شناسهٔ خبر: 46038323 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

بسته خبری «صبحانه با پارسینه» از شامگاه تا بامداد؛

از ادعای شورای اتحادیه عرب در مورد جزایر سه‌گانه ایرانی تا واکنش عارف به انحلال جمعیت امام علی

پارسینه

مشغله فراوان گاهی باعث می‌شود از بخش مهمی از اخبار ساعات گذشته بی اطلاع بمانید یا درست در لحظاتی که در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته که در جریان آن‌ها هم قرار نگرفته اید، پارسینه تلاش می‌کند صبح هر روز مهم‌ترین این رویداد‌ها را که گاهی از نظر‌ها دور افتاده و کمتر به آن پرداخته می‌شود به اطلاع مخاطبانش برساند.

صاحب‌خبر -
تحریریه پارسینه| درست در لحظاتی که در کوران مشغله روزانه گرفتار و یا در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته است، پارسینه تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در طی ساعات گذشته را به اطلاع مخاطبانش برساند. پارسینه هیچگونه دخل و تصرفی در اخبار بامدادی ندارد و صحت و سقم رویداد‌ها و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست.
 

هدف این است که پیش از نوروز، همه به میز مذاکره بیایند

 
یک منبع دیپلماتیک فرانسه به خبرگزاری رویترز گفته ایران طی روز‌های اخیر نشانه‌های امیدوارکننده‌ای در زمینه دیپلماسی هسته‌ای و احیای مذاکرات غیررسمی در این ارتباط نشان داده است. این منبع دیپلماتیک روز پنجشنبه ۱۴ اسفندماه با اشاره به مساله هسته‌ای ایران اعلام کرد: «امور در حال حرکت در مسیر درست هستند و ما نشانه‌های مثبتی این هفته و به خصوص در روز‌های اخیر دریافت کرده‌ایم.» رویترز در همین زمینه به نقل از این منبع دیپلماتیک نوشته که هدف سه کشور اروپایی از کنار گذاشتن طرح قطعنامه این بود که به دیپلماسی فرصتی دیگر داده شود و چشم‌انداز نشست غیررسمی هسته‌ای صدمه نبیند. به گفته او، هدف این است که همه طرف‌های موضوع هسته‌ای ایران پیش از آغاز نوروز به میز مذاکره آورده شوند. مقام‌های ایران اخیرا در واکنش به پیشنهاد حضور در مذاکراتی با حضور آمریکا که از سوی اروپا صورت گرفت آن را رد کرده و گفتند زمان برای این اقدام مناسب نیست.
 

واکنش وزیر زن دولت احمدی نژاد به احتمال کاندیدتوری اش در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

 
مرضیه وحیددستجردی، وزیر اسبق بهداشت، درباره اینکه آیا شما به‌عنوان کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری و یا مجلس حضور پیدا می‌کنید؟ خاطرنشان کرد: در مورد انتخابات مجلس که نظر شخصی بنده بر روی لاله افتخاری است؛ اما برای انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا‌های فراوانی داریم که نیاز به کاندیداتوری فرد دیگری نیست. وحیددستجردی در مورد لزوم حضور کاندیدای زن در انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: بهتر است زنان هم برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ به عنوان کاندیدا، اعلام حضور کنند، اما به دلیل اینکه بسیاری از زنان و مردان برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ اعلام آمادگی کردند، نیاز به حضور افراد یبشتری نیست چراکه انتخاب مردم را سخت‌تر می‌کند. وی در پایان یادآور شد: البته شنیدم که تعدادی از زنان هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصول‌گرا برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری به‌عنوان کاندیدا اعلام آمادگی کردند.
 

