شناسهٔ خبر: 46028692 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون استاندار یزد مطرح کرد؛

جشنواره چتری زندگی؛ ظرفیتی برای بیان نیازهای جامعه به زبان هنر

حمید رضا دهقان

معاون سیاسی امنیتی، اجتماعی استانداری یزد برگزاری پیوسته جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی را در شناسایی ظرفیت های هنرهای نمایشی استان بسیار موثر خواند و اظهار کرد: اهتمام به برگزاری این جشنواره حتی در شرایطی که به دلیل شیوع بیماری کرونا، امکان اجرای میدانی وجود ندارد، نشان از نیاز جامعه و بیان نیازهای جامعه به زبان هنر است.

صاحب‌خبر -

«احمد ترحمی» ضمن بیان این مطلب  افزود: اگر تئاتر به متن زندگی مردم ورود پیدا کند، می توان از آن در راستای رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی و حرکت در مسیر فرهنگ سازی به نحو احسن استفاده کرد. 

وی گفت: هنر بهترین ابزار برای فرهنگسازی و بهترین زبان برای گفتار با مردم است از این رو باید از این ظرفیت برای تحقق اهداف مهم بهره گرفت.

ترحمی ادامه داد: یزد مفتخر است که میزبانی این جشنواره را بر عهده دارد و علاوه بر سنجش هنر هنرمندان یزدی، هنر هنرمندان سایر استان های کشور را نیز می سنجد و این کمک می کند که سطح کیفی و کمی هنرنمایشی استان ارتقا یابد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، ترحمی در پایان با اشاره به درخشش یزدی ها  در این جشنواره، اضافه کرد: این جشنواره ظرفیت دارد که در دوره های آتی به سمت جهانی شدن پیش برود و هنر هنرمندان هنر نمایشی استان و کشور به سایر کشورها نیز صادر شود، این ظرفیت در بین هنرمندان احساس می شود و باید مورد بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام

نظر شما