شناسهٔ خبر: 46029301 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

راهنمای خرید گوشی برای نوروز ۱۴۰۰ + عکس

خبرگزاری ایرنا

سال نو فرصت خوبی برای خرید یک گوشی جدید به نظر می‌رسد. در این بازار آشفته و رنگارنگ، خرید یک گوشی موبایل به‌صرفه و قدرتمند می‌تواند به یک چالش بزرگ تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

نوروز ۱۴۰۰ یک نوروز معمولی نیست. نوروز ۱۴۰۰ آغاز یک قرن جدید و یک دوره جدید است که می‌تواند جذاب و هیجان‌انگیز هم باشد؛ بنابراین فرصت خوبی برای خرید محصولات الکترونیکی و گجت‌های جدید است تا تغییرات بزرگی را وارد زندگی ما کنند. با این حال بازار گجت‌ها و محصولات الکترونیکی در چند سال اخیر طوفان‌های وحشتناکی را تجربه کرده که باعث می‌شود انتخاب یک دستگاه هوشمند برتر را دشوارتر از قبل باشد. اما راهنمای خرید گوشی ایرنا زندگی برای نوروز ۱۴۰۰ به شما کمک می‌کند تا بهترین محصولات بازار را شناسایی کنید و با خیال راحت برای خرید آن‌ها وارد عمل شوید.

تا همین چند سال پیش خرید یک گوشی موبایل بی‌نظیر کار دشواری نبود. برند‌های فعال در بازار آن‌قدر زیاد نبودند که مشتری‌ها را به یک چالش بزرگ دعوت کنند و رقابت انحصارطلبانه‌ای وجود داشت که تنها چند برند شناخته‌شده در آن حضور داشتند. حالا، اما بازار تغییر کرده است. تولیدکننده‌های کوچک و بزرگ در کنار یکدیگر تلاش می‌کنند تا بهترین گوشی‌های بازار را با پایین‌ترین قیمت ممکن تولید کنند و خرید گوشی هوشمند را به یک پروژه نفس‌گیر تبدیل کرده‌اند.

از سوی دیگر، حالا با تلفن‌های هوشمند میان رده و حتی پایین‌رده‌ای مواجه هستیم که نه تنها امکانات بهتری از پرچمداران گران‌قیمت چند سال پیش دارند بلکه آن‌قدر نزدیک به یکدیگر هستند که انتخاب یکی از آن‌ها نیازمند به مطالعه دقیق امکانات همه رقبا است. در این راهنمای خرید گوشی موبایل به شما کمک می‌کنیم که تا بهترین تلفن‌های هوشمند هر رده قیمتی بازار را پیدا کنید.

گوشی‌هایی که در راهنمای خرید گوشی برای نوروز ۱۴۰۰ معرفی می‌شوند، ترکیب درستی از بهترین محصولات بازار هستند.

Nokia C۳ – ۱۶GB

قیمت: حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

نوکیا برای تسلط بر بازار‌های جهانی تمرکز ویژه‌ای روی محصولات پایین‌رده دارد و به همین دلیل حساب ویژه‌ای روی سری گوشی‌های C باز کرده است. جدیدترین مدل این مجموعه با نام C۳ از مدتی پیش در بازار ایران عرضه شده و قیمت قابل قبول و رقابتی‌اش به آن کمک می‌کند تا ارزان‌ترین تلفن هوشمند بازار باشد که ارزش خرید قابل توجهی دارد. این تلفن هوشمند که در آگوست ۲۰۲۰ معرفی شد، به صفحه نمایشی ۶ اینچی مجهز شده که تراکم پیکسلی ۲۷۰ پیکسل در هر اینچ را میزبانی می‌کند. با این حال حاشیه صفحه نمایش نوکیا C۳ اندکی زیاد است و به همین دلیل تنها ۷۵ درصد از پنل جلویی این تلفن هوشمند به صفحه نمایش آن اختصاص پیدا کرده که با باطری ۳هزار میلی‌آمپری قابل قبول به نظر می‌رسد.

حافظه داخلی نوکیا C۳ تنها ۱۶ گیگابایت است و به دو گیگابایت حافظه موقت هم مجهز شده، اما تا ۱۲۸ گیگابایت از حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند. دوربین اصلی جدیدترین پایین‌رده نوکیا کیفیتی ۸ مگاپیکسلی دارد و دوربین سلفی‌اش تصاویری با کیفیت ۵ مگاپیکسل را ثبت می‌کند. اگر انتظار زیادی از تلفن هوشمند خود ندارید، این تلفن هوشمند که با اندروید ۹ به بازار عرضه شده انتخاب جذابی به نظر می‌رسد.

