شناسهٔ خبر: 46038466 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

هریس: به روابط آمریکا و اسرائیل خدشه‌ای وارد نمی‌شود

فارس

معاون رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به تماس تلفنی خود با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر تعهد تزلزل‌ناپذیر «جو بایدن» و خود بر تأمین امنیت این رژیم تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق؛ «کامالا هریس» معاون «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا بر تعهد راسخ خود و بایدن در قبال تأمین امنیت رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص تماس تلفنی بامداد امروز (جمعه) خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، گفت: «من با (بنیامین) نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل گفت‌وگو کردم».

وی با تأکید بر تعهد تزلزل‌ناپذیر ایالات متحده در قبال امنیت رژیم صهیونیستی ادامه داد: «رئیس‌جمهور ایالات متحده و من در تعهد خود در قبال امنیت اسرائیل بی‌تردید و تزلزل‌ناپذیر هستیم».

هریس درباره محور گفت‌وگوی تلفنی خود با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی توضیح داد: «ما در خصوص کووید-۱۹، همکاری در زمینه ایران، روابط گرم اسرائیل با کشورهای عرب (حاشیه خلیج فارس) و پیشبرد و توسعه صلح و رفاه برای اسرائیلی‌ها و فلسطینیان گفت‌وگو کردیم».

پیش از این نتانیاهو نیز در صفحه توییتر خود ضمن اعلام خبر گفت‌وگوی تلفنی خود با معاون بایدن، از موضوع ایران بعنوان یکی از محورهای اصلی گفت‌وگو با هریس یاد کرده بود.

نتانیاهو در این گفت‌وگوی تلفنی با تأکید بر موضع ضدایرانی رژیم صهیونیستی تأکید کرده بود که از هرگونه تلاش ایران برای دستیبابی به تسلیحات اتمی جلوگیری خواهد کرد.

ادعای نتانیاهو در شرایطی مطرح شده است که رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات اتمی در منطقه غرب آسیا بوده و با وجود آنکه ایران عضو پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای است اما رژیم صهیونیستی عضو این پیمان نبوده و به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازدید از تاسیسات هسته‌ای خود را نمی‌دهد.

نظر شما