شناسهٔ خبر: 46029659 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

رپرتاژ آگهی

چگونه پشت بام را به تفریحگاه خصوصی تبدیل کنیم!

صاحب‌خبر -

روف گاردن که به بام سبز نیز معروف است، شیوه‌ای مدرن و کارآمد در طراحی و بازسازی پشت بام بوده که این روزها طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده است. روف گاردن بامی است که گیاهان برروی سطح آن کشت شده، به نحوی که تمام یا قسمتی از آن را هر گونه پوشش گیاهی مثل: چمن، بوته، درختان و موارد مشابه در کنار سایر عناصر می‌پوشاند.

روف گاردن پاسخی به طبیعت دوستی انسان شهرنشین است تا لذت پرورش گل و گیاه و باغبانی در محیط‌های شهری را تجربه کند. اولین بار در کشور آلمان این ایده به کار گرفته شد و سپس در کل اروپا و آمریکا گسترش یافت؛ در ایران نیز چند سال اخیر روف گاردن مورد توجه قرار گرفته است.

بام سبز طی سالیان اخیر به دلیل فواید و تاثیرات مثبت در روحیه افراد و همچنین پاکسازی هوای شهر در کشورهای پیشرفته با استقبال بی‌شماری روبرو شده است. در کشور ما نیز اجرای بام سبز روز به روز روبه پیشرفت و همگانی شدن است. همچنین از نظر زیباشناسی و طراحی منظر هم باید به بام سبز توجه کرد.

بنا به سلیقه مشتری، بازدید میدانی کارشناسان، وضعیت سازه، وضعیت اقلیمی محل اجرا، موارد استفاده از روف گاردن و البته بودجه درنظر گرفته شده برای این امر، طرح‌های پیشنهادی اولیه توسط نرم‌افزارهای گرافیکی تهیه شده، پس از تبادل نظر با مشتری و رسیدن به طرح نهایی، نقشه‌های فنی و اجرایی طراح آماده می‌شود. با این حال اگر تصمیم به اجرای روف گاردن دارید، برای این کار نیاز به افراد حرفه‌ای و مراجعه به شرکت‌های معتبریست که در این زمینه فعالیت دارند.

چگونه پشت بام را به تفریحگاه خصوصی تبدیل کنیم!

چوب پلاست چیست؟

پروفیل چوب پلاست محصولی کاربردی بوده که از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت تولید و به بازار عرضه می‎‌شود؛ یکی از ویژگی‎‌های اصلی این متریال، شباهت ظاهری بسیار بالای آن به چوب طبیعی است، با این تفاوت که از لحاظ کیفی طول عمر و دوام بسیار بالایی دارد.

چوب پلاست همانطور که از نامش پیداست، متشکل از سلولز گیاهی (پودر چوب، باگاس و ...)، پلیمر PE، PP یا PVC و افزودنی‌‎هایی از قبیل: رنگ، تثبیت کننده، ضد خزه، تاخیر دهنده آتش، ضدباکتری و ... است. به همین علت می‎‌توان گفت این محصول از استحکام و مقاومت بالایی به نسبت چوب طبیعی برخوردار بوده و همین باعث می‎‌‌شود تا چوب پلاست جایگزین مناسبی برای چوب طبیعی باشد.

ضمن این که از مزایای دیگری همچون: عدم نیاز به نگهداری و تعمیر، طول عمر و دوام بالا، مقاومت در برابر رطوبت و اشعه UV برخوردار بوده و موجب برتری این محصول به نسبت چوب شده است. همچنین قیمت چوب پلاست با توجه به این که محصولی چند منظوره به شمار می‌آید، نسبت به سایر متریال‌ها بسیار مقرون به صرفه است.


