شناسهٔ خبر: 46028837 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس جمهور:

انتقال آب به خراسان یک تحول تاریخی است

نیما رهنما

رئیس جمهور با اشاره به انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به خراسان، گفت: این یک تحول تاریخی بسیار بزرگ است که توسط شرکت‌های معدنی در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

حسن روحانی امروز، ۱۴ اسفندماه، در مراسم آغاز بهره‌برداری پارکینگ و پایانه زیرسطحی آزادی مشهد که در قالب بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت کشور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به افتتاح این پروژه، اظهار کرد: اجرای این پروژه اقدامی ارزشمند است و بهره‌برداری از آن را به مردم بسیار خوب مشهد و استان خراسان رضوی تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: به کمک وزارت صمت کار بزرگی برای استان‌های شرقی از جمله استان خراسان رضوی در حال نهایی شدن است و آن پروژه آبرسانی از خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی است. همچنین آبرسانی به استان سیستان و بلوچستان از مسیر دیگری در حال اجرا است. این یک تحول تاریخی بسیار بزرگ است که توسط شرکت‌های معدنی در حال انجام است.

روحانی تصریح کرد: با برگزاری چندین جلسه کارهای محیط زیستی این پروژه نیز نهایی شده است.

وی با بیان این‌که «مسئله آب یک اقدام راهبردی در این دولت است»، اضافه کرد: تاکنون در این دولت بیش ۵۰  سد را افتتاح کردیم به طوری که کمتر از هر دو ماه یک سد مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام

نظر شما