شناسهٔ خبر: 46028011 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون وزیر ورزش:

مسائل موردنظر در ستاد ساماندهی امور جوانان محقق نشده است

فاطمه افضلی

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در ستاد ساماندهی امور جوانان، سرجمع اتفاقی که می خواهیم نیفتاده و شاهد مهاجرت جوانان، حاشیه نشینی و ... هستیم درحالی که نباید اجازه بدهیم کار به اینجا برسد و باید قبل از این با ایجاد شغل در روستا از مهاجرت جلوگیری می کردیم.

صاحب‌خبر -

"محمدمهدی تندگویان" امروز 14 اسفندماه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان با محورت هویت دینی و ملی اظهار کرد: کرمان تنها استانی است که تاکنون دو مرتبه در ستاد ساماندهی جوانان آن شرکت کرده ام که این فرصت کم پیش می آید.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از چهار بار به کرمان سفر داشته ام،افزود: کرمان برای فرزندان شهدا مامنی است و نمی شود نیاییم. عموی ما اینجا دفن شده و دلتنگ که می شویم برای درد دل می آییم و کرمان برای ما خاطرات به یاد ماندنیِ شیرین و غمگین دارد.

تندگویان در ادامه تصریح کرد: اگر توجه اساسی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی داشته باشیم، می بینیم اگر روال و اتفاقی که در کشور افتاده و درست بوده و همه چیز بدون مشکل اجرا می شد، نیازی به تولید بیانیه نیست اما وقتی بحث گام دوم مطرح می شود، در کنار تعریف ریل گذاری، سیاست گذاری و مشخص کردن چشم انداز، حتما نیاز به نگرش به ماقبل و تصحیح موضوعاتی است که ممکن است اشتباه انجام شده باشد.

معاون وزیر ورزش بیان کرد: این دیدگاه تحول گرا و آینده نگر است، بنابراین وظیفه همه نهادهاست که در مدل اجرا، عملیات و ارتباط با مدل حاکمیت همه روند اقدامات بررسی شود و با توجه به سیاست گذاری بیانیه، اصلاح ساختار، اصلاح فرآیند و هم افزایی صورت بگیرد.

وی افزود: یکی از مشکلات کشور این است وقتی یک دستگاه وارد موضوع می شود، بقیه از خود رفع مسئولیت می کنند در حالی که دستور مقام معظم رهبری لازم الاجرا برای تمام نهادهاست و موضوعات مطرح شده در حوزه عملکرد اجرایی نهادی مانند ما نیست و بسیاری از نهادها باید ورود و راهکار داشته باشند تا در راستای بیانیه پایش عملیاتی داشته باشیم.

تندگویان با اشاره به اینکه تدوین سند جامع اجرایی کار در رابطه با بیانیه گام دوم را در دستور کار داریم، گفت: اگر خروجی جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در استان به رفع یک آسیب و یک اتفاق جدید کمک کند، استاندار وقت می گذارد.

وی افزود: کدام دستگاه می تواند ادعا کند بحث جوانان به ما ربط ندارد؟ اشتغال، ازدواج، طلاق، فرهنگ، اعتیاد، نزاع، خودکشی و در مجموعبیش از 90 درصد مسائل استان به جوانان ربط دارد و هر کدام از دستگاه ها باید دغدغه مند در ستاد حاضر شده و ما باید هماهنگی و بهترین یاری در سیاست گذاری کلان را بدهیم.

معاون وزیر ورزش با اشاره به اینکه اعتبار به اندازه کافی وجود دارد اما هماهنگی وجود ندارد و شاهد پرت منابع هستیم، گفت: امسال برای نخستین بار بعد از 25 سال آمار ثبت ازدواج در کشور پنج درصد افزایش پیدا کرده و کرمان استان سوم در این زمینه است و هشت درصد افزایش ثبت ازدواج در 9 ماهه امسال مربوطبه کرمان است که اتفاق خوبی است.

وی اظهارکرد: در ستاد ساماندهی امور جوانان، سرجمع اتفاقی که می خواهیم نیفتاده و شاهد مهاجرت جوانان، حاشیه نشینی و ... هستیم درحالی که نباید اجازه بدهیم کار به اینجا برسد و باید قبل از این با ایجاد شغل در روستا از مهاجرت جلوگیری می کردیم.

تندگویان تصریح کرد: باید همه دستگاه ها دغدغه مند با طرح و ایده وارد جلسات شوند و اتفاق مثبت این است که جوانان استان که فرصت هستند، تبدیل به تهدید نشوند.

وی با اشاره به تشکل های جوانان استان ها بیان کرد: در هیچ کدام از اغتشاشات چند سال اخیر یک نفر از مجموعه تشکل های ما حضور نداشته و نشان می دهد وقتی جوان در پایگاه و جایگاهی حضور یابد که بحث های مختلف دارد و شانیت او رعایت شود، در این مباحث وارد نمی شود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش گفت: اعضای تشکل ها و سمن های جوانان در حوزه آسیب ها و اشتغال کار می کنند و برای حضور هدفمند جوانان، دوره برگزار می کنیم و تکلیف جوانان حاضر در ستاد مشخص است.

وی خطاب به مدیران با اشاره به اینکه باید همانطور که در خانه با جوانان خود برخورد می کنیم، با جوانان استان برخورد کنیم، گفت: ثبت تشکل های دارای طرح در استان کرمان با مکل مواجه است و درخواست داریم هرچه زودتر این مشکل رفع شود.

انتهای پیام

نظر شما