خدمات متنوع با پروفیل چوب پلاست

پروفیل چوب پلاست محصولی نوین است که این روزها در زمینه‌های متعدد مورد استفاده قرار می‎‌گیرد. این محصول به عنوان سازه سبک نیز معرفی می‎شود و همین امر کاربری چوب پلاست را در ارائه خدمات تخصصی امکان پذیر خواهد کرد. از جمله کاربردهای اصلی قابل اجرا با این محصول عبارتند از:

  • طراحی و اجرای روف گاردن یا بام سبز
  • تولید، طراحی و اجرای کفپوش چوب پلاستیک
  • تولید و اجرای نرده چوب پلاستیک در مدل‎‌ها و طرح‎‌های متنوع
  • طراحی و اجرای سقف کاذب لوور یا گریلیوم (در سطح مقاطع متنوع)
  • طراحی و اجرای نمای چوب پلاست (در سطح مقاطع متنوع)
  • طراحی و تولید انواع مبلمان فضای باز و سازه

و اما این روزها یکی از اصلی‌‎ترین کاربری‌‎های چوب پلاست، طراحی و اجرای روف گاردن یا همان بام سبز است که المان‎‌های متعددی را در خود جای داده است. از این محصول هنگام طراحی و بازسازی پشت بام به صورت گسترده استفاده می‌‎شود.

چگونه پشت بام را به تفریحگاه خصوصی تبدیل کنیم!

چرا کفپوش چوب پلاست؟

کفپوش چوب پلاستیک یا کفپوش چوبی با طراحی‌‎های روز دنیا همراه بوده و مناسب برای استفاده و کاربرد در فضای باز است. اجرای این المان با استفاده از پروفیل چوب پلاستیک مزایای بسیاری دارد که از جمله می‎توان به حفظ ظاهر محصول با توجه به تردد بالا در محیط‎‌های شلوغ و پر رفت و آمد اشاره نمود. بنابراین می‎توانید با اطمینان خاطر از انواع کفپوش چوب پلاستیک در مسیرهای پرتردد استفاده نمایید.

کفپوش چوبی با پروفیل چوب پلاست این امکان را به شما می‎‌دهد تا فضای باز و بیرونی منزل یا محل کار را تغییر داده و محیطی گرم و صمیمی ایجاد کنید. این محصول بسیار باکیفیت بوده و طول عمر بالایی نسبت به سایر کفپوش‎ها دارد و به راحتی می‎توان از آن در طراحی فضای باز یا مراکز عمومی و پر رفت و آمد استفاده کرد.

کفپوش چوب پلاست بهترین گزینه برای پوشاندن سطح بام است که نه تنها موجب پوشش نازیبایی‎‌ها خواهد شد، بلکه عایقی مناسب برای جلوگیری از هدر رفت انرژی خواهد بود. علاوه‎براین ساخت و اجرای المان‎‌های کاربردی همچون: آلاچیق، پرگولا، فلاورباکس، نیمکت، مبلمان فضای باز جهت محوطه سازی و همینطور روف گاردن (بام سبز) با محصولات چوب پلاست امکان پذیر خواهد بود؛ ضمن این که تمامی موارد ذکر شده در محوطه سازی یا همان لنداسکیپ نیز بسیار کاربردی هستند.

طراحی و تولید پروفیل‎های تخصصی کفپوش چوب پلاست جهت استفاده در فضاهای متفاوت با کاربری‎های متنوع از فعالیت‎های شاخص شرکت چوپکس به شمار می‌‎آید. انواع پروفیل چوب پلاستیک با کدهای KT, WD, ST, HT, LT مناسب فضای کم تردد، مانند: بالکن یا تراس تا فضاهای تجاری از جمله: مراکز خرید و رستوران‎هاست. قیمت اقتصادی این محصول نسبت به چوب طبیعی و دوام بالای آن در کنار مزایایی مانند: سرعت نصب سریع و مقاومت بالای چوب پلاستیک در برابر اقلیم متفاوت، همه و همه باعث افزایش سهم تولید انواع پروفیل تخصصی کفپوش، در مقایسه با دیگر محصولات تولیدی این مجموعه شده است.


چوب پلاست چوپکس

شرکت چوپکس اولین تولید کننده پروفیل چوب پلاست در ایران است که از سال 1382 فعالیت خود را در این زمینه آغاز نمود. 17 سال سابقه درخشان در تولید چوب پلاست و ارائه خدمات متنوع با استفاده از این محصول، همچنین اجرای پروژه‎های متعدد در کشورهای همسایه از دستاوردهای بزرگ و افتخارات شرکت چوپکس محسوب می‎‌شود. چوب پلاست چوپکس این امکان را برای هموطنان عزیز فراهم نموده تا در هر گوشه از ایران، بتوانند از خدمات متنوع این شرکت بهرمند شوند.

چوب پلاست چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

نظر شما