شناسهٔ خبر: 46039155 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گفت و گوی معاون رییس جمهور آمریکا و نتانیاهو درباره ایران

نخست وزیر رژیم صهیونیستی و معاون رئیس جمهور آمریکا تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کرده و ایران یکی از محورهای این گفت‌وگو بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بامداد جمعه (به وقت تهران) از تماس تلفنی با «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا خبر داد.

نتانیاهو که این خبر را در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد گفت که در این تماس تلفنی درباره ایجاد تیمی مشترک برای تقویت همکاری در مبارزه با ویروس کرونا موافقت شد.
 
بر اساس گفته نتانیاهو، هریس در این تماس تلفنی مخالفت دولت آمریکا با تصمیم دادگاه بین‌المللی لاهه برای بازرسی از جنایات جنگی تل‌آویو را ابراز داشت.
 
نتانیاهو گفت که به معاون رئیس جمهور آمریکا گفته که به تقویت همکاری اطلاعاتی ادامه داده خواهد شد و تا زمانی که نخست وزیر است مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شود.
 
این ادعا در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات اتمی در منطقه غرب آسیا بوده و با وجود آنکه ایران عضو پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای است اما رژیم صهیونیستی عضو این پیمان نبوده و به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازدید از تاسیسات هسته‌ای خود را نمی‌دهد.
 
 
تعهد آمریکا در قبال امنیت اسرائیل تزلزل‌ناپذیر است
 
«کامالا هریس» معاون جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا بر تعهد راسخ خود و بایدن در قبال تأمین امنیت رژیم صهیونیستی تأکید کرد.
 
معاون رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص تماس تلفنی بامداد امروز خود با نتانیاهو در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، گفت: «من با (بنیامین) نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل گفت‌وگو کردم».
 
وی با تأکید بر تعهد تزلزل‌ناپذیر ایالات متحده در قبال امنیت رژیم صهیونیستی ادامه داد: «رئیس‌جمهور ایالات متحده و من در تعهد خود در قبال امنیت اسرائیل بی‌تردید و تزلزل‌ناپذیر هستیم».
 
هریس درباره محور گفت‌وگوی تلفنی خود با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی توضیح داد: «ما در خصوص کووید-۱۹، همکاری در زمینه ایران، روابط گرم اسرائیل با کشورهای عرب (حاشیه خلیج فارس) و پیشبرد و توسعه صلح و رفاه برای اسرائیلی‌ها و فلسطینیان گفت‌وگو کردیم».
 
انتهای پیام
 

 

نظر شما