودتر برطرف می‌شوند و مردم کمتر اذیت شوند و باید این مسائل و مشکلات را حل کرد.

رضایی عنوان کرد: همان‌طور که رهبر انقلاب می‌فرمایند مشکل از مدیریت است و دولتمردان نباید از مردم فاصله بگیرند و سفره‌ای جدا از مردم داشته باشند و نباید در هیچ شرایطی از اخلاص فاصله گرفت و دروغ را وارد سیستم کشور کرد و مسئولان نباید وعده‌های پوچ و توخالی به مردم بدهند زیرا با مشکلاتی همراه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم آسیب‌ها و علل ناکامی‌های گذشته را در گام دوم تکرار کنیم و برای عدم تکرار این فرصت‌ها و فرصت‌سوزی مردم و مسئولان باید یکی شوند و دولتمردان نباید وعده‌های تباه بدهند و در این شرایط سخت که مردم با مشکلات متعددی همچون گرانی و تورم مواجه هستند و اتفاقاتی که بر سر صنایع بزرگ استان آمده است که جزو سرمایه‌های ملی هستند، باید همراه مردم برای پیشبرد کشور گام بردارند.

دبیر تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: مسئولان و دولتمردان باید مسئولیت‌پذیر و پاسخگو باشند و اگر دولت قوی و کارآمد و پاسخگو باشد دوباره ملت ایران و صنایع احیا می‌شوند و ما جوانان تحصیلکرده بسیاری داریم که اکنون بیکار هستند و از چه منابع عظیم و نقدینگی برخورداریم در حالی که کارآفرینان ما به سرمایه در گردش نیاز دارند و می‌توانند شیفت‌های خود را دو شیفت افزایش بدهند و اشتغال را دو برابر کنند.

رضایی ادامه داد: بورس را به‌راه انداختند و نتوانستند ورودی و خروجی آن را کنترل کنند و آسیب آن را مردم متوسط متحمل می‌شوند که بی‌شک این مسائل را پیگیری کردیم و با توکل بر خدا دست آنها را از کشور قطع خواهیم کرد، و این مملکت مگر صاحب ندارد؟ مگر بچه‌های انقلاب مرده‌اند که مردم هر روز یک سیلی از گرانی بخورند؟ نیروهای انقلابی همواره آماده‌اند و دست دزدان را از این مملکت کوتاه می‌کنند و نظامیون و قاسم سلیمانی‌ها در برابر حوادث سینه سپر می‌کنند و نمی‌گذارند گزندی به ملت ایران برسد.

وی تصریح کرد: یک عده‌ای در پستوهای جاسوسی نشستند و صنعت و کشاورزی ما را برهم می‌زنند، شما مشاهده می‌کنید گندم و جو را از خارج از کشور خریداری می‌کنند به‌قیمت هر تن 250 دلار 4هزار و 200تومانی خریداری می‌کنند که کیلویی هزار تومان برای آنها می‌افتد اما همین گندم و جو را به‌قیمت 4 هزار و 200 تومان به فروش می‌رسانند و در نتیجه واردکنندگان گندم و جو روی هر کیلو 3 الی 4 هزار تومان سود می‌کنند در حالی که کود و وسایل و تجهیزات افزایش قیمت داشته است اما گندم برای کشاورزان 3 هزار تومان می‌افتد و با قیمت 4 هزار و 200 تومان با کمترین سود می‌فروشند، چرا باید دلار 4هزار و 200 تومانی را به کسی بدهید 3 هزار تومان برای خود سود ببرد و تولیدکنندگان و کشاورزان هیچ سهمی نداشته باشند؟ حداقل باید گندم را به‌قیمت 7 هزار تومان خریداری کنند و از خروج ارز جلوگیری کرد.

دبیر تشخیص مصلحت خاطرنشان کرد: باید به حساب رانت‌خواران، واسطه‌گران و بازیگران سیاسی رسیدگی شود چرا که با وجود این آلودگی‌ها نمی‌توان به‌سمت گام دوم حرکت کرد و چون در این میان احساس خطر کردند می‌گویند "نظامی‌ها در حال آمدن هستند" و حق دارید بترسید زیرا یک پاکسازی در کشور باید صورت بگیرد.

