شناسهٔ خبر: 46027960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار البرز:

۸۰ درصد تحقیقات کشاورزی کشور در البرز صورت می‌گیرد

کرج - استاندار البرز گفت: در این استان اعتقاد راسخی در رابطه با توسعه علمی وجود دارد و ۸۰ درصد تحقیقات کشاورزی کشور در البرز صورت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله شهبازی صبح پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت اعیاد ماه رجب و همچنین تبریک روز درختکاری اظهار کرد: این شورا از جلسات بسیار مهم و مؤثر در راستای ریل‌گذاری مسیر توسعه استان در حوزه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه مسیر توسعه البرز از علم و دانش می‌گذرد، ادامه داد: هر استانی فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و محدودیت‌هایی دارد ولی البرز دارای ظرفیت‌های بسیاری است که فناوری و دانش از اهم آن است.

استاندار البرز بیان کرد: ۸۰ درصد تحقیقات کشاورزی کشور در البرز صورت می‌گیرد و بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند ملی در این استان مستقر است.

وی با بیان اینکه مکان بسیار مناسبی برای کارخانه فناوری البرز در نظر گرفته شد و احداث آن صورت گرفت، تصریح کرد: البرز در ۱۱ ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۲ درصد رشد صادرات است.

راه‌اندازی شورای راهبری دانشگاه‌های البرز

شهبازی خاطرنشان کرد: در استان البرز از زمان حضور با توجه به اعتقاد راسخی که در رابطه با توسعه علمی استان دارم، شورای راهبری دانشگاه‌های استان را راه‌اندازی کرده و هر ماه یک جلسه با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان داریم.

وی با بیان اینکه بر این اساس موضوعات استان در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار داده و سند توسعه ملی و آمایش استان تدوین شد، گفت: با تدابیری که اتخاذ شد اکنون در بسیاری از شهرک‌های صنعتی استان به صورت گسترده درخواست نیروی کار وجود دارد و امسال علیرغم شرایط موجود در این استان بیمه‌شدگان اجباری به ۳۱۲ هزار نفر رسیده‌اند و در سال ۹۸ حدود ۳۰۵ هزار نفر بوده‌اند.

استاندار البرز اظهار کرد: رفع ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری در شهرک‌های صنعتی البرز که با عنایت دولت به‌ویژه رئیس جمهور محقق شد، انقلابی بزرگ در تولید و صنعت استان بر پا کرد و با حجم بالای تقاضای سرمایه‌گذاری مواجه هستیم.

ترافیک سنگین محورهای البرز برای مردم بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود

وی بیان کرد: ترافیک سنگین محورهای البرز برای مردم بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود و ریه‌های تنفسی این استان مسدود شده بود که با بهره‌برداری از چندین پروژه بزرگ و آزادراه جنوبی تهران و البرز این حجم بالای ترافیک در حال کاهش است.

شهبازی تصریح کرد: امید است با این همت و هم‌افزایی و تعاملی که بین مسئولان ۳ قوه در البرز وجود دارد با سرعت به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنیم.

وی با قدردانی از رؤسای دانشگاه‌های استان، گفت: زیرساخت‌های دانشگاهی استان بسیار ارزشمند هستند و دانشگاه خوارزمی با توجه به ظرفیت‌های موجود قابلیت توسعه دارد و برای این امر پای کار و همراه هستیم.

استاندار البرز تصریح کرد: برای گسترش پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای همراهی لازم را خواهیم داشت و بیش از ۲۹ قرارداد در این حوزه منعقد شده و پژوهش‌های خوب کاربردی صورت گرفته است.

نظر شما