شناسهٔ خبر: 46039500 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران:

کرونا استقبال مردم از طرح فصلی و نمایشگاه کتاب را بیشتر کرد/آمار جالب توجه نمایشگاه مجازی کتاب

دهقانکار با بیان اینکه کرونا گرایش مردم به مطالعه را بیشتر کرده است، گفت: ۳۰ درصد فروش نمایشگاه مجازی کتاب در حد فاصل ۹ شب تا ۸ صبح بود که محدودیت های کرونایی وجود داشت.

صاحب‌خبر -

 

«ایوب دهقانکار» در پاسخ به این سوال که طرح های فصلی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با توجه به شرایط کرونا چگونه بوده است، به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: به رغم تمام محدودیت هایی که کرونا ایجاد کرد، خیلی خرسندیم که شرایط کرونایی و در خانه ماندن فرصت مغتنمی بود برای کتابخوانی و گرایش بیشتر مردم به سمت مطالعه. اتفاقا در ایامی که شیوع کرونا را در کشور شاهد بودیم همزمان اقبال بیشتر مردم از کتاب و کتابخوانی را شاهد بودیم. خوشبختانه استقبال مردم و همین طور کتابفروشی ها از طرح های فصلی در سال جاری خوب و نسبت به سال قبل بیشتر بود.

 

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به ترغیب مردم به مطالعه در روزگاری که کرونا شیوع یافته است، تصریح کرد: نمونه این مسئله علاوه بر استقبال مردم از طرح های فصلی خانه کتاب، نمایشگاه کتاب مجازی بود که اخیرا برگزار شد. ما در نمایشگاه مجازی کتاب تهران آمار جالبی داشتیم. در حد فاصل ساعت 9 شب تا 8 صبح که محدودیت های کرونایی بود و مردم باید در خانه می ماندند حداقل 30 درصد فروش نمایشگاه مجازی کتاب در آن فاصله بود. خیلی خوشحالیم که ایام در خانه ماندن و خانه نشینی مردم را توانستیم با کتاب پر کنیم.

 

وی درباره طرح زمستانه کتاب 99 اظهار داشت:  طرح زمستانه چهارمین طرح فصلی سال 99 است که برگزار می کنیم. این طرح از نهم اسفند آغاز شد و تا 16 اسفند ادامه دارد. مردم می توانند به کتابفروشی هایی که در این طرح ثبت نام کردند، مراجعه کنند و کتاب های مورد نظر خود را با 25 درصد تخفیف تا سقف 200 هزار تومان خریداری کنند. خوشبختانه تا الان استقبال خوبی از این طرح صورت گرفته است. شروع فعالیت های ما امسال با طرح بهاره کتاب بود و حسن ختام فعالیت های مان در سال جاری با طرح زمستانه کتاب است.

 

دهقانکار با اشاره به طرح پاییزه کتاب سال 99 یادآور شد: ۴۵۸ هزار و ۸۳۳ نسخه کتاب به مبلغ ۱۹۸ میلیارد و ۱۳۷ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۷۳۰ ریال فروخته شد که میزان فروش نسبت به پاییزه سال قبل 61 درصد رشد داشت.  ۸۱۶ کتابفروشی از ۳۱  استان کشور در طرح پاییزه کتاب ۹۹ شرکت داشتند. تعداد کتابفروشی های این دوره در مقایسه با طرح پاییزه کتاب سال گذشته رشد ۳۹ درصدی را نشان داد.

 

پایان پیام/31

نظر شما