شناسهٔ خبر: 46035828 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

کمبود 210 مدرسه آموزش استثنائی در کشور

معاون وزیر آموزش و پرورش رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی گفت: 210 مدرسه استثنائی در سطح کشور کمبود داریم که عملیات احداث این واحدها شروع شده است.

صاحب‌خبر -

سیدجواد حسینی روز پنجشنبه 14 اسفندماه در آئین کلنگ‌زنی مدرسه استثنائی در پارس‌آباد اظهار کرد: براساس آمایش سرزمینی این کمبود احصاء شده و تلاش بر این است تا در دو سال آینده بخش عظیمی از این پروژه‌ها در قالب طرح از خشت تا بهشت به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: امروز در پارس‌آباد یکصدوسی‌وهفتمین مدرسه استثنائی را کلنگ‌زنی کردیم و در کنار این مدارس در تلاش برای توسعه هنرستان‌های فنی و مهارتی در 36 رشته برای دانش‌آموزان استثنائی هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی افزود: در این هنرستان‌ها هنرجویان ناتوان ذهنی تحصیل می‌کنند که دو سوم واحدهای آموزشی آنها مهارتی و عملی است.

حسینی ضرورت مشارکت خیرین را در احداث این مدارس برای فرشتگان زمینی یادآور شد و بیان کرد: این دانش‌آموزان مستحق برخورداری از عدالت آموزشی هستند.

وی از ساخت 31 سالن ورزشی دانش‌آموزان استثنائی خبر داد و گفت: در کنار احداث 8 مدرسه استثنائی در استان اردبیل قرار شد یک سالن مخصوص نیز برای دانش‌آموزان استثنائی با تجهیزات مناسب راه‌اندازی شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی در مورد تامین 933 قلم تجهیزات آموزشی و کمک توانبخشی برای دانش‌آموزان استثنائی استان اردبیل تصریح کرد: دو میلیارد تومان اعتبار نیاز است که قرار شد نیمی از این اعتبارات به صورت ملی و نیمی نیز به صورت استانی تامین شود.

حسینی گفت: 250 میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال آینده برای خرید تجهیزات و امکانات مدرن با تکنولوژی روز برای مدارس استثنائی پیش‌بینی شده که با تصویب در مجلس نسبت به خرید آن اقدام خواهیم کرد.

وی به فعالیت 49 مرکز مشاوره، راهنمایی و توانبخشی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: تا اول مهرماه سال آینده یک مرکز در اردبیل راه‌اندازی خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی فعالیت 10 مرکز ویژه یادگیری در اردبیل و راه‌اندازی مرکز جامع آموزش و سلامت مجازی با پوشش 2 هزار دانش‌آموز را یادآور شد و بیان کرد: تلاش ما بر این است تا به همه تعهدات خود در سفر به استان اردبیل به شایستگی عمل کرده و رسالت‌مان را انجام دهیم.

انتهای پیام

نظر شما