شناسهٔ خبر: 46044242 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۱ سیستان و بلوچستانی دیگر کرونا گرفتند

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۱۱کرونایی دیگر در استان شمار مبتلایان به این ویروس به ۲۷ هزار و ۸۸۶نفر رسید.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ ۱۶:۵۶
کد خبر ۷۶۸۶۹۸۳
دانلود PDF

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۱۱کرونایی دیگر در استان شمار مبتلایان به این ویروس به ۲۷ هزار و ۸۸۶نفر رسید.

محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان و عضو ستاد کرونا سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:: هم‌اینک ۶۳ بیمار با علایم تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان بستری هستند.

او ادامه داد: همچنین ۱۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شمار درگذشتگان این ویروس در سیستان و بلوچستان تا کنون به یکهزار و ۱۶۶ نفر رسیده است.

او اظهارداشت: از مردم عزیز تقاضا می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

هاشمی بیان کرد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

او  عادی انگاری را دومین خطر در برخورد با رویدادهای آینده برشمرد و گفت: مردم ما در یکسال اخیر سختی‌ها و مشکلات متعددی را به خاطر انطباق سبک زندگی خود با دستورالعمل‌های بهداشتی متحمل شده‌اند و اعضای نظام بهداشت و درمان هم طبیعتا این دشواری‌ها را درک می‌کنند و تجربه کرده‌اند اما هنوز هم باید به مقاومت خود در برابر این همه گیری ادامه دهیم تا تلفات کمتری داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ گفت: به عنوان یک اصل کلی و همگانی همه فعالیت‌های جمعی غیرضروری را باید به فرصت مناسب‌تری موکول کرد که مسافرت‌های تفریحی و دورهمی‌های خانوادگی از جمله مهمترین این فعالیت هاست.

او  افزود: از همه مردم درخواست می‌شود تا به محض شروع علائم تنفسی به پزشک مراجعه کنند و خوشبختانه مراکز دولتی غربالگری سرپایی کرونا همچنان آماده خدمت رسانی به این عزیزان است.

انتهای پیام/ع

نظر شما