شناسهٔ خبر: 46044247 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امروز صورت گرفت؛

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی عراق به سفر پاپ

رامین حسین آبادیان

کاربران شبکه‌های اجتماعی عراق امروز به سفر پاپ به این کشور واکنش نشان داده و اعلام کردند که اگر امروز صدای زنگ کلیساها همچنان به گوش می‌رسد، به برکت شهیدان «سلیمانی» و «المهندس» است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، سفر پاپ فرانسیس به عراق که در صدر اخبار امروز این کشور قرار گرفت به جز استقبال عراقی‌ها از گفتمان ادیان، با واکنش شبکه‌های اجتماعی نیز مواجه شد.

بر اساس این گزارش، بسیاری از شهروندان عراقی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی این کشور با استقبال از این سفر مطالبی را درباره سفر مذکور نوشتند.

عمده پیامی که در شبکه‌های اجتماعی عراق در واکنش به سفر پاپ منتشر شد این بود که اگر امروز صدای زنگ کلیساها در عراق و منطقه به گوش می‌رسد، به برکت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس است.

گفتنی است، هواپیمای حامل پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان امروز وارد فرودگاه بین المللی بغداد شد. مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در سالن تشریفات از وی استقبال رسمی به عمل آورد.

پاپ پس از نشست با الکاظمی در کاخ ریاست جمهوری با برهم صالح رئیس جمهور عراق و نخبگان آکادمیک و دینی دیدار خواهد کرد. کلیسای کاتولیک هفدهم آذرماه گذشته اعلام کرده بود، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان بین پنجم (امروز) تا هشتم مارس (۱۵ تا ۱۸ اسفند) به عراق سفر می‌کند.

«لوئیس رافائل اول ساکو» پاتریارک بابل کلدانیان و رئیس کلیسای کاتولیک کلدانی، پیش‌تر، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه خبر داده بود که پاپ فرانسیس در سفر خود به عراق، با آیت‌الله سید علی سیستانی مرجعیت عالی‌قدر شیعیان در عراق دیدار می‌کند.

نظر شما