شناسهٔ خبر: 46029319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه بیرجند: لذتی بالاتر از خدمت به طبقه محروم نیست

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: لذتی بالاتر از خدمت به طبقه محروم نیست و برای خدا بهترین عبادت است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار مدیرکل و کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی به مناسبت ۱۴ اسفند سالروز تاسیس این نهاد و آغاز هفته احسان و نیکوکاری افزود: خدا را برای قرار گرفتن در این موقعیت شکر کنید و فرصت را غنیمت بدانید.

وی اظهار داشت: اگر انسان از نظر نفس سالم باشد یعنی انسانیت او سالم بماند و از باب عقیده و اندیشه مسلمان و مومن باشد ما شاهد اختلاف طبقاتی به این معنا نیستیم و حد متوسط مورد نیاز در دسترس همه انسان‌ها قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مشکل ما این است که انسانیت و شجره انسانیت آسیب دیده و به همان میزان آرمان‌های اسلامی معطل شده است.

وی افزود: آنچه هم از انقلاب می‌گوییم چیز جدیدی نیست و اسلام ماست اگر به آن نه کم و نه زیاد عمل کنیم، اما در پیاده کردن اسلام باید عذر و تقصیر بخواهیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: بخش عظیمی هم متوجه بلاهایی است که وقتی انسان به وظیفه خود عمل نمی‌کند عارض می‌شود مثل سلطه استعمار اما استعمار یا هر دشمنی بر انسان‌های سالم نمی‌تواند سلطه پیدا کند.

وی افزود: آزادمردان در دنیا زیر بار هیچ کسی جز حق نمی‌روند بنابراین جایی برای سلطه آنها نیست اما وقتی تعهدهای انسانی که فطرت انسان است و اسلام که وحیانی است مورد بی‌مهری قرار بگیرد سیستم دفاعی جامعه از کار می‌افتد و ۲۰۰ سال اروپایی‌ها بر ما حاکم می‌شوند.

امام جمعه بیرجند گفت: انگلیسی‌ها می‌گفتند ایرانی باید گرسنه باشد وگرنه نمی‌توان بر او تسلط پیدا کرد و در آن تاریخ نصف جمعیت ایران از گرسنگی مردند.

وی با طرح این موضوع که چرا چنین کاری صورت می‌گیرد؟ گفت: وقتی در اراده دینی و انسانی خود ضعیف باشیم مثل بدن ضعیف سیستم دفاعی کشور مانند بدن نمی‌تواند در برابر میکروب‌های استعماری مقاومت کند لذا یک روز انگلیس است، یک روز صهیونیسم، یک روز آمریکا و یک روز همه آنها هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: تجربه ما در این دوران است که هر موقع به مبانی اسلامی و انقلابی و تعهدهای انسانی خود درست عمل کردیم، پیروز شدیم و هر کجا لیبرال‌ها آمدند و سرنوشت را به دست گرفتند، اختلاس، دزدی، نابرابری و ناهماهنگی‌ ایجاد کردند نتیجه همین است که می‌بینیم.

وی گفت: سیستم لیبرال دموکراسی به علت اینکه متکی به دلایل عقلی نیست و فلسفه‌ای ندارد تنها راهش این است که ثروت دست عده‌ای خاص باشد، نان و خوردن مردم به دست همان افراد باشد و بقیه ناچار بر اطاعت می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: اینکه برنامه‌های سیستماتیک گرانی، دزدی و اختلاس تحمیل می‌شود، اتفاق نیست و در سیاست اتفاق نداریم بلکه اینها طرح و برنامه است و درس دزدی است وقتی نظارت نباشد.

وی افزود: وقتی این رفتارها به حد نصاب برسد، استعمار وارد می‌شود و مثل دام برای ما است اما هر کشوری غیر از ایران بود که متکی به عقیده است از پا در می‌آمد.

وی گفت: در ۴۲ سال گذشته پشت سر هم از جنگ‌های نظامی و محاصره‌های اقتصادی تا تحریم‌ها و انواع و اقسام مسائل دیگر بر ما تحمیل شد و خیلی شبیه صدر اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: در مکه معظمه آنقدر شکنجه کردند و کشتند که مسلمانان قادر به تحمل نبودند و به حبشه هجرت کردند؛ عده دیگر سه سال در شعب ابی طالب در محاصره اقتصادی بودند اما پای عقیده خود ایستادند.

وی افزود: وقتی به مدینه هجرت کردند در ۱۰ سال حدود ۸۰ جنگ بر اینها تحمیل شد مانند شرایط الان زیرا استکبار و دشمنان نمی‌خواهند ملت‌ها مستقل باشند و دنبال نوکر می‌گردند و به کمتر از این هم قانع نیستند.

امام جمعه بیرجند گفت: هیچ انسان آزاده‌ای حاضر به پذیرش ظلم نیست و کسانی که خود، کشور و آزادی‌شان را می‌فروشند، انسان نیستند و قبل از همیشه آنجا باختند.

وی ادامه داد: با وجود همه سختی‌ها در این مدت در جبهه‌های علمی، نظامی و اقتصادی نهادها و سازمان‌ها و بیش از همه مردم و از جمله در شرایط کرونا که بر مشاغل تاثیر گذاشت، خیلی زیبا عمل کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: کشورهایی که خودشان و دیگران تصور می‌کردند مشکلات دیگران را حل می‌کنند در جریان کرونا برای حل مشکلات خود مانده‌اند اما در کشور ما با اینکه در محاصره بودیم با وفاقی که صورت گرفت، توفیقات خوبی حاصل شد.

وی اظهار داشت: در این زمینه کمیته امداد با سوابق درخشانی که دارد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مستضعفان قدم‌های موثری را برداشتند و بیش از همه مردم و خیرین کوتاهی نکردند و در فشارهای تحریم‌های ظالمانه، تصورات دشمنان به رسوایی کشیده شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: هر سه نهاد مسوولان با ایمان و مجربی دارد و همه جا نیروی انسانی حرف اصلی را می‌زند لذا وقتی ایمان، تخصص، تجربه، ایثار و فداکاری هست در این شرایط خیر و برکت ایران را فرا گرفت و باعث یاس دشمن شد.

وی گفت: به طوری که کارشناسان غربی به حکومت‌های خود می‌گویند ایران پیروز است و دست و پا نزنید.

وی خطاب به مسوولان و کارکنان کمیته امداد گفت: اینها تلاش‌های شما است که هم جنبه عاطفی دارد نسبت به شاد کردن جامعه ضعیف و هم جهاد مقابل دشمن است و چه ذخیره خیر و باقیات صالحات در این مقطع که خانواده‌ها و جوانان حفظ شوند.

نظر شما