توصیه جانشین فرمانده سپاه به نوعروسان

 
سردار فدوی با توصیه به زوج‌های جوان بر فرزندآوری آنان تاکید کرد و افزود: شایسته است نوعروسان فرزندآوری را در برنامه قطعی خود قرار دهند، زیرا در خطر قرار داریم. این مسئول گفت: هم اکنون در حال حاضر انقلاب اسلامی در روز‌های اوج خود قرار دارد و امروز به‌واسطه اقدامات مهم و اثرگذار انجام شده در رزمایش پنجمین مرحله کمک مومنانه به همت خیرین و نیکوکاران ۲۲۰ سری جهیزیه برای زوج‌هایی که ازدواجشان به دلیل نداشتن جهیزیه به تعویق افتاده توزیع شد. دریادار فدوی اظهار کرد: با توجه به نزدیکی به ماه اعیاد مذهبی و عید نوروز مراسم عقد و ازدواج این زوج گرانقدر در جوار حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی عمل پسندیده‌ای بود. فدوی تأکید کرد: توزیع جهیزیه برای زوج‌های جوان و کم‌بضاعت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود و هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود. گفتنی است پنجمین مرحله رزمایش کمک مومنانه سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با اهدای ۲۲۰ سری جهیزیه برای نوعروسان و ۴۱ هزار بسته معیشتی عیدانه برای افراد آسیب دیده از کرونا با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا در کنار حرم مطهر امام راحل با برگزار شد.
 

قوامی: جهانگیری گفته اگر اصلاح‌طلبان اجماع کنند می‌آیم

 
قوامی در واکنش به اینکه آیا حضور جهانگیری در دولت به ضرر او در این انتخابات تمام نخواهد شد، گفت: «درست است که او در دولت بوده و دولت مشکلاتی داشته است، اما مردم باید درست فکر کنند و بدانند که ۱۰ درصد اختیارات در کشور در دست دولت است. این گرانی‌ها و مشکلات که فقط به خاطر عملکرد دولت نیست. انتظار می‌رود که مردم در موقع انتخابات به این مسائل فکر کنند و حتما خود جهانگیری نیز این نکات را دارد. البته در نهایت این بستگی به نظر اصلاح‌طلبان و در راس آنان آقای خاتمی دارد که از جهانگیری حمایت کنند یا محسن هاشمی». این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «به نظر من شانس جهانگیری بیشتر از محسن هاشمی است، اما شنیده‌ام که گفته اگر اصلاح‌طلبان اجماع کنند، خواهد آمد». وی ظریف را گزینه مناسبی برای اجماع اصلاح‌طلبان ندانست و در پاسخ به کسانی که روی محبوبیت او حساب می‌کنند، گفت: «فکر می‌کنم کسانی که می‌گویند ظریف محبوب است اصلا بین جامعه نیستند. اکثریت جامعه ما امروز تحصیل‌کرده است و این‌ها حواسشان هست که وقتی یک وزیر خارجه می‌گوید من در خارج از کشور از چیزی دفاع می‌کنم که به آن معتقد نیستیم، نمی‌تواند با این عقیده رئیس جمهور خوبی باشد. اگر با این نگاه رئیس دولت شود، مملکت به کجا کشیده می‌شود؟! ضمن اینکه ظریف حتی در وزارت خارجه هم موفق نبوده است و اکنون می‌بینیم که دوباره پرونده ما در شورای حکام مطرح است و احتمالا علیه ما قطعنامه صادر کنند». قوامی در پاسخ به اینکه احتمال تایید صلاحیت کدام یک از این سه گزینه – جهانگیری، محسن هاشمی و ظریف – بیشتر است؟ گفت: «به نظر من جهانگیری و ظریف تایید صلاحیت می‌شوند. محسن، اما به خاطر زاویه‌ای که نهاد‌ها با پدرش داشته‌اند شانس کمتری دارد».
 

بازداشت استاندار سابق خوزستان تکذیب شد

 
یکی از استانداران اسبق خوزستان در ارتباط با یک پرونده اقتصادی بازداشت شده است. این در حالی است که از صبح امروز خبری مبنی بر بازداشت غلامرضا شریعتی، استاندار سابق در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد که این موضوع تکذیب شد. هنوز جزئیات موارد اتهامی این مسوول سابق، رسانه‌ای نشده است. به گزارش خبرگزاری فارس، پیرو انتشار خبر بازداشت یکی از استانداران اسبق خوزستان، اخباری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر بازداشت استاندار سابق خوزستان منتشر شده در حالیکه فرد بازداشتی غلامرضا شریعتی نیست. بنا بر این گزارش، اتهامات وارده در یک پرونده اقتصادی مربوط به یکی از استانداران پیش از شریعتی است. گفتنی است غلامرضا شریعتی استاندار سابق نیز با اتهاماتی در زمینه حمایت از متهمان فساد ارزی مواجه است و در روز‌های اخیر دو نماینده تهران در مجلس از حضور او در دادسرا خبر دادند. نادری نماینده تهران در هفته جاری گفت"خبر‌ها حاکی از آن است که پرونده شریعتی استاندار سابق خوزستان به اتهام اعمال نفوذ در پرونده ابرمتهم ارزی و مالک ‎هفت تپه (اسدبیگی)، این هفته در دستگاه قضایی به جریان افتاد. ایشان در راهرو‌های دادسرا و پشت درب اتاق بازپرس مشاهده شده است. "
 

