شناسهٔ خبر: 46038945 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا:

اگر شاخصه‌ها را اعلام کنیم بهترین‌ها انتخاب می‌شوند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگر شاخصه ها را به مردم اعلام کنیم و مردم را تشویق به یک انتخابات رقابتی و پرشور کنیم، بهترین ها انتخاب خواهند شد و در بین نامزدهایی که الان مطرح هستند باید صبر کنیم ببینیم چه کسی رای حداکثری را می آورد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: ما اگر شاخصه ها را به مردم اعلام کنیم و مردم را تشویق به یک انتخابات رقابتی و پرشور کنیم، بهترین ها انتخاب خواهند شد.
 

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، درخصوص ویژگی های رئیس جمهور آینده اظهار کرد: رئیس جمهور آینده باید در مقابل مطالبات مردم بتواند یک دولت کارآمد را سرکار بیاورد. این دولت کارآمد باید چابک باشد و هم آشنا به مسائل و مشکلات و هم اینکه قدرت برطرف کردن مشکلات را داشته باشد.

 

او افزود: توقع ما این است که هم انتخاب کنندگان و هم انتخاب شوندگان یکسری اصولی را رعایت کنند تا بتوانیم، یک دولتی داشته باشیم که هم فراگیر و هم فراجناحی باشد و هم دولت حداکثری باشد. خود رئیس جمهور باید اصلح باشد هم مقبول و استکبار ستیز باشد، هم بتواند در مقابل تهدیدها، تحریمها و فشارها و مسائل مختلف قدرت ایستادگی، مقاومت و شجاعت داشته باشد. همچنین نسبت به مطالبات مردم تعهد لازم را داشته و پاسخگو باشد و مجری قانون اساسی هم باشد. در رابطه با رعایت مسائل اخلاقی، ارزشی و آرمانی متعهد باشد. 

 

او ادامه داد: کسانی که در خود این خصوصیت ها را می بینند وارد عرصه رقابت می شوند و تا شورای نگهبان هم تایید نکند ما نمی دانیم که در پشت پرده انها چیست. مصداق شعر که می گوید «واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می کنند چون به خلوت می روند آن کار دیگر میکنند.» ما نمی دانیم با این شعارهایی که مطرح می کنند واقعا وقتی، رئیس جمهور شدند به آن عمل می کنند یا نه؟ اما به نظر می رسد که ما اگر شاخصه ها را به مردم اعلام کنیم و مردم را تشویق به یک انتخابات رقابتی و پرشور کنیم، بهترین ها انتخاب خواهند شد و در بین نامزدهایی که الان مطرح هستند به نظر می رسد که باید صبر کنیم ببینیم چه کسی رای حداکثری را می آورد. رای رئیس جمهور بر اساس مردم سالاری دینی مهمترین مسئله است و رهبری هم روی مشارکت حداکثری تاکید بیشتری دارند.

 

کنعانی مقدم اضافه کرد: هرکسی در هر جناحی که هست جبهه های مختلفی شکل می گیرد. به هر حال هر چه رقابت نزدیکتر و انتخابات پاکتر و فضا فضای همدلی و وحدت و همراهی برای حل مشکلات کشور باشد قدرت برای قدرت نباشد و برای خدمت باشد، همه عواملی می شود که مردم رغبت پیدا می کنند پای صندوقهای رای بیایند و احساس کنند که رایشان اثرگذار است و این اثرگذاری می تواند، تحول ایجاد کند در غیر اینصورت رغبتی برای رای دادن نخواهند داشت.

 

منبع: برنا

نظر شما