شناسهٔ خبر: 46027903 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

تندگویان در ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان:

بیانیه گام دوم تحول گرا و آینده نگر است / هیچ دستگاهی نمی تواند ادعا کند موضوع جوانان به آن مربوط نمی شود

معاون امور جوانان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: وقتی مقام معطم رهبری بیانیه صادر می کنند، حتما نیاز به تغییر نگرش و سیاست ها دیده اند پس این بیانیه هم تحول گرا و هم آینده نگر است و وظیفه همه دستگاه ها تحول در سیاست ها و اصلاح ساختار و هم افزایی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمد مهدی تندگویان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان که با حضور دکتر زینی وند استاندار کرمان برگزار شد، از کرمان به عنوان مامنی برای بچه های شهدا یاد کرد و گفت: وجود مزار سردار سلیمانی ما را به استان می کشاند و کرمان برای من خاطرات شیرین و غمگین خود را دارد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: به اعتقاد بنده اگر روال سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های توسعه کشور در این چهل سال بدون مشکل بوده اصلا مقام معظم رهبری نیازی نمی دیدند بیانیه صادر کنند اما وقتی ورود می کنند، حتما نیاز به تغییر نگرش و سیاست ها دیده اند پس این بیانیه هم تحول گرا و هم آینده نگر است و وظیفه همه دستگاه ها تحول در سیاست ها و اصلاح ساختار و هم افزایی است.

تندگویان با بیان این که دستور مقام معظم رهبری دستگاهی نیست بلکه حاکمیتی و لازم الاجرا برای همه دستگاه هاست، افزود: این که ما به عنوان وزارت ورزش و جوانان به این بیانیه ورود و سند عملیاتی تدوین کردیم دلیل نمی شود که بقیه دستگاه ها وارد نشوند و کار نکنند.

وی در خصوص موضوعات ستاد ساماندهی امور جوانان گفت: استاندار با تمام همه مشغله ها حضور پیدا می کند پس باید این جلسات جوری باشد که خروجی عملیاتی داشته باشد و به اتفاق جدید و حل مشکلات بیانجامد.

معاون امور جوانان گفت: کدام دستگاه می تواند ادعا کند که موضوع جوانان به آنها مربوط نمی شود؟اشتغال، مسکن، آسیب ها، فرهنگ، آموزش و ... موضوعاتی است که به همه دستگاه ها برمی گردد و باید دغدغه مند باشند.

وی افزود: ستادهای ساماندهی امور جوانان از معدود ستادهایی است که مورد توجه ویژه دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور است و به دستور ایشان تعطیل نشده است.

تندگویان گفت: در خواستم از همه دستگاه ها این است که پایش عملیاتی داشته باشند و با کمک تشکل های استان مشکلات را رصد کنند و با طرح در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان مصوبات خوبی برای حل  مشکلات جوانان بگیرند.

وی با بیان این که گزارش های آماری هیچ کمکی به حل مشکلات نکرده است، افزود: حدود دو سوم اعتبارات هر استان به موضوعات جوانان مربوط است ولی متاسفانه هماهنگی ها برای اجرای حل مشکلات وجود ندارد.

معاون امور جوانان با اشاره به افزایش آمار ثبت ازدواج بعد از ۲۵ سال در کشور، گفت: در این افزایش خوشبختانه استان کرمان وضعیت خوبی دارد و جزو استان های برتر است.
 
وی با اشاره به معضل حاشیه نشینی در کرمان، گفت:   اگر زودتر این موصوع پایش و ساماندهی شده بود به  آسیب تبدیل نمی شد. وقتی می توان با کمک سمن ها و اقدامات ابتدایی از این معصل جلوگیری کرد چرا باید بگذاریم به آسیب تبدیل شود؟

تندگویان تصریح کرد: ستادهای ساماندهی امور جوانان تنها ستادی است که جامعه هدف در آن عضویت دارند و برای حضور هدفمند آموزش می بینند و مسئول پایش و رصد مشکلات همه جوانان استان هستند. این جوانان هم مشکلات را رصد و پایش می کنند و برای رفع آن ها پیشنهاد دارند و هم برای اقدام و عملیات برنامه دارند،  فقط باید به آنها کمک کرد. ترد کردن و توجه نکردن به جوانان آسیبش به خودمان برمی گردد.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم مشکل ثبت شناسه سمن های جوانان استان کرمان با مدیریت استاندار حل شود.

نظر شما