Nokia ۲.۲ – ۳۲GB

قیمت: حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

نوکیا به عنوان یکی از محبوب‌ترین تولیدکنندگان بازار تلفن‌های همراه در سال‌های دور با قهرمانان تازه نفس به بازار برگشته و مدل ۲.۲ آن‌ها یک گزینه بی‌نظیر است. این تلفن هوشمند با ظاهری تمام پلاستیک، کیفیت ساخت بالاتر از حد انتظاری را به نمایش می‌گذارد که شاید انتظار آن را با قیمت اقتصادی‌اش نداشته باشید. حافظه داخلی ۳۲ گیگاباتی و رم ۳ گیگاباتی ۲.۲ در کنار پردازنده چهارهسته‌ای مدیاتک نوید یک سخت‌افزار قابل قبول را به شما می‌دهد. در کنار آن می‌توانید روی دوربین ۱۳ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی حساب باز کنید و تصاویر سلفی خود را با دوربین ۵ مگاپیکسلی ثبت کنید.

باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری ۲.۲ برای صفحه نمایش ۵.۷ اینچی آن که وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ را به همراه دارد، اندکی ناکافی به نظر می‌رسد. تراکم پیکسلی هر اینچ صفحه نمایش ۲.۲ عدد قابل قبول ۲۹۵ پیکسل را نشان می‌دهد و با پنل باکیفیت IPS ساخته شده است. فراموش نکنید که تلفن‌های هوشمند نوکیا با همراهی گوگل از نسخه خام و بدون امکانات اندروید بهره می‌برند که اگرچه سرعت بالاتری دارد، اما اندکی پیچیده‌تر به نظر می‌رسد.

Nokia ۳.۲ – ۶۴GB

قیمت: حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

نوکیا با مدل ۳.۲ در بازار پایین‌رده‌ها هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پردازنده اسنپدراگون ۴۲۹ با سه گیگابایت رم و باطری ۴۰۰۰ میلی آمپری از مهم‌ترین ویژگی‌های سخت‌افزار تلفن هوشمندی هستند که با یک صفحه نمایش ۶.۲ اینچی به بازار عرضه شده است. تراکم پیکسلی ۲۶۹ پیکسل در هر اینچ ۳.۲ عدد چندان دلگرم‌کننده‌ای نیست، اما دوربین ۱۳ اصلی ۱۳ مگاپیکسلی آن کیفیت مطلوبی دارد. این مدل با دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی عرضه شده و می‌توان گفت برای عکاسی‌های معمولی یک گزینه منطقی به نظر می‌رسد.

فراموش نکنید که ۳.۲ با طراحی تماما پلاستیکی ساخته شده و با ضخامت نسبتا زیاد ۸.۶ میلی‌متری وزن قابل قبولی دارد. برخلاف مدل ۲.۲ که از حسگر اثرانگشت بی‌بهره بود، با خرید ۳.۲ می‌توانید از حسگر اثر انگشت هم استفاده کنید.

Redmi ۹ – ۶۴GB

قیمت: حدود چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

شیائومی با Redmi ۹ نسل نهم محصولات سری ردمی تلاش می‌کند تا بخش قابل توجهی از بازار را به خودش اختصاص دهد. این تلفن هوشمند با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت به ۴ گیگابایت حافظه موقت مجهز شده و صفحه نمایشی ۶.۳۵ اینچی دارد که تراکم پیکسلی قابل قبول ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ را میزبانی می‌کند. بدنه و نمایشگر این محصول با استفاده از نسل سوم Corning Gorilla Glass محافظت می‌شود. شیائومی برای این محصول از یک دوربین چهارگانه استفاده کرده که دوربین اصلی آن یک لنز عریض ۱۳ مگاپیکسلی است که در کنار یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و لنز ماکرو با کیفیت ۵ مگاپیکسل در کنار سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی به همان ترکیبی تبدیل می‌شود که نیاز دارید.

تراشه Mediatek Helio G۸۰ دوازده نانومتری پردازنده اصلی تلفن هوشمند Redmi ۹ است و باطری ۵هزار میلی‌آمپری آن باعث می‌شود با خیال راحتی به سراغ خرید این تلفن هوشمند بروید. شیائومی برای این تلفن هوشمند از پورت Type-C استفاده کرده که سرعت بالاتری برای شارژ و انتقال اطلاعات دارد. انواع مختلفی از Redmi ۹ در بازار عرضه شده که با توجه به امکاناتی که دارند، رده‌های قیمتی مختلفی را در بر می‌گیرند.

