شناسهٔ خبر: 46026562 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می‌دهد؛

مشکلات سروآباد و روستای شهیدپرور دزلی احصاء می‌شود

مشکلات موجود در منطقه سروآباد و روستای شهیدپرور دزلی احصاء ‌ و برای بررسی به دفتر نماینده ولی فقیه تحویل داده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سروآباد از شهرستان‌های استان کردستان است که همچون بسیاری از مناطق با مشکلاتی از جمله بیکاری جوانان، کاهش جمعیت روستایی و غیره مواجه است و روستای دزلی از توابه این شهرستان با داشتن 74 شهید روستایی شهیدپرور است که بیانگر ایثارگری و رشادت‌های مردمان این منطقه برای دفاع از انقلاب اسلامی ایران است.

 

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان(13اسفند) در سفر به روستای دزلی از توابع شهرستان سروآباد و دیدار با خانواده شهدای دزلی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا به ویژه 74 شهید دزلی، اظهار کرد: آنچه که امروز در کشور داریم از برکت خون شهدا است و این جلسه در سایه برکت جانفشانی و ایثارگری آنان برگزار می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: اینکه روستای دزلی 74 شهید تقدیم انقلاب کرده سرمایه بزرگی به شمار می‌رود که در کمتر جایی می‌توان نمونه آن را پیدا کرد.

 

وی گفت: این یک مسئله ارزشمندی است همه جا چنین چیزی وجود ندارند، این یک سرمایه است که آدم به کسانی افتخار کنند که برای کشور، دین و اعتلای نظام خود جان داده‌اند.

 

مردم روستای دزلی حافظ ارزش‌های دینی هستند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه گاهی اوقات افرادی برای کارهای که خیلی سطح بالایی ندارند جان می‌دهند، گفت: اما در این روستا عزیزانی برای حفظ ارزش‌های دینی و اعتلای نظام مقدس اسلامی خون پاکشان را فدا کردند.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: اکنون فشارهای اقتصادی، فشارهای مادی، تعرض‌ها، هجوم در فضای مجازی برای آسیب زدن به جوانان به اوج خود رسیده و ثابت قدم ماندن در چنین عرصه‌ای بسیار مهم است.

 

وی حرکت در مسیر شهدا و ثابت قدم بودن در این راستا را ضروری دانست و گفت: باید راه شهدا و ارزش‌هایی که آنها به وجود آوردند را دنبال کنیم.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی از مسوولان بنیاد شهید خواست خانواده شهدا بعنوان ولی‌نعمتان انقلاب را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

 

وی با بیان اینکه در هجمه‌ها علیه نظام و زمان‌های حساس باز هم همین خانواده‌ها هستند که سینه سپر می‌کنند، اظهار داشت: نباید هیچ وقت از تکریم شهدا و خانواده‌های آنها غافل شویم چراکه هرچه داریم از این عزیزان است.

 

لزوم برگزاری یادواره شهدای دزلی 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اذعان کرد: امیدواریم هرچه زودتر به همت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور شاهد برگزاری یک برنامه و یادواره جامع برای شهدای دزلی و معرفی هرچه بیشتر این خطه شهیدپرور فراهم شود.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی همچنین در جمع مردم شهیدپرور روستای دزلی اضافه کرد: دزلی در دوران جنگ تحمیلی روزهای سختی را پشت سر گذاشته و نشان داده است که این منطقه مردمانی محکم و ثابت قدم دارد.

 

 وی اعلام کرد: تقویت حس خودباوری و امیدآفرینی باید به عنوان یک مسئله مهم مورد توجه قرار گیرد و در کنار آن تلاش مضاعفی از سوی مسئولان برای رفع نقاط ضعف با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی مناسب صورت بگیرد.

 

وی خطاب به مردم دزلی اضافه کرد: شما در این منطقه داشته‌هایی دارید که در کمتر جایی می‌توان یافت، مردمان مرزنشین در طول تاریخ همواره امتحان خود را در سطح عالی پس داده‌ و در دفاع از ارزش‌ها بزرگترین نقش‌آفرینی را داشته‌اند.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان از مسئولان شهرستان سروآباد خواست مشکلات موجود در هر منطقه را احصا و به صورت مکتوب به دفتر ایشان تحویل دهند.

 

وی گفت: نگاه ما نگاه میدانی و رسیدگی به تمام منطقه است که در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

 

مردم دزلی در مسیر اعتلای نظام پیشقدم بوده‌اند

ماموستا عبدالقادر حسینی امام جمعه سروآباد نیز در دیدار نماینده ولی فقیه در استان کردستان با مردم دزلی، این روستا را قدمگاه رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: دزلی نقطه‌ای است که مردمانش همواره در مسیر دفاع از ارزش‌ها و اعتلای نظام پیشقدم بوده‌اند.

 

وی افزود: شهرستان سروآباد مردمانی پاک، سخت‌کوش، متدین، وفادار و وابسته به نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد که همواره در تمام مناسبت‌های حماسی حضور سبز دارند.

 

ماموستا حسینی با بیان اینکه روحانیون سروآباد از قدیم‌الایام همواره مورد توجه مردم بوده‌اند و نقش اساسی در ایجاد وحدت در منطقه داشته و دارند، بیان کرد: روحانیون این خطه از پیشوایی دینی خود صیانت کرده‌اند و در حل مشکلات مردم تاثیر بسزایی داشته‌اند.

 

وی گفت: مردم این خطه مرزی و شهیدپرور از مشکلات زیادی رنج می‌برند چرا که سیاست درستی در راستای توسعه این منطقه وجود ندارد و به علت نبود امکانات مردم به سایر شهرها مهاجرت می‌کنند.

 

ماموستا حسینی اضافه کرد: می‌طلبد دولتمردان نسبت به ارتقای زندگی مردم تدبیر بیندیشند و در این راستا قدم‌های اساسی بردارند.

 

وی به برخی ویژگی‌های شاخص این شهرستان هم گریزی زد و اذعان داشت: اکثر قریب به اتفاق روحانیون در سایر شهرستان‌های استان فرزندان این خطه بوده و ثانیا دو طریقت قادریه و نقشبندیه در این منطقه به مثابه دو نگین درخشان وجود دارند.

 

امام جمعه سروآباد اظهار کرد: به امید اینکه اقدامات لازم در راستای شکوفایی وضعیت طلایه‌داران منبر و محراب انجام گیرد.

 

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های سروآباد نیازمند تخصیص اعتبارات جهشی از سوی دولت است که این تقاضا را به صورت جدی از مسئولان داریم.

 

بی‌شک حرکت در مسیر شهدا و ثابت قدم بودن در این راستا ضروری است و باید راه شهدا و ارزش‌هایی که آنها به وجود آورده‌اند، را دنبال کنیم ‌ روستای دزلی از توابع سروآباد نماد مقاومت مردم منطقه و ازجان گذشتگی ‌و رشادت مردمانی است که برای این آب و خاک در برابر دشمنان ایستادند و اکنون نیاز است مشکلات مردم توسط مسئولان بررسی و پیگیری شود تا شاهد رفع محرومیت و توسعه این منطقه باشیم.

 

 

پایان پیام/713

نظر شما