درخواست اردوغان برای رفع تحریم‌های ضد ایرانی

 
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی که در چهاردهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی (اِکو) داشت؛ خواستار رفع تحریم‌های ضدایرانی شد.

وی در این باره افزود: رفع تحریم‌های یک جانبه علیه ایران و بازگشت به برجام، در تأمین ثبات منطقه دخیل است.

پیشتر در ماه میلادی فوریه نیز، وی در گفتگوی تلفنی با حسن روحانی همتای ایرانی خود، گفته بود که دریچه فرصت بین تهران-واشنگتن جهت لغو تحریم‌ها باز است.

این در حالی است که امروز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، در اظهارنظری تکراری، مدعی شد که شرط لغو برخی از تحریم‌ها، بازگشت ایران به تعهدات برجام است.

این ادعا در حالی است که ایران بار‌ها تاکید کرد که تعلیق برخی از تعهدات برجامی در واکنش به بدعهدی آمریکا و اروپا انجام گرفته و این وظیفه دولت جو بایدن دموکرات است که با بازگشت به برجام و رفع تحریم‌های ضد ایرانی، اشتباه دولت ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای را جبران کند.
 

ادعا‌های مضحک اتحادیه عرب درباره جزایر سه‌گانه ایرانی

 
وزرای خارجه کشور‌های عربی عضو شورای اتحادیه عرب در نشستی در قاهره با تکرار ادعا‌های خود درباره جزایر سه‌گانه ایران، مدعی حاکمیت امارات بر این جزایر شدند.

 یکصد و پنجاه و پنجمین دور نشست شورای اتحادیه عرب روز چهارشنبه (دیروز) در سطح وزرای خارجه کشور‌های عضو این شورا در مقر این اتحادیه در قاهره برگزار شد.

در بخشی از بیانیه پایانی از ادعای کلیشه‌ای امارات در خصوص جزایر سه‌گانه ایرانی حمایت شده است.  

شورای اتحادیه عرب مدعی شد، ادامه حضور ایران در این جزایر نقض چیزی است که آن را «حاکمیت امارات» خوانده و ادعا کرده، امنیت و ثبات منطقه را برهم می‌زند و تهدیدی علیه امنیت و صلح جهانی است.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، در این بیانیه بر حمایت از اقدامات امارات برای آنچه «احیای حاکمیت» بر این جزایر ایرانی خوانده شده، تأکید شده است.

وزرای خارجه عرب همچنین مدعی شدند که افتتاح دفاتر ایرانی در جزیره ابوموسی غیرقانونی است و ضمن محکوم کردن سفر‌های مسئولان ایرانی به این جزایر، از ایران خواستند تا به حاکمیت امارات احترام بگذارد.

در این بیانیه از ایران خواسته شده است تا نیت خود برای بهبود روابط با کشور‌های عربی و رفع تنش‌ها را به صورت عملی نشان دهد.

جمهوری اسلامی ایران بار‌ها این ادعا‌های کشور‌های عربی درباره جزایر سه‌گانه را رد کرده و اخیرا نیز «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تأکید کرد که حق حاکمیت ایران بر جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک قطعی و تردیدناپذیر است و تمامی اقدامات ایران در چارچوب اعمال حاکمیت و تمامیت ارضی خود صورت گرفته و بدیهی است به هیچ دولت خارجی مربوط نیست.
 