Poco M۳ – ۶۴GB

قیمت: حدود چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

شرکت پوکو به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شیائومی که محصولاتی متفاوت و ارزان‌تر از این تولیدکننده چینی را به بازار عرضه می‌کرد از مدتی پیش مستقل شده و حالا به‌عنوان یک تولیدکننده جدید وارد بازار شده است. پوکو که تمرکزش را به صورت کلی روی بازار هند قرار داده و همین حالا یکی از صاحبان اصلی بازار هند به نظر می‌رسد، با دو مدل جدید وارد بازار ایران شده یکی از آن‌ها M۳ لقب می‌گیرد. این تلفن هوشمند تقریبا ۲۰۰ گرمی به بدنه‌ای کاملا پلاستیکی مجهز شده و از ۶۴ گیگابایت حافظه اصلی در کنار ۴ گیگابایت حافظه موقت استفاده می‌کند. پردازنده یازده نانومتری M۳ به صفحه نمایش ۶.۵ اینچی‌اش که ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ دارد، کمک می‌کند تا بهترین کیفیت ممکن از بازی‌های موبایلی را نمایش دهد.

تلفن هوشمند M۳ دارای سه دوربین در پشت گوشی است. باطری ۶هزار میلی‌آمپری و شارژ سریع ۱۸ واتی به کاربر کمک می‌کند تا برای دو روز شلوغ و پردردسر نگران نباشد و نسخه ۱۲ رابط کاربری MIUI روی گوشی M۳ اجرا می‌شود.

Redmi ۹T – ۶۴GB

قیمت: حدود پنج میلیون تومان

اگر تصور می‌کنید گوشی Redmi ۹ آن محصولی نیست که نیاز‌های شما را برآورده کند، شرکت شیائومی تلفن هوشمند Redmi ۹T را به بازار عرضه کرده در مقایسه با برادر کوچکتر واقعا قدرتمندتر است. این تلفن هوشمند با باطری غول‌پیکر ۶هزار میلی‌آمپری نیاز‌های همه کاربران را پوشش می‌دهد و صفحه نمایش ۶.۵اینچی‌اش به تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ مجهز شده که عدد قابل توجهی به نظر می‌رسد. شیائومی در Redmi ۹T هم از همان سخت‌افزاری استفاده کرده که برای روی گوشی Poco M۳ هم وجود دارد. این تلفن هوشمند در سه رنگ جالب آبی آسمانی، سبز کم‌رنگ و نارنجی در بازار عرضه شده است.

این گوشی از چهار دوربین با کیفیت‌های ۴۸، ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی یاری می‌گیرد. دوربین عکاسی سلفی ۹T دارای لنز عریض با رزولوشن هشت مگاپیکسل است که تصاویر مطلوبی برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی و ویدئو‌های رضایت‌بخشی برای مکالمه تصویری ثبت می‌کند.

Redmi Note ۹ Pro – ۶۴GB

قیمت: حدود شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

این گوشی از تراشه اسنپدراگون SM۷۱۲۵ بهره می‌برد که پردازنده‌ای هشت‌هسته‌ای و یازده نانومتری است. حافظه موقت با ظرفیت شش گیگابایت با حافظه داخلی قابل توجه باعث شده Note ۹ Pro به همان محصولی تبدیل شود که به آن نیاز دارید. باطری ۵۰۲۰ میلی‌آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ وات، درگاه ارتباطی Type-C و البته جک صدا از دیگر مشخصات این محصول جدید است.

ظاهر صیقلی از جنس شیشه Note ۹ Pro هر کاربری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پشت گوشی کاملا شیشه‌ای و آینه‌ای به نظر می‌رسد و خیلی خوب با فریم آن هماهنگ شده است. شاید تصور کنید که فریم گوشی از جنس آلومینیوم است، اما در حقیقت از پلاستیک مات ساخته شده و یک لایه‌ی محافظ اضافه هم روی بدنه وجود دارد تا از گوشی در مقابل آلودگی محافظت کند؛ بنابراین گوشی Note ۹ Pro محکم‌تر از چیزی است که انتظار دارید. هیچ نوع سیستم ضدآب واقعی‌ای روی این گوشی وجود ندارد، ولی نوعی پوشش ضدآب داخلی در آن قرار دارد.

