شناسهٔ خبر: 46038743 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

در تعطیلات نوروز سیل خواهد آمد؟

رئیس اداره پیش بینی بلندمدت و اقلیمی سازمان هواشناسی کشور گفت: نمی‌توان از حالا پیش‌بینی کرد در عید سیل خواهیم داشت یا نه، اما به نظر می‌رسد میزان بارش‌ها نورمال باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از میزان، جواد کیاجمالی گفت:  ما در سازمان هواشناسی، سه نوع پیش‌بینی داریم. نوع اول کوتاه مدت و پنج روزه،   نوع دوم میان مدت است که شش هفته و نوع سوم  بلند مدت است که یک فصل را شامل می‌شود.

وی افزود: تمام پیش‌بینی‌ها با عدم قطعیت ۱۰ تا ۱۵ درصدی همراه است و نمی‌توان به طور قطع مسئله جوی  را پیش‌بینی کرد.

رئیس اداره پیش بینی بلندمدت و  اقلیمی  سازمان هواشناسی کشور  ادامه داد: هر چقدر به زمان پیش‌بینی  نزدیک می‌شویم، پیش‌بینی  دقیق‌تر و هرچه دورتر شویم، پیش‌بینی  ضعیف‌تر می‌شود.

کیاجمالی درباره پیش‌بینی‌های پنج روزه گفت: صحت این پیش‌بینی‌ها از سایر پیش‌بینی‌ها بیشتر است هر چه از زمان دور می‌شویم، درصد وقوع پدیده کمتر می‌شود.

وی افزود:در حال حاضر نمی‌توان پیش‌بینی  قطعی برای عید انجام داد، اما بر اساس نقشه‌های فعلی، پیش‌بینی می‌کنیم بارش‌ها در سراسر کشور، نرمال و حتی کمتر از حد نورمال خواهد بود.

رئیس اداره پیش بینی بلندمدت و  اقلیمی  سازمان هواشناسی کشور در پاسخ به این سوال که در تعطیلات نوروز احتمال وقوع سیلی وجود دارد یا خیر،   ادامه داد: وقوع سیل به عوامل مختلفی بستگی دارد و تنها سابقه وقوع سیل، دلیل بر وقوع سیل در هر سال نمی‌شود.  

وی افزود:به عنوان مثال ممکن است در دو استان گیلان و سیستان و بلوچستان بارندگی به یک میزان داشته باشیم، اما با توجه به نوع خاک منطقه، فقط در گیلان شاهد وقوع سیل و ایجاد خسارت باشیم.

نظر شما