وزیر راه: گروگان گیری طرح اقدام ملی مسکن؛ شهرداری اسلامشهر مانع الخیر است

 
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگویی درباره کارشکنی برخی شهرداری‌ها در صدور پروانه ساخت برای ادامه پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن خاطرنشان کرد: مشارکت و برداشتن قدم خیر، توفیق الهی می‌خواهد. برخی ذاتا مانع الخیر هستند و شرایط را درک نمی‌کنند و دنبال انتفاع هستند. من نمی‌خواهم نامی از این شهرداری‌ها ببرم، چون آبرویشان می‌رود. این شهرداری‌ها طرح‌های مسکن ملی را گروگان گرفته اند تا از دولت اخاذی کنند. عدد‌های نجومی برای صدور پروانه درخواست می‌کنند. تکلیف این شهرداری‌ها روشن شده و می‌شود. تعدادی از این شهرداری‌ها در عملکرد ما تاخیر ایجاد کرده اند، اما مشکل یک به یک حل می‌شود. امیدواریم از این جنس انسان‌ها کمتر جلوی ما سبز شوند تا بتوانیم این کار خیر را انجام دهیم.

اسلامی در ادامه این گفت‌وگوی رادیویی به افرادی که می‌خواستند پس از ثبت نام شهر خود را جابجا کنند، توصیه کرد: اطلاع رسانی مرتب از صدا و سیما و سایت وزارت مسکن انجام و این بازه زمانی تمدید هم شد. ظرفیت در شهر دماوند با تامین زمین افزایش پیدا کرده است. افرادی که می‌خواهند شهر خود را جابجا کنند، می‌توانند با مراجعه مجدد به بخش شکایات سایت با توضیح اینکه نتوانسته اند شهر خود را تغییر دهد، مشکل خود را حل کنند. درباره شهرداری اسلامشهر هم که باید گفت یکی از همین شهرداری‌هایی است که مانع الخیر است. مسائل در حال حل شدن است و امیدواریم این گره زودتر باز شود.
 

چین:با هرگونه فعالیت جدایی‌طلبانه در تایوان به شدت مقابله می‌کنیم

 
رویترز،  «لی که چیانگ» نخست وزیر چین روز جمعه در اظهاراتی با اشاره به قاطعیت پکن در مقابله با هرگونه فعالیت جدایی‌طلبانه برای استقلال تایوان، اعلام کرد که «پکن به تقویت رشد صلح آمیز روابط در دو سوی تنگه تایوان و همچنین "اتحاد مجدد" چین متعهد است».

چین که تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند ظرف ماه‌های اخیر در واکنش به آنچه که «تبانی و سازش» میان تایپه- واشنگتن می‌خواند، فعالیت نظامی خود را در این جزیره افزایش داده است.

«لی که چیانگ» نخست وزیر جمهوری خلق چین در سخنرانی آغازین نشست سالانه پارلمان چین گفت که پکن بر اصل «چین واحد» می‌ایستد؛ اصلی که تایوان را بخشی از خاک چین‌ می‌داند.

نخست وزیر چین خطاب به ۳۰۰۰ نماینده حاضر در صحن پارلمان این کشور گفت که پکن به «تقویت رشد مسالمت‌آمیز روابط در دو سوی تنگه تایوان و اتحاد مجدد چین» پایبند است.

وی در ادامه افزود: «ما بسیار گوش به زنگ خواهیم ماند و از هرگونه فعالیت جدایی‌طلبانه که هدف آن استقلال تایوان است، قاطعانه جلوگیری می‌کنیم. ما مبادلات، همکاری و توسعه یکپارچه را در دو سوی تنگه تایوان ارتقا خواهیم داد. ما با همدیگر می‌توانیم آینده‌ای روشن را برای نوسازی دوباره کشور عالی خود رقم زنیم».
 

آمریکا محدودیت‌های تجاری جدیدی علیه میانمار وضع کرد

 
اسپوتنیک، ایالات متحده آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد که محدودیت‌های صادراتی جدیدی علیه میانمار وضع کرده و وزارتخانه‌های کشور و دفاع میانمار را به همراه شماری دیگر از نهاد‌های این کشور آسیایی به فهرست سیاه تجاری خود افزوده است.

