شناسهٔ خبر: 46043460 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رضایی: در حال تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم هستیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حال تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم و ارائه آن به محضر مقام معظم رهبری هستیم و در همین راستا پذیرای نظرات و پیشنهادات بانوان هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محسن رضایی ظهر امروز دیدار با بانوان نخبه و جمعی از بانوان استان مرکزی اظهار کرد: با شعار نمی‌توان مشکلات خانواده و جمعیت کشور را برطرف کرد، رفع این مشکلات نیازمند برنامه‌ریزی است.

وی تصریح کرد: نقش زنان در جامعه والا و ارزشمند است و باید به این جایگاه ارج نهاد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلاب به زنان ایران که تا قبل از انقلاب از حق رای و بسیاری حقوق دیگر محروم بودند، عزت و احترام بخشید.

رضایی با بیان اینکه مسیر رسیدن به تولید و اشتغال از کانون خانواده می‌گذرد، بیان داشت: در دهه دوم و سوم انقلاب شاهد بودیم که از حضور زنان در اقتصاد و فرهنگ استفاده نمی‌شد و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالایی که زنان در این عرصه‌ها داشتند نادیده گرفته شد و این یک انحراف بزرگی بود که خوشبختانه امروز برطرف شده است.

وی تاکید کرد: حضور زنان در عرصه سیاست، اقتصاد و فرهنگ می‌تواند در پیشرفت امور بسیار مثمر ثمر باشد.

دبیر تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: امروز شاهدیم وضعیت گرانی‌ها و تورم شرایط سختی را برای مردم رقم زده است، بیکاری، گرانی و فقر بیداد می‌کند، قدرت خرید مردم  و ارزش پول ملی  پایین آمده است که همین مسائل موجب اعتراضاتی شده است.

رضایی افزود: جای بسی تأسف است که خانه‌داری در جامعه اسلامی ما یک شغل محسوب نمی‌شود! خانواده به عنوان یک اصل اساسی است و خانه‌داری نیز می‌تواند یک شغل باشد و دولت باید به بانوان خانه‌دار حقوق بدهد و این موضوع قابل اجراست، اگر می‌خواهیم مشکل جمعیت و خانواده برطرف شود نباید تنها شعار بدهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد کشور امروز نیازمند یک تحول است، خاطرنشان کرد: تحول اقتصاد با تحول از  محیط خانه‌ها شروع می‌شود، باید خانه‌ها، محله‌ها، شهرها و استان‌ها را اقتصادی کرد و همواره در حال اشتغال و کسب درآمد بود.

دبیر تشخیص مصلح نظام گفت: در حال تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم و ارائه آن به محضر مقام معظم رهبری هستیم و در همین راستا پذیرای نظرات و پیشنهادات بانوان هستیم.

بازدید از  مجتمع حوزوی خاتم الانبیا(ص) اراک

به گزارش فارس دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفر دو روزه خود به استان مرکزی از مجتمع حوزوی خاتم الانبیا(ص) اراک بازدید کرد. 

مجتمع حوزوی خاتم الانبیا(ص) اراک در فضایی به مساحت ۲۴ هزار مترمربع زیربنا در راستای احیای حوزه علمیه اراک احداث شده است.

ادای احترام به مقام شامخ شهدا

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با حضور در گلزار شهدای اراک به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام کرد و با چند خانواده شهید حاضر در گلزار شهدا گفت‌و‌گو کرد.

وی در حاشیه این دیدار گفت: ایران اسلامی مدیون خون شهدا است و اگر شهدا نبودند ایران امروز مقتدر و با عزت نبود.

 امروز صداقت در امور مهم‌ترین نیاز جامعه است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سفر خود همچنین با اعضای مجمع اندیشه و وحدت اسلامی استان مرکزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رضایی گفت: همه ایران تهران نیست و باید خدمات را عادلانه در کشور توزیع کرد.

وی افزود: قبل از انقلاب تعداد فارغ‌‌التحصیلان دانشگاهی بسیار اندک بود، اما امروز به برکت انقلاب همه آحاد جامعه از امکان تحصیل برخوردار شده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صداقت با مردم را لازمه مدیریت کشور دانست و بیان داشت: امروز صداقت در امور مهم‌ترین نیاز جامعه است، مردم وارثان این انقلاب هستند و نباید آنان را فریب داد.

رضایی با اشاره به وضعیت بورس گفت: سیلی که مردم در بورس خوردند از صدام حسین نخوردند، مردم به امید حل مشکلات اقتصادی دارایی خود را فروختند و وارد بورس کردند و امروز به جای سود سرمایه خود را از دست داده‌اند.

وی خواستار حضور پررنگ و تاثیرگذار نیروهای انقلاب در صحنه شد و بیان داشت: نیروهای انقلاب باید وارد صحنه شوند و با عزم و تلاش خود مشکلات را حل کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: نفوذی‌ها در اراک وضعیت صنعت این شهر را در ورطه نابودی قرار دادند، اجازه ندادند فرودگاه امام(ره) تاسیس شود تا فرودگاه دبی و ترکیه ساخته شود، آسمان ایران بهترین آسمان برای پروازها است اما این آسمان را هم دزدیدند.

وی تاکید کرد: باید آماده بسیج در جنگ اقتصادی باشیم، باهم یکی شویم و با اخلاص در مقابل خدا چالش‌های را از پیش روی نظام بر داریم.

انتهای پیام/ 

نظر شما