شناسهٔ خبر: 46044596 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کشته شدن ۲ شبه نظامی وابسته به آمریکا در حومه دیرالزور

منابع سوری از کشته شدن دو نفر از شبه نظامیان «قسد» وابسته به آمریکا در حومه جنوبی شرقی دیرالزور خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، منابع سوری اعلام کردند که دو فرد مسلح وابسته به شبه نظامیان «قسد» مورد حمایت نیروهای اشغالگر آمریکا درپی حمله افراد ناشناس به یک ایست بازرسی در حومه جنوبی شرقی دیر الزور کشته شدند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

منابع محلی به خبرنگارسانا اعلام کردند: افراد ناشناس صبح امروز به سمت یک ایست بازرسی متعلق به شبه نظامیان«قسد» در شهرک «جدیده بکاره» در جنوب شرق دیر الزور تیراندازی کردند که به کشته شدن دو فرد مسلح از شبه نظامیان وابسته به آمریکا منجر شد.

از سوی دیگر منابع سوری اعلام کردند که نیروهای ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آنها بار دیگر چندین گلوله خمپاره به منازل مسکونی در شهرک «تل رفعت» و  در شمال سوریه شلیک کردند.

منابع محلی به سانا اعلام کردند که شماری از خمپاره ها که از مرز حومه حلب توسط شبه نظامیان وابسته به ترکیه شلیک شد که به منازل مسکونی شهرک «تل رفعت» و اطراف شهرک «منگ» اصابت کرد و خساراتی به منازل وارد کرد.

تاکید مسکو بر پایبندی دمشق به تعهدات خود در قبال سازمان منع تسلیحات شیمیایی

«واسیلی نبنزیا »نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد بر پایبندی سوریه به همه تعهدات خود در قبال سازمان منع تسلیحات شیمیایی تاکید کرد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: سوریه به طور داوطلبانه به سازمان منع سلاح شیمیایی پیوست، اعلامیه اولیه منع سلاح شیمیایی را رعایت کرد و همه ذخایر سلاح های شیمیایی خود را امحا کرده است.

واسیلی نبنزیا ادامه داد: سوریه از سال 2014 همه ذخایر و تاسیسات تولید این تسلیحات را منهدم کرد که سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی بارها این موضوع را تأیید کرده است.

نماینده دائم روسیه خاطرنشان کرد: تعدادی از دولت‌ها همچنان از پرونده شیمیایی به عنوان ابزاری برای فشار بر دولت سوریه استفاده می‌کنند.

واسیلی نبنزیا افزود: میزان شواهد کلاهبرداری، دستکاری و تخلفات داخلی در کمیته تحقیقات سازمان منع سلاح شیمیایی از حد خطرناک فراتر رفته است.

انتهای پیام/

نظر شما