شناسهٔ خبر: 46043020 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاهش ارزش شاخص سهام بورس لندن

لندن - ایرنا - شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن در آخرین روز هفته به دلیل احتمال افزایش نرخ تورم ناشی از افزایش بازده اوراق قرضه، بار دیگر روندی کاهشی یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن که در آن طی هر روز کاری سهام ۱۰۰ شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود روز جمعه با کاهشی ۰.۸ درصدی مواجه شد.

شاخص سهام بورس فوتسی ۲۵۰ نیز امروز کاهشی مشابه (۰.۸ درصد) را تجربه و ارزش سهام «گروه بورس اوراق بهادار لندن» ۵ درصد افت کرد.

همچنین گفته می شود ارزش سهام شماری از شرکت‌های عمده بریتانیایی از جمله غول صنایع دفاعی و هوافضای بی‌ای‌ئی سیستمز و اینترنشنال ایرلاینز گروپ کاهش یافته است.

وضعیت بازار املاک در انگلیس نیز چندان تعریفی ندارد. خبرگزاری رویترز گزارش داد که سرعت افزایش ارزش ملک در ماه فوریه برای سومین ماه متوالی در انگلیس کـُند گزارش شده است. بانک هلیفکس انگلیس می‌گوید که این مساله نشان‌دهنده پیامدهای جدی همه‌گیری کرونا در بازار املاک است.

در همین حال بازار نفت دیروز به تمدید توافق کاهش تولید اوپک پلاس روی خوش نشان داد و قیمت‌ها جهشی بیش از ۵ درصدی را تجربه کرد.

در حالی که تا پیش از برگزاری نشست اوپک پلاس قیمت‌ها در بازار نفت با کاهش همراه بود، اما با تمدید توافق کاهش تولید برای ماه آوریل، نفت بیش از ۵ درصد گران شد. اعضای اوپک پلاس در جلسه پنجشنبه شب خود توافق کردند تا کاهش تولید خود را برای ماه آوریل تمدید کنند.

بر همین اساس، نفت برنت رشدی ۵.۷ درصدی را تجربه کرد و به ۶۷ دلار و ۶۶ سنت در هر بشکه صعود کرد. نفت شاخص آمریکا نیز ۵.۷ درصد گران شد و به ۶۴ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید.

نظر شما