شناسهٔ خبر: 46025492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

سعید برخوری خبر داد :

جنوب کرمان پایلوت کشاورزی قراردادی کشور

موج نیوز

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان گفت : به دستور وزیر جهاد کشاورزی منطقه جنوب کرمان برای اولین بار در کشور به عنوان پایلوت کشاورزی قراردادی معرفی شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج کرمان،سعید برخوری،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان اظهار داشت: به منظور بررسی وضعیت پیاز و همچنین جبران خسارات سرمازدگی و سایر مشکلات کشاورزی منطقه، نشستی با حضور وزیر جهاد کشاورزی ،استاندار کرمان ،نمایندگان مردم جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل و هیئت مدیره بانک کشاورزی در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

وی افزود: تمدید تسهیلات سرمازدگی، افزایش تسهیلات کشاورز کارت و اعطای تسهیلات برای صادرکنندگان پیاز از جمله موضوعات مهم این جلسه بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 برخوری تصریح کرد: با توجه به مشکلات افت قیمت محصول پیاز پیشنهاد شد خرید توافقی این محصول ۲ هزار و ۵۶ تومان انجام شود که در هفته آتی نتیجه نهایی آن اعلام می شود.

وی خاطر نشان کرد: به دستور وزیر جهاد کشاورزی منطقه جنوب کرمان برای اولین بار در کشور به عنوان پایلوت کشاورزی قراردادی معرفی شد و سال آینده کشت برخی از محصولات بر اساس قرارداد انجام خواهد شد .

وی اضافه کرد :جلسه مشترکی نیز با بسیج وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد و مقرر گردید با همکاری بسیج و میادین میوه و تره بار غرفه عرضه مستقیم محصولات جنوب کرمان از جمله پیاز در تهران راه اندازی گردد تا از این طریق با حذف دلالان سود بیشتری برای تولیدکنندگان داشته باشد.

گفتنی است طرح کشاورزی قراردادی و منطقه آزاد کشاورزی از جمله برنامه ها و پیشنهادات این سازمان در سطح ملی است و طرح منطقه آزاد کشاورزی کار مطالعات آن آغاز شده است. 

نظر شما