شناسهٔ خبر: 46037955 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۵۰ خانواده شهید یزد تجلیل شدند

یزد- ایرنا- در آستانه برگزاری دومین کنگره ملی چهار هزار شهید یزد با حضور جمعی از مسوولان ۴۵۰ خانواده شهید در شهر و روستاهای بخش مرکزی این استان تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: این برنامه معنوی با حضور جمعی از پیشکسوتان، رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس و نیروهای بسیج، سپاه و انتظامی در قالب ۴۵ تیم با حضور در منزل شهدا، یاد و خاطره  آنها را گرامی داشتند و ترویج فرهنگ ایثار را در جامعه خواستار شدند.

سرهنگ حسین زارع کمالی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از برنامه‌های مهم برگزاری دومین کنگره ملی شهدا، موضوع سرکشی به خانواده این عزیزان است که تاکنون در اکثر مناطق و شهرستان‌های استان با همکاری خوب تمامی مسوولان و نهادها برگزار شده است .

به گفته وی، دیدار مستمر با خانواده‌های معزز شهدای انقلاب اسلامی و  سرکشی و احوالپرسی از آنها یک وظیفه مهم ملی، دینی و انقلابی است که سالانه به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود و برگزاری کنگره فرصت خوبی است تا دوباره با شهیدان تجدید میثاق داشته باشیم .

جاشین سپاه الغدیر یزد اظهار کرد: این برنامه فرهنگی و معنوی با عنوان رسم شیدای با همکاری نیروهای ناجا، سپاه پاسداران و بنیاد شهید و رعایت نکات بهداشتی تا برگزاری اجلاسیه کنگره همچنان در شهر و مناطق روستایی استان ادامه خواهد داشت.

زارع کمالی بیان کرد: یکی از بهترین راه‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، سرکشی به خانواده معزز شهدا و تبیین اهداف و آرمان والای آنهاست که تاکنون در قالب کنگره اقدام‌های خوبی برداشته شده و با همکاری مردم و رزمندگان اسلام ادامه دارد .

اجلاسیه کنگره چهار هزار شهید یزد اسفندماه سال ۹۹ برگزار شد و مراسم اختتامیه آن دهم فروردین سال ۱۴۰۰ به مناسبت قیام تاریخی مردم شهر یزد در چنین روزی در سال ۱۳۵۷ خورشیدی علیه رژیم ستم شاهی برگزار  شد، برپا می‌شود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد. 

نظر شما