ایالات متحده آمریکا همچنین مدعی است که تحریم‌های جدید در واکنش به افزایش سرکوب معترضان از سوی نیرو‌های نظامی حاکم پس از کودتای یکم فوریه در این کشور اعمال شده است.

گفتنی است که در پی برکناری «آنگ سان سو چی» رهبر غیررسمی میانمار به دست سران ارتش این کشور و سقوط دولت، اعتراض‌ها در سرتاسر میانمار علیه این کودتای نظامی همچنان ادامه دارد.
 

قطعه بندی مرغ برای جلوگیری از گران فروشی ممنوع شد

 
سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد که به منظور کنترل فروش مرغ به قیمت مصوب، قطعه بندی آن ممنوع شده است و در صورت مشاهده در فروشگاه‌ها به قیمت مصوب ۲۰۴۰۰ تومانی میان مردم توزیع خواهد شد؛ بنابراین گزارش در هفته‌های اخیر برخی از مرغ فروشی‌ها  برای عدم رعایت قیمت مصوب مرغ اقدام به قطعه بندی مرغ و فروش آن با قیمت‌های دلخواه می‌کردند که خبرگزاری تسنیم طی چند گزارش به این موضوع پرداخت.

مدیحی رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران در این ارتباط اظهار داشت: تا اطلاع ثانونی و زمانی که قیمت مرغ به حالت عادی برگردد،   فروش مرغ به صورت قطعه بندی شده ممنوع است که این موضوع به کارگروه تنظیم بازار نیز اعلام شد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که جلوی قطعه بندی مرغ گرفته نشود نمی‌توان قیمت آن را در بازار کنترل کرد افزود: در صورتی که مرغ قطعه بندی شده در بازار مشاهده کنیم آن را به قیمت مصوب  ۲۰۴۰۰ تومانی (مرغ کامل) حراج می‌کنیم.
 

واکنش محمدرضا عارف به انحلال جمعیت امام علی: آقای رییس‌جمهور توضیح دهد

 
محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان در پیامی توییتری نوشت: «انحلال جمعیت امام علی (ع) تداعی‌گر برخورد‌ها با نهاد‌های مدنی بعد از دولت اصلاحات است.

لازم است آقای رییس‌جمهور در خصوص اقدام وزارت کشور توضیح دهند. قرار بود در دولت تدبیر و امید، سازمان‌های مردم نهاد تقویت شوند و نه با نگاه‌های امنیتی، محدود!»

دیروز سعید دهقان از وکلای جمعیت امام علی، در توییتی از صدور حکم انحلال جمعیت امام علی خبر داد.

طبق گفته وکیل دیروز دادگاه رسیدگی به پرونده جمعیت امام علی برگزار شده بود و تقریبا تا پایان وقت اداری طول کشیده بود.
 

سقوط بالگرد و کشته شدن ۹ نفر در ترکیه / سفیر ایران تسلیت گفت

 
محمد فرازمند در پیامی نوشت: من به دولت و مردم ترکیه و خانواده‌های داغدار این حادثه دردناک که ۹ نفر جان خود را از دست دادند و چهار نفر زخمی شدند، تسلیت می‌گویم.

سفیر ایران در ترکیه همچنین آرزوی بهبودی سریع برای سربازان مجروح را اظهار داشت.

جنس استولتنبرگ دبیر کل ناتو نیز در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه ترکیه کشته شدت سرابازان ترکی در سانحه سقوط بالگرد نظامی را تسلیت گفت.

استولتنبرگ تأکید کرد که ناتو با ترکیه همبستگی دارد.

وزارت دفاع ترکیه پنجشنبه شب اعلام کرد، به دنبال سقوط یک بالگرد نظامی ۹ سرباز ترکیه از جمله یک فرمانده عالی رتبه کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.
 

مهلت ۱۰ روزه حکمتیار به دولت افغانستان

 
حکمتیار در کنفرانس خبری گفت که ۱۰روز به دولت مهلت خواهد داد و اگر به خواسته‌های او مبنی بر توقف ترورها، مخالفت نکردن با صلح، احترام به توافق‌نامه دوحه، توافق بر آتش‌بس و انتقال قدرت به حکومت جدید، توقف شبه نظامی سازی، جلوگیری از غارت سرمایه‌های ملی و اجرای معاهده حزب اسلامی و حکومت توجه نکند، اعتراضات گسترده را در شهر‌های دیگر نیز سازماندهی خواهد کرد.

