شناسهٔ خبر: 46036424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی کرج مطرح کرد؛

 کاشت نهال، فرهنگی موثر در حفاظت از منابع طبیعی

کرج - مدیر جهاد کشاورزی کرج گفت: فرهنگ کاشت نهال و تقویت پوشش گیاهی باید بین مردم نهادینه شود تا گامی مهم در صیانت و حفاظت این ثروت‌های ارزشمند باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل صارمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج بعد از ظهر پنج‌شنبه به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با حضور در اداره منابع طبیعی شهرستان از رئیس و کارکنان تقدیر این اداره به عمل آورد و ضمن تبریک این روز به سیاوش ذاکری، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کرج از اقدامات و عملکرد خوب وی در عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرج تشکر کرد.

وی در این دیدار همکاری و تعامل جهاد کشاورزی و منابع طبیعی را در راستای پیشبرد اهداف همسوی سازمانی لازم دانست.

درختکاری یکی از سنت‌های پسندیده اسلام است

صارمی ضمن ترغیب مردم به این سنت حسنه افزود: درختکاری و کاشت نهال یکی از سنت‌های پسندیده‌ای است که در دین مبین اسلام به آن اشاره شده است و از مهم‌ترین مزایای آن توسعه سطح سبز، جنگل‌ها و حفظ منابع آب و خاک است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج بیان کرد: کاشت نهال و درخت در تصفیه هوا، تأمین اکسیژن مصرفی، ذخیره آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از بروز انواع فرسایش آبی و بادی از طریق افزایش پایداری خاک نقش بسیار مهمی دارد.

وی اضافه کرد: واقعیت مهمی است که بدانیم و باور داشته باشیم که بدون حفاظت از منابع آب، خاک، پوشش گیاهی و بهره برداری بهینه از آنها، نمی‌توانیم به توسعه پایدار و تولید قابل اطمینان در صنعت کشاورزی برسیم.

صارمی متذکر شد: ما باید حافظ خاک، آب و منابع طبیعی به عنوان ارکان اصلی تضمین امنیت غذایی و حیات تمام جانداران باشیم و فرهنگ کاشت نهال و تقویت پوشش گیاهی باید بین مردم نهادینه گردد تا گامی مهم در صیانت و حفاظت این ثروت‌های ارزشمند باشد.

در ادامه مراسم مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و همکارانش به مناسبت روز درختکاری نسبت به کاشت نهال میوه در محوطه این اداره اقدام کردند.

نظر شما