شناسهٔ خبر: 46029049 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد:

موافقت شورای نگهبان با استخدام 10 هزار نیروی نهضتی و طرح امین

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: شورای نگهبان با مصوبه مجلس درباره استخدام 10 هزار نیروی نهضتی و طرح امین موافقت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: شورای نگهبان مصوبه مجلس در خصوص استخدام 10 هزار نیروی نهضتی و مدرس طرح امین را تائید کرده است.

وی عنوان کرد: بر اساس این مصوبه همه آموزشیاران و آموزش‌دهندگان مستمر نهضت و مدرسین طرح امین و قرآنی که در آزمون 20 تیر ماه شرکت نکرده یا پذیرفته نشده‌اند، برای یک بار می‌توانند در آزمونی شرکت کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: از مجموع 23 هزار نیروی نهضتی، 17 هزار نفر در آزمون شهریور ماه پذیرفته شده‌اند و پس از طی یک دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان استخدام می‌شوند.

احمدی خاطرنشان کرد: به این ترتیب نیروهای نهضتی و تجمیعی که تا پیش از مهر ماه 1391 مشغول به کار شده‌اند، در نوبت جذب و استخدام آموزش و پرورش قرار دارند.

وی تاکید کرد: بخشی از نیروهای پیش دبستانی نیز به منظور استخدام و جذب در آموزش و پرورش با تبدیل وضعیت جزو نیروهای حق‌التدریسی قرار گرفته‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: تعدادی از نیروهای پیش‌دبستانی به عنوان یکی از چهار گروهی که تعیین تکلیف می‌شوند، با پیگیری‌های انجام شده قرار است جایگزین بازنشستگان شوند.

احمدی تصریح کرد: همچنین همه نیروهای حق‌التدریس‌ که تا پیش از 26 مهر ماه 1391 مشغول به کار شده اند، در لیست جذب آموزش و پرورش قرار دارند.

وی اظهار کرد: به این ترتیب نیروهای نهضتی، حق‌التدریس، پیش دبستانی و مدرسین طرح امین که در لیست جذب قرار دارند، پیش از استخدام مکلف به گذراندن دوره‌ آموزشی در دانشگاه فرهنگیان هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نیروهای مشمول چهار گروه یاد شده از سال تحصیلی آینده به عنوان نیروهای استخدامی وزارت آموزش و پرورش مشغول به کار می‌شوند.

نظر شما