صفحه نمایش ۶.۶ اینچی Note ۹ Pro تراکم پیکسلی قابل قبول ۳۹۵ پیکسل را در هر اینچ به کاربر نمایش می‌دهد و نسبت قابل قبول ۸۴.۵ درصد از پنل جلویی که به صفحه نمایش اختصاص پیدا کرده به این تلفن هوشمند کمک می‌کند تا دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی‌اش را به زیباترین شکل ممکن به کاربر نمایش دهد. این تلفن هوشمند از ۴ دوربین باکیفیت پشتیبانی می‌کند که به ترتیب ۶۴، ۸، ۵ و ۲ مگاپیکسل کیفیت دارند.

Poco X۳ – ۶۴GB

قیمت: حدود هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

مجموعه پوکو به‌عنوان جدیدترین مجموعه‌ای که از شیائومی مستقل شده تا امروز بیشتر از شش میلیون واحد تلفن هوشمند در سراسر جهان به فروش رسانده که این تعداد تنها از سال ۲۰۱۸ به این سمت به دست آمده است. پوکو پس از عرضه Poco F۱ در سال ۲۰۱۸ تا اوایل سال ۲۰۲۰ از دومین گوشی هوشمند خود رونمایی نکرده بود؛ بنابراین فروش بیشتر از شش میلیون دستگاه تنها در دو سال نشان می‌دهد که این برند تازه‌نفس فروش قابل قبولی را جشن گرفته است.

تلفن هوشمند X۳ یکی از جدیدترین محصولات این برند است که از مدتی پیش در بازار ایران در دسترس قرار گرفته و با قیمتی نسبتا بالا امکاناتی مشابه با غول‌های گران‌قیمت بازار را به کاربران ارائه می‌دهد. این محصول از فریم آلومینیومی ساخته شده و قاب جلوی شیشه‌ای هم جلوه ویژه‌ای به این مدل بخشیده تا یکی از بهترین محصولات بازار در رنج قیمتی خودش باشد. اثر انگشت X۳ زیر صفحه نمایش آن قرار گرفته و به چهار دوربین همزمان مجهز شده که قابلیت فیلم‌برداری ۴K را هم دارند.

صفحه نمایش ۶.۷ اینچی گوشی X۳ با کمک باطری‌ای ۵۱۶۰ میلی‌آمپری انرژی خود را دریافت می‌کند. برای شارژ این باطری هم از درگاه Type-C با شارژ ۳۳ واتی استفاده شده است.

Galaxy A۷۱ – ۱۲۸GB

قیمت: حدود ده میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

شاید یک سال پیش خرید A۷۰ به عنوان یک تلفن هوشمند قدرتمند یک انتخاب منطقی بود، اما با ورود A۷۱ سامسونگ کاربران جدیدش را قانع کرده تا برای خرید نسل جدید پول بیشتری پرداخت کنند. اگر نمی‌خواهید در شرایط فعلی ده‌ها میلیون تومان برای خرید یک تومان هوشمند هزینه کنید، باید بدانید A۷۱ می‌تواند پرچمداری باشد که همه نیاز‌های شما را برطرف می‌کند. طراحی پلاستیکی این گوشی با کیفیت مثال زدنی‌اش حال و هوای یک تلفن هوشمند شیشه‌ای را برای شما به همراه دارد.

صفحه نمایش ۶.۷ اینچی آن اگرچه ابعادی شبیه به یک تبلت دارد، اما با طراحی هوشمندانه به راحتی در یک دست قرار می‌گیرد. شاید تراکم ۳۹۳ پیکسل در هر اینچ برای A۷۱ عدد مطلوبی نباشد، اما نباید فراموش کنید که صفحه نمایش امولد بهترین رنگ‌ها را به نمایش می‌گذارد. پردازنده هشت نانومتری اکسینوس ۹۸۰ سرعت پردازش کم‌نظیری را برای A۷۱ به همراه دارد. برای خرید این تلفن هوشمند در بازار ایران دو گزینه دارید؛ یک مدل با ۶ گیگابایت رم عرضه شده که قیمت پایین‌تری دارد و مدل بالاتر با ۸ گیگابایت رم به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ها و بازی‌های مختلف را به راحتی هر چه تمام اجرا کنید.

دوربین‌های این گوشی به ترتیب ۶۴، ۱۲ و ۵ مگاپیکسل هستند که با همراهی سنسور ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق و یک فلاش به مجموعه‌ای قابل قبول برای عکاسی تبدیل می‌شوند. دوربین سلفی آن ۳۶ مگاپیکسلی است و باطری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری A۷۱ از فناوری شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند.

نظر شما