شناسهٔ خبر: 46038512 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

گفت‌وگوی تلفنی نتانیاهو و هریس درباره ایران

نخست وزیر رژیم صهیونیستی و معاون رئیس جمهور آمریکا تلفنی با یکدیگر گفتگو کرده و ایران یکی از محور‌های این گفتگو بوده است.

صاحب‌خبر -
صراط:
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بامداد جمعه (به وقت تهران) از تماس تلفنی با «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا خبر داد.

به گزارش فارس، نتانیاهو که این خبر را در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد گفت که در این تماس تلفنی درباره ایجاد تیمی مشترک برای تقویت همکاری در مبارزه با ویروس کرونا موافقت شد.

بر اساس گفته نتانیاهو، هریس در این تماس تلفنی مخالفت دولت آمریکا با تصمیم دادگاه بین‌المللی لاهه برای بازرسی از جنایات جنگی تل‌آویو را ابراز داشت.

نتانیاهو گفت که به معاون رئیس جمهور آمریکا گفته که به تقویت همکاری اطلاعاتی ادامه داده خواهد شد و تا زمانی که نخست وزیر است مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شود.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات اتمی در منطقه غرب آسیا بوده و با وجود آنکه ایران عضو پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای است، اما رژیم صهیونیستی عضو این پیمان نبوده و به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازدید از تاسیسات هسته‌ای خود را نمی‌دهد.

نظر شما