شناسهٔ خبر: 46028486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سرمایه‌گذ‌اری سپاه در ورزش‌های پنج‌گانه / اعزام نفرات برتر به مسابقات جهانی «سیزم» + فیلم

گروه استان‌ها ـ رئیس هیئت پنج‌گانه نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مسابقات ۵گانه نظامی تاثیر مستقیم بر آمادگی رزم نیروهای زمینی، مردمی سپاه،نیروهای هوایی و دریایی دارد.

صاحب‌خبر -

سردار حمید سرخیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به بیست و یکمین دوره مسابقات پنج‌گانه  سپاه به میزبانی دانشگاه اظهار داشت: این مسابقات در پنج رشته که به مسابقات 5 گانه نظامی مشهور است به میزبانی امیرالمومنین (ع) اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مسابقات 130 نفر در قالب 26 تیم در رشته‌های تیراندازی سرعت و دقت، میدان موانع با 20 مانع در 400 متر، پرتاب نارنجک 4 دقت دو دایره‌ای و یک پرتاب قدرت وزنه 600 گرمی به اندازه نارنجک نظامی، دوی 8000 متر صحرانوردی و شنای با مانع که به علت شرایط کرونا شنا از مسابقات حذف شده است به رقابت می پردازند.

رئیس هیئت پنج‌گانه نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در پایان یک رقابت رالی میدان موانع برگزار می‌شود، گفت: تیم‌های برتر در این مسابقات شرکت می‌کنند و امروز روز سوم مسابقات رالی است.

وی ادامه داد: در مرحله مقدماتی، مسابقات 5 گانه سپاه در دو ماه گذشته در 10 استان برگزار شد و 63 تیم شرکت کردند. از این تعداد 30 تیم نیروی زمینی سپاه پاسداران و 30 تیم مابقی مجموعه‌های سپاه از جمله  یگان‌های مردم پایه که در اصفهان لشگر 14 امام حسین(ع) یکی از آنها بوده است.از بین قرارگاه‌ها از دو تیم برتر دعوت کردیم که مرحله نهایی را در دانشگاه امیرالمومنین اصفهان برگزار کنند.

سردار سرخیلی با اشاره به برترین‌های مسابقه، اظهار داشت: در مقام تیمی، 3 تیم و در مقام انفرادی، 10 نفر را انتخاب خواهیم کرد. 

وی افزود: مسابقات از نظر کمی در سپاه پاسداران بسیار خوب برگزار شد و بعد از این مسابقات ارتش و نیروی انتظامی و وزارت دفاع هم مسابقات را برگزار کردند و اکنون سپاه در حال برگزاری است.

فرمانده دانشگاه حضرت امیرالمومنین(ع) نیروی زمینی سپاه در اصفهان تصریح کرد: دو تیم از هر مجموعه در سال آینده با یکدیگر رقابت خواهند کرد و در بین آنها نفرات برتر را برای مسابقات جهانی «سیزم»در چین انتخاب می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مسابقات تاثیر مستقیم بر آمادگی رزم نیروهای زمینی و مردمی سپاه و نیروهای هوایی و دریایی دارد، گفت: به دلیل اهمیت مسابقات 5 گانه نظامی سپاه فرمانده نیروی زمینی و فرمانده کل سپاه روی آن بسیار سرمایه‌گذاری کردند و شاید تعداد تیم‌های شرکت‌کننده بی‌نظیر باشد هر تیم معمولا 5 ورزشکار و یک مربی و سرپرست شرکت می‌کنند بنابراین در مرحله اول نزدیک 500 نفر با عوامل اجرایی حضور داشتند.

انتهای پیام/166/ش

نظر شما