وی افزود: آن وقت خواسته ما چیز دیگری خواهد بود. همه خواسته‌های ما به یک خواسته مبدل می‌شود؛ استعفا، استعفای حکومت.

حکمتیار همچنین گفت که با زلمی خلیل‌زاد نماینده  ویژۀ آمریکا در امور افغانستان به صورت آنلاین گفتگو کرده و او از ناکام شدن مذاکرات دوحه سخن گفته است.

سخنان حکمتیار در حالی مطرح می‌شود که منابع خبری در افغانستان اعلام کرده‌اند خلیل‌زاد در جریان سفر آخر خود به کابل از کنار گذاشتن مذاکرات دوحه سخن گفته و طرح جدیدی شبیه نشست بن برای ایجاد حکومت مشارکتی را با خود به کابل آورده است.
 

سازمان جهانی بهداشت گزارش سفر به ووهان را منتشر نمی‌کند

 
شبکه تلویزیونی العربیه، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت سازمان جهانی بهداشت از انتشار گزارش اولیه سفر به ووهان چین به علت تشدید تنش‌ها بین واشنگتن و پکن خودداری کرده است.

در همین حال ۲۶ دانشمند از کشور‌های مختلف جهان از سازمان جهانی بهداشت خواسته اند تحقیقات جدید درباره کرونا و منشأ پیدایش آن را آغاز کند. این دانشمندان تأیید کردند سفر تیم سازمان جهانی بهداشت به ووهان نتیجه‌ای نداشته است.

پیش‌تر یک تیم از کارشناسان زبده سازمان جهانی بهداشت با سفر به شهر ووهان، شهری که نخستین بار ویروس کرونا از آنجا ظهور کرد، اقدام به جمع آوری اطلاعات در این باره کردند. پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا مقامات چین را به پنهانکاری درباره کووید ۱۹ متهم کرده بود.
 

حمله انصارالله به پایگاه "ملک خالد" و فرودگاه "أبها" در عربستان

 
المسیره، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اظهار داشت: نیروی هوایی ارتش موفق شد با سه پهپاد صماد ۳ و قاصف ۲K اهداف حیاتی در پایگاه هوایی ملک خالد و فرودگاه بین المللی أبه

روز پنجشنبه نیز شرکت سعودی آرامکو در جده با موشک بالدار قدس ۲ هدف قرار گرفت.

نیرو‌های مسلح یمن طی چند روز گذشته اهدافی را در عمق عربستان از جمله مناطق مهم و حیاتی در پایتخت عربستان، جده، العسیر، جیزان و نجران را با موشک‌های بالستیک و پهپاد‌هایی هدفگیری کردند.
 

جانبداری معاون بایدن از رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با نتانیاهو

 
روسیا الیوم، مخالفت کامالا هریس و نتانیاهو با تلاش‌های دادگاه کیفری بین الملل یک روز پس از آن صورت گرفت که دادستان دادگاه کیفری گفت دفتر وی رسماً تحقیقی را در خصوص فلسطین آغاز کرده است.

وی گفت تحقیق درباره جرایمی خواهد بود که اختیارات قضایی دیوان آن‌ها را در برمی‌گیرد و به آن‌ها می‌پردازد و از ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ رخ داده‌اند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای در پی تماس تلفنی هریس و نتانیاهو در روز پنجشنبه اظهار داشت که معاون رئیس جمهور بر تعهد "قاطع" ایالات متحده به تضمن "امنیت اسرائیل" تاکید کرده و گفته است دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به همکاری با تل آویو پایبند است.

هریس "حمایت قاطع" خود را از توافق نامه‌های عادی سازی اخیر که توسط رژیم صهیونیستی با کشور‌های عربی امضا شده ابراز کرد.

هریس و نتانیاهو در مورد "اهمیت" ادامه همکاری و مشارکت نزدیک در مورد مسائل منطقه، از جمله پرونده ایران توافق کردند.

هریس و نتانیاهو همچنین در مورد همکاری‌های دوجانبه در تلاش برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بحث و تبادل نظر کردند.

نظر شما