شناسهٔ خبر: 46037969 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ژان لوک گدار ۹۰ ساله؛

دو فیلم دیگر بسازم از سینما خداحافظی می کنم

ژان لوک گدار یکی از مهمترین فیلم‌سازان تاریخ سینما و چهره شاخص و زنده موج نوی فرانسه است که کمتر عضوی از آن در قید حیات مانده . گدار اما همچنان در نود سالگی فیلمسازی خود را ادامه داده، اما به نظر می رسد به زودی می خواهد با سینما خداحافظی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روی خط  برنا، ژان لوک گدار یکی از مهمترین فیلم‌سازان تاریخ سینما و چهره شاخص و زنده موج نوی فرانسه است که کمتر عضوی از آن در قید حیات مانده . گدار اما همچنان در نود سالگی فیلمسازی خود را ادامه داده، اما به نظر می رسد به زودی می خواهد با سینما خداحافظی کند.

 گدار در گفتگوی مفصلی 85 دقیقه ای در فستیوال فیلم کرالا، اعلام کرده که بعد از ساختن دو اثر دیگر از سینما خداحافظی خواهد کرد. این دو اثر هر دو در مرحله فیلمنامه هستند و یکی از آن ها «جنگ های بامزه» نام دارد و دیگری هم در مرحله پیش تولید برای شبکه آرته به سر می برد. گدار نود ساله در کارنامه خود تعدادی از مهمترین فیلم های تاریخ سینما از جمله «از نفس افتاده» «پیرو خله» و «آلفاویل« را دارد و جوایز مهمی از جمله اسکار افتخاری (در سال 2011)، شیر طلایی ونیز (برای «اسم کوچک: کارمن») و جایزه هیئت داوران کن برای «خداحافظی با زبان» را برده است

منبع: سینما دیلی

بیشتر بخوانید:

نظر شما