شناسهٔ خبر: 46029183 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار قزوین:

سیاست‌های واردات و صادرات ما هماهنگ نیستند

قزوین- استاندار قزوین گفت: متاسفانه هنوز موفق نشده‌ایم سیاست‌های لازم را در بخش صادرات و واردات هماهنگ کنیم و در این بخش به شدت نیازمند ایجاد یکپارچگی و احیای وزارت بازرگانی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر هدایت‌الله جمالی‌پور در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که پیش از ظهر پنج‌شنبه برگزار شد اظهار کرد: در تمام دنیا مدیریت منابع به‌ویژه در کشور ما که با تحریم جدی مواجه است یک اصل اساسی محسوب می‌شود و لازم است مسئله منابع ارزشی دقیق کنترل شود تا سرمایه‌گزاری حاصل از ارز سودآور باشد.

استاندار قزوین با اشاره به سیاست‌گذاری استان برای صدور مجوز کسب‌وکارهای اشباع شده اذعان کرد: مسئله تولید در سطح کشوری بررسی می‌شود و اگر این محدودیت‌ها در خصوص سرمایه‌گزاری اعمال نشود مدیریت منابع با مشکل مواجه می‌شود.

وی افزود: کشور در بحث سرمایه‌گذاری و تولید نیاز بازار و منطقه را به صورت عام بررسی و بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌کند.

جمالی‌پور تصریح کرد: مصوبات دولت، مدیریت و پرداخت تسهیلات به مشاغل اشباع شده با شرایط کشور و منافع عام انجام می‌شود.

استاندار قزوین گفت: اگرچه مدیریت منابع در جامعه به عهده دولت است اما اگر سرمایه گذاری در کمیته‌های مربوط تصویب شود ما نیز تمام تلاش خود را برای اجرای صحیح فرآیند و جلوگیری از ایجاد چالش‌های موجود انجام می‌دهیم.

این مسئول ابراز کرد: طی تجارب سنوات گذشته شاهد تجمع سرمایه‌گذاری متعدد در برخی نقاط بودیم که نتایج این ازدیاد سرمایه‌گزاری به چالش‌های بسیاری منتهی شد.

وی با اشاره به بخش صادرات و واردات گفت: متأسفانه ما هنوز موفق نشدیم سیاست‌های لازم را در بخش صادرات و واردات هماهنگ کنیم و در این بخش به شدت نیازمند ایجاد یکپارچگی و احیا وزارت بازرگانی برای حل مسائل هستیم.

این مسئول با اشاره به تأثیر آموزش‌های مهارتی در فرایند توسعه عنوان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای نیاز و یک اصل اساسی برای توانمندسازی کشور است.

وی کاهش تصدی‌گری و برداشتن موانع در زمان معین را یک عنصر اساسی دانست و عنوان کرد: مدیریت زمان مهمترین عنصر برای توسعه کشور است و توجه به این اصل اساسی می‌تواند وضعیت کشور را در مسیر صحیح قرار دهد.

جمالی‌پور ادامه داد: مهم‌ترین عنصر توسعه انسان و مهم‌ترین عامل توسعه زمان است اگر زمان در الویت اجرا امور قرار نگیرد خطر بزرگی نظام را چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی مورد تهدید قرار می‌دهد.

وی گفت: حرکت، رفتار و کارکرد ما از دیگر عوامل مهم در توسعه است چرا که توسعه نشأت گرفته از افکار و باور ماست و اگر اعتقاد و باور ما صحیح نباشد ما هرگز شاهد تغییرات بزرگ در بخش توسعه نخواهیم بود.

این مسئول ابراز کرد: با توجه به اینکه توسعه شعار نیست و باور است ما باید تلاش کنیم تا طی یک‌سال گذشته افکار خود را بررسی و ارزیابی کرده و در صورت بروز مشکل سریعاً برای برطرف‌کردن آن اقدام کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: کشور ایران دارای منابع و موهبت‌های طبیعی بسیاری است که ما تاکنون به طور کامل و جامع قدر دان این موهبت‌ها نبوده‌ایم و زمانی می‌توانیم قدردان این ظرفیت‌ها و موهبت‌ها باشیم که بتوانیم از نیرو انسانی به خوبی استفاده کنیم و باور خود را در مسیر درست قرار دهیم‌.

نظر شما