شناسهٔ خبر: 46037770 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فعال‌سازی نقش مردم در مدیریت سهام عدالت، رفاه را افزایش می‌دهد

اصفهان- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان گفت: فعال‌سازی نقش مردم در مدیریت سهام عدالت با برگزاری انتخابات، رفاه را برای اقشار آسیب‌پذیر افزایش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

نعمت الله اکبری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصمیم برای فعال‌سازی نقش مردم در مدیریت سهام عدالت، نوعی واگذاری مسئولیت دولتی به بخش خصوصی است تا اینکه مردم در نقش خود را از سهام داری اجرا کنند.

وی بیان ‌کرد: این راهبرد توزیع مجدد ثروت است که رفاه اجتماعی را افزایش داده و دهک های یک، ۲ و سه نیز از منفعت این اقدام مهم بیشتر بهره می برند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان ادامه داد: شرکت مردم در انتخابات مجامع اقتصادی موجب می‌شود که بخش خصوصی و مردمی در کار بیشتر درگیر شوند.

وی با اشاره به اینکه باید سهم مردم در مدیریت کارخانه‌ها و مجموعه اقتصادی دارای سهام عدالت بیشتر فعال شود، تصریح‌ کرد: افرادی که در بنگاه‌های اقتصادی به واسطه سهام عدالت سهم دارند، باید نقش مهمتری در تصمیم گیری داشته باشند.

اکبری یادآور شد: این افزایش نقش همکاری آنان باعث مشارکت بیشتر خواهد شد و به واقعیت، واگذاری متولی‌گری دولت به بخش خصوصی انجام شود.

بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور ۲۰ اسفند ماه امسال به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد که برگزاری مجامع، مدیریت شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در اختیار هیات مدیره جدید قرار می گیرد، نقش این هیات مدیره و عملکرد آنها تاثیر بسزایی در سوددهی یا زیان‌دهی شرکت‌ها دارد که مطابق آن سهامدار منتفع و یا متضرر می شود، سهامداران با مشارکت در مجامع می‌توانند نقش بسزایی در انتخاب مدیران اصلح جهت مدیریت دارایی‌شان داشته باشند.

از میان بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار سهامداران این استان، بیش از ۸۵۴ هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از یک میلیون و ۸۰۶ هزار نفر به صورت غیرمستقیم سهم خود را مدیریت می‌کنند.

استان اصفهان افزون پنج میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما