شناسهٔ خبر: 46044263 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رشیدی کوچی در گفتگو با دانشجو:

آخرین جزئیات اصلاحات قانون انتخابات ریاست جمهوری/ طرح مجلس به انتخابات ۱۴۰۰ می‌رسد؟

عضو کمیسیون شورا‌های مجلس گفت: مهمترین دستورکار مجلس، بعد از لایحه بودجه قانون اصلاح انتخابات ریاست جمهوری است تا به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برسد و وزارت کشور نیز مکلف است تا این قانون جدید را در ۱۴۰۰ اجرایی کند.

صاحب‌خبر -

جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره آخرین وضعیت قانون اصلاح انتخابات ریاست جمهوری در مجلس، اظهار کرد: بعد از اینکه چندین ایراداتی از جانب شورای نگهبان در رابطه با قانون انتخابات ریاست جمهوری گرفته شد این مصوبه به مجلس شورای اسلامی ارجاع داده شد.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون شورا‌های مجلس با اعضای شورای نگهبان جلساتی برگزار کردند تا ایرادات گرفته شده بررسی و اصلاح شود که این ایرادات برطرف شده است و کمیسیون شورا‌ها تمام سعی و تلاشش این است که به انتخابات ۱۴۰۰ برساند

عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی، گفت: از این جهت مهمترین دستورکار مجلس، بعد از لایحه بودجه قانون اصلاح انتخابات ریاست جمهوری است تا به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برسد و وزارت کشور نیز مکلف است تا این قانون جدید را در ۱۴۰۰ اجرایی کند.

رشیدی کوچی تصریح کرد: برخی از ایرادات از قانون انتخابات ریاست جمهوری حذف شده اند و برخی از آن‌ها نیز اصلاح، مثلا در بحث سن تغییرات جزئی در قانون اتفاق افتاده است.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: تمام ایراداتی که شورای نگهبان گرفته است برطرف شده است و کمیسیون شورا‌ها منتظر است که دستورکار صحن سبک شود تا قانون اصلاح انتخابات در دستورکار قرار گیرد.

نظر شما