شناسهٔ خبر: 46028868 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کرونا بیخ گوش زنجانی‌ها؛

لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف زنجانی

الناز آخوندی

استاندار زنجان گفت: علی‌رغم هشدارهای جدی داده شده در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط زنجانی‌ها، باز هم شاهد کاهش رعایت‌ پروتکل‌ها در استان هستیم.

صاحب‌خبر -

فتح‌الله صبح امروز (۱۴ اسفند) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در محل استانداری زنجان برگزار شد، با تاکید بر اینکه مسئولان استان باید در مقابل مردم صادقانه پاسخ‌گو باشند و باید بدانند که کنترل و مقابله با ویروس منحوس کرونا وظیفه همه آنان است، اظهار کرد: شهرستان‌های استان زنجان باید منطقه‌بندی شده و هر منطقه را یک مدیرکل در شهرستان زنجان و فرمانداران در شهرستان‌ها، عصرها و شب‌ها در راستای مقابله با کرونا به ‌صورت میدانی کنترل و نظارت کنند و حراست‌ها نیز بر عملکرد آنان نظارت کرده و روزانه گزارش دهند.

وی با تاکید بر اینکه از ۱۶ اسفندماه باید مراکز ۱۶ ساعته سرپایی تامین‌اجتماعی استان و درمانگاه مطهری سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان فعال شود و خبرنگاران باید این امر را پیگیری کنند، افزود: خطر شیوع ویروس جهش‌یافته انگلیسی بیخ گوش زنجانی‌ها است و علی‌رغم هشدارهای داده شده، باز هم شاهد سفرهای غیرضروری و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در استان هستیم، مردم بدانند اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنند، به صورت جدی دچار مشکل خواهیم شد.

این مسئول با اشاره به اینکه روزانه ۳۰۰ ابهری به شهرستان قزوین سفر می‌کنند و باز می‌گردند، تصریح کرد: افرادی که در سایر استان‌های کشور شاغل هستند باید قبل از ورود به استان خود برای تست کرونا اقدام کنند تا سلامت خانواده و استان را به خطر نیاندازند و افرادی که سبب تجمع می‌شوند نیز در صورت مثبت بودن تست افراد باید پاسخ‌گو باشند.

استاندار زنجان با بیان اینکه به هیچ عنوان قصد تعطیلی پاساژها، مجتمع‌های تجاری، صنوف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای را نداریم ولی اگر با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، سلامت مردم به خطر بیافتد، ناچار به تعطیلی واحد رعایت نکننده تا پایان فروردین‌ماه هستیم، ادامه داد: فروشگاه‌های بزرگ زنجان باید فردی را برای ضدعفونی کردن دست‌ مراجعان هنگام ورود و خروج استخدام کنند.

حقیقی با تاکید بر لزوم نظارت‌های بیشتر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط همیاران سلامت، بسیج و بهداشت در استان زنجان، اظهار کرد: شهرداری‌ها باید دست‌فروشان بومی را شناسنامه‌دار کنند و از ورود دست‌فروشان غیربومی به استان نیز جلوگیری شود، گفتنی است امسال به هیچ عنوان نباید از کارگران غیربومی در استان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه کسانی که در امر بهداشت و درمان تخصص دارند باید به دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان معرفی شوند و حق‌الزحمه آنان نیز پرداخت خواهد شد، خاطرنشان کرد: رسانه‌های استان باید در وضعیت کنونی در روزهای پایانی سال حوزه اطلاع‌رسانی سلامت و کرونا کمک کنند.

انتهای پیام

نظر شما