شناسهٔ خبر: 46039532 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

معاون ‌وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت استان فارس در استقلال تولید روغن خوراکی/ ضرورت توجه به جذب سرمایه و ایجاد اشتغال در کشور

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور انتقال کارخانه روغن نباتی شیراز را یکی از مطالبات زیست محیطی استان عنوان کرد و گفت: توانمندی استان فارس در زمینه تولید روغن عاملی برای استقلال در تولید خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا به نقل از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، عباس تابش در آئین کلنگ زنی محل جدید شرکت روغن نباتی شیراز گفت: با توجه به میزان آلایندگی این صنعت یکی از مطالباتی که در سطح استان فارس و به خصوص در کلانشهر شیراز وجود داشت، جابجایی صنایع آلاینده از جمله روغن نباتی شیراز به خارج از فضای شهری بود.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور اضافه کرد: مشکلات اقتصادی موجود در کشور که عامل آن تحریم‌های ظالمانه است باعث شده تا رزمندگان اقتصادی عمر و سرمایه خود را برای رفاه عامه مردم هزینه کرده و در این راه تلاش‌های اثرگذاری انجام دهند.

انتقال کارخانه روغن نباتی به خارج از شهر ظرف سه سال آتی

تابش یادآور شد: وزارت صنعت معدن و تجارت، استانداری فارس و سرمایه گذار بخش خصوصی در تلاش است تا با فراهم کردن مقدمات ساخت سریع‌تر کارخانه روغن نباتی زمینه انتقال آن را در کوتاه‌ترین زمان و طی سه سال آینده به خارج از شهر شیراز فراهم کند.

وی ادامه داد: از جمله ثمراتی که خروج کارخانه روغن نباتی از سطح کلان شهر شیراز دارد کاهش آلودگی در این کلان شهر بوده و این در حالی است که با ایجاد این کارخانه زمینه استقلال در تولید روغن خام و همچنین عدم واردات روغن خام در کشور فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، گفت: برطرف کردن نیاز داخلی و تأمین کالای استراتژیک کشور نیز از جمله ثمراتی است که این کارخانه به همراه خواهد داشت.

به گفته معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم و جلب سرمایه گذاری از جمله نکاتی است که بایستی در ایجاد کارخانه‌های جدید مد نظر فعالین اقتصادی باشد.

نظر شما