شناسهٔ خبر: 46027990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

فرهنگ صحیح مصرف آب توسط دانش آموزان در جامعه نهادینه می‌شود

کرمانشاه- مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: فرهنگ مصرف صحیح و مدیریت آب توسط دانش آموزان در خانواده‌های کرمانشاهی نهادینه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجید یزدان پناه پیش از ظهر امروز در دوازدهمین جشنواره فراگیر نخستین واژه آب که در سالن همایش اداره آب استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره موجب ایجاد ارتباط متقابل بین شرکت آب و فاضلاب و آموزش و پرورش استان کرمانشاه می‌شود.

وی افزود: برگزاری این جشنواره طی دراز مدت می‌تواند موجب مدیریت و عملکرد صحیح و درست وظایف محول هر دستگاه شود که در نهایت به نتیجه مطلوب و برنامه‌ریزی شده دست می‌یابیم و این نتیجه مطلوب چیزی جز تبدیل مصرف صحیح آب به یک فرهنگ نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه نعمت آب متعلق به همه افراد جامعه است و باید فرهنگ صحیح مصرف آب از فرزندان خانواده‌ها شروع شود، ادامه داد: باید روش و مدیریت صحیح مصرف آب به دانش آموزان آموزش داده شود و این فرهنگ توسط آنها در خانواده و سپس جامعه نهادینه شود.

یزدان‌پناه وی با بیان اینکه ۹۳ درصد از دانش‌آموزان سطح استان کرمانشاه به برنامه شاد دسترسی دارند، گفت: حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس به دلیل وجود ویروس منحوس کرونا و اجرایی شدن دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار کم رنگ شده و عملاً وجود ندارد اما آموزش و پرورش این استان در فضای مجازی و برنامه آموزش شاد با ارسال برنامه‌های تهیه شده توسط اداره آب، می‌تواند فرهنگ صحیح مصرف آب را در بین آنها گسترش و نشر دهد.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز در سطح این استان در حال تحصیل هستند که والدین آنها نیز با امر برنامه‌های تحصیلی در بستر فضای مجازی در گیر هستند، بنابراین نیمی از جمعیت استان کرمانشاه تحت پوشش برنامه‌های آهنگسازی مصرف صحیح آب قرار خواهند گرفت.

یزدان پناه با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ مصرف صحیح آب در مقاطع پایه افزود: زبان و تذکرات کودکان بر روی بزرگترها بسیار اثرگذار و اثربخش است.

وی گفت: مدارس استان کرمانشاه بدهی‌های زیادی به اداره آب دارند که این بدهی‌ها از سنوات گذشته تلمبار شده، اما تلاش داریم تا پایان امسال از طریق سهمی که در اختیار مناطق و مدارس این استان قرار می‌گیرد این بدهی‌ها را پرداخت کنیم.

گفتنی است، در پایان دوازدهمین جشنواره فراگیر نخستین واژه آب، تفاهم نامه مشترک بین مدیر کل آموزش و پرورش و مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه به منظور همکاری‌های بیشتر و فرهنگ سازی مدیریت صحیح آب در بین دانش آموزان به امضا رسید.

نظر شما