شناسهٔ خبر: 46043791 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه قشم: آمریکا بازنده اصلی در غرب آسیاست

گروه استان‌ها _ امام جمعه شهرستان قشم گفت: با توجه به مقاومت مردم سوریه در برابر جنایات استکبار جهانی، آمریکا را می‌توان بازنده اصلی در غرب قاره آسیا دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم ، حجت‌الاسلام میثم تارم در خطبه نماز جمعه این هفته شهرستان قشم اظهار داشت: تروریست‌های آمریکایی در حمله به سوریه در حقیقت اقدامی کور و بی‌فایده انجام دادند و سردمداران کاخ سفید باید بدانند دیگر نمی‌توانند در مسائل سیاسی دست برتر را داشته باشند.

وی با اعلام اینکه آمریکا جایگاهی در غرب آسیا ندارد، افزود: حشدالشعبی عراق قوی‌ترین نیروی نظامی این کشور است و در سوریه هم مردم و نیروهای مقاومت این کشور با هر تجاوزی از سوی آمریکا و دیگر کشورهای متجاوز قاطعانه پاسخ خواهند داد.

به گفته امام جمعه قشم، موضوع آتش گرفتن بزرگترین کشتی صهیونیست‌ها در دریای عمان که ابتدا انگلیس مدعی مالکیت آن شده بود  احتمالاً اقدام خودزنی برای اتهام زدن به دیگران بود که در این صورت نیز بیانگر ضعف و آسیب پذیری صهیونیست‌هاست.

وی در ادامه‌ مباحث خطبه دوم به مبعث پیامبر اعظم (ص)، اشاره کرد و گفت: تزکیه نفس و به کمال رساندن مکارم اخلاقی از مهمترین اهداف این عید بزرگ بود و این مناسبت بزرگترین و کم نظیرترین حادثه تاریخ بشریت است و روزی بزرگتر از بعثت وجود ندارد چرا که این روز فرخنده، مبداء پیدایش اسلام و تولد قرآن مجید محسوب می‌شود.

اهمیت کاشت درخت در روز درختکاری و کمک به نیازمندان‌جامعه در هفته احسان و‌ نیکو کاری هم از دیگر موضوعات خطبه دوم نماز جمعه قشم بود و حجت‌الاسلام تارم اظهار داشت:  اقدام رهبری در غرس نهال الگویی برای جامعه اسلامی است.

وی همچنین یادآور شد: نهاد کمیته امداد از اولین یادگارهای امام راحل (ره) است که در آغازین روزهای انقلاب برای حمایت از مستضعفان شکل گرفت و امروزه در التیام آسیب‌های اقتصادی ناشی از کرونا نیز نقش موثری ایفا کرده است.

او  گفت: هفته احسان نیکوکاری فرصتی است تا همه آنان که توانایی کمک به نیازمندان را با عنایت خداوند دارند، در این امر مهم و درآستانه سال نو مشارکت جدی داشته باشند.

امام جمعه قشم همچنین از مسئولان این شهرستان خواست عروسی‌های جزیره را مدیریت کنند و اجازه ندهند ویروس منحوس کرونا همچنان قربانی بگیرد.

به گفته تارم، متاسفانه بعضی از مراسم‌های عروسی با جمعیت زیاد و تا پاسی از شب ادامه دارد که باعث به خطر انداختن جان مردم، آبرو و اعتبار مردم مومن، متعهد و خداجوی جزیره را نیز می‌شود.

انتهای پیام/7558/ی

نظر شما