شناسهٔ خبر: 46025004 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جوانان بجنوردی: سیاسیون با ایجاد امید مردم را برای انتخابات آماده کنند

بجنورد-ایرنا- شماری از جوانان و دانشجویان بجنوردی معتقدند: هر چند تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کمتر از چهار ماