شناسهٔ خبر: 46035723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

راه‌اندازی مدرسه دانش‌آموزان اوتیسم - مردم سالاری آنلاين

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با قول مساعد رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی با همراهی خیرین و تامین تجهیزات مناسب قرار شد اولین مدرسه برای دانش‌آموزان اوتیسم در اردبیل راه‌اندازی شود.

صاحب‌خبر -  مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با قول مساعد رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی با همراهی خیرین و تامین تجهیزات مناسب قرار شد اولین مدرسه برای دانش‌آموزان اوتیسم در اردبیل راه‌اندازی شود.
احمد ناصری  روز پنجشنبه 14 اسفندماه در نشست مدیران و معاونین آموزش با معاون وزیر آموزش و پرورش در اردبیل اظهار کرد: در قالب طرح هدایت تلاش بر این است تا دانش‌آموزان استان به ابزار و تجهیزات هوشمند مجهز شوند تا تحقق هر دانش‌آموز یک تبلت و هر تبلت یک کلاس درس را شاهد باشیم.
وی با اشاره به تعهدات معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی در احداث واحدهای آموزشی مخصوص برای دانش‌آموزان استثنائی خاطرنشان کرد: قرار شد در کنار احداث 8 مدرسه استثنائی سالن ورزشی ویژه دانش‌آموزان استثنائی، تجهیزات کمک آموزشی برای این دانش‌آموزان و مرکز مشاوره و راهنمایی و همچنین مرکز جامع آموزش و سلامت مجازی در اردبیل راه‌اندازی شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 87 درصد دانش‌آموزان استان تحت پوشش شبکه شاد هستند و در تفاهمنامه امضا شده با استاندار اردبیل قرار شد برای 13 درصد دانش‌آموزان فاقد تبلت و تجهیزات هوشمند خرید این دستگاه‌ها را انجام دهیم.
ناصری تمرکز اصلی استان را اجرای سیاست‌های ابلاغی در قالب سند تحول بنیادین اعلام کرد و افزود: 25 بسته تحولی در برش مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی هدفگذاری شده تا دانش‌آموزان در مسیر رشد و تعالی قرار گیرند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل به اقدامات خوب آموزش و پرورش استثنائی استان در اجرای طرح سنجش نوآموزان و دانش‌آموزان اشاره و تصریح کرد: در سالتحصیلی جاری 100 درصد دانش‌آموزان تحت پوشش طرح سنجش قرار گرفتند و این استان رتبه اول را در سنجش پیش‌دبستانی به دست آورد.
ناصری بیان کرد: از تعداد مدارس موجود در استان 2 هزار واحد آموزشی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و تنها 350 مدرسه امکان دسترسی به این شبکه را ندارند.
وی از پیگیری برای تدارک زیرساخت اینترنتی برای 243 روستا با 3 هزار و 657 دانش‌آموز خبر داد و گفت: امیدواریم با تلاش مسئولان در سال آینده این زیرساخت‌ها مهیا شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل رتبه آموزش و پرورش استان را در آخرین ارزیابی تخصصی عالی اعلام کرد و گفت: در 20 حوزه ارزیابی شده جایگاه استان عالی و تنها در یک مورد خوب توصیف شده است.
در این نشست که به صورت ویدئوکنفرانس آئین کلنگ‌زنی ساخت مدرسه استثنائی در پارس‌آباد به عنوان یکصدوسی‌وهفتمین واحد آموزشی استثنائی کشور برگزار شد، در قالب طرح از خشت تا بهشت مقرر است برای سالتحصیلی آینده این مدرسه با تلاش خیرین به بهره‌برداری برسد.

برچسب‌ها:

نظر شما