رضایی با بیان اینکه "چه بلایی سر این صنایعی که در خاورمیانه نمونه ندارند، آوردید؟" گفت: بخشی از تجهیزات هسته‌ای در همین هپکو ساخته شده است و شاید همین باعث شد چنین بلایی سر هپکو و آذرآب بیاورند و به همین منظور باید آنها را به صحنه آورد و نقدینگی را در تولید به‌کار ببرند وگرنه ممکن است گام دوم 50 الی 60 سال طول بکشد در حالی که در گام نخست نیز نباید 40 سال طول می‌کشید و همان 20 سال برای آن کافی بود و زمانی جمهوری اسلامی شکل گرفت و اقتدار خود را به دست آورد و مسائل موشکی ایران حل شد ولی در بحث اقتصاد دولت‌ها تنها وقت گذراندند و نتوانستند برای این بخش کاری انجام دهند و ما باید از گذشته درس بگیریم و از مردم تقاضا می‌کنم اجازه ندهیم اشتباهات گذشته در گام دوم انقلاب تکرار شود.

دبیر تشخیص مصلحت نظام افزود: ما نیازمند تشکیل یک دولت هستیم که ملت و مردم کنار یکدیگر باشند  و در این وادی کسی به‌دنبال منفعت قوم و خویش خود نباشد، انقلاب و جنگ توسط جوانان غیور و توانمند اما گمنام این مرز و بوم پیروز شد، و چه‌کسی مهدی باکری یا مهدی زین‌الدین را می‌شناخت؟ اکنون هزاران جوان ناشناس ولی قهرمانان بزرگی در این کشور هستند که بیکار هستند اما می‌توانند یک تحول ایجاد کنند و در همین راستا یک دولت کارآمد باید این جوانان را از سراسر کشور شناسایی کند و این منابع عظیم نیروی انسانی را وارد صحنه کند و در ادامه نقدینگی که باید به کمک تولید برود، وبال بازار شده است، ملت ما در سال 1400 می‌تواند یک لبیک عظیمی به رهبر انقلاب و گام دوم بگویند و دولتی که در سال آینده انتخاب می‌شود نخستین دولت گام دوم انقلاب است و بسیار مهم است زیرا هر ریلی که بگذارد گام دوم به همان سمت می‌رود.

وی اضافه کرد: اگر ریل‌گذاری دولت گام دوم قوی، انقلابی و جهادی باشد دیگر در دهه‌های بعد اداره کشور سرعت بیشتری می‌گیرد و لبیک ما به مقام معظم رهبری این است که در سال 1400 با انتخاب شایسته خود به ایجاد یک دولت کارآمد و قوی کمک کنیم.

دبیر تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: چرا همه تصمیم‌ها باید در تهران انجام شود، در مسائل سیاسی و دفاعی درست اما اموری که مربوط به زندگی مردم است خود آنها باید تصمیم بگیرند، پول‌های مردم استان مرکزی و همه استانها در بانک جمع می‌شود و بانک‌ها می‌گویند مثلاً "ما بیشتر از 5 میلیارد تومان نمی‌توانیم وام بدهیم و اگر بخواهیم در استان مرکزی 10 میلیارد وام بدهیم باید هیئت مدیره تصمیم بگیرد" و بنابراین 50 درصد پول مردم به ‌جای اینکه سرمایه‌گذاری شود در بانک‌ها جمع می‌شود.

رضایی عنوان کرد: بدون هیچ صحبتی با دولتی‌ها، نماینده رهبری و مردم منطقه شروع به خصوصی‌سازی کرده‌اند و در تهران برای صنایع استان مرکزی تصمیم گرفته‌اند، و چه‌کسی گفته کشور این‌گونه باید اداره شود؟

وی ادامه داد: ما نیازمند یک تحول هستیم و هرگاه این تحول‌ها انجام شد همه به گام دوم رهبر انقلاب یک لبیک بزرگ گفته‌ایم و دوباره ملت ایران زنده می‌شوند و افسردگی‌ها و ناراحتی‌ها و طلاق‌ها که از تعداد ازدواج دارد پیشی می‌گیرد، از بین می‌رود.

دبیر تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه انتخابات یک راه قانونی برای قیام و لبیک به رهبر و گام دوم انقلاب است، گفت: در زمینه مصوبه مجلس و وجود اختلاف، رهبر مقداری از این اتفاقات ناراحت بودند و فرمودند قانون مجلس دقیقاً عمل شود اما مجلس و دولت برای حل مسائل خود تا اردیبهشت ماه فرصت دارند که اگر به تعهدات خود عمل نکنند و تحریم‌ها را برندارند، قانون مجلس کاملاً اجرا می‌شود.

انتهای پیام/711/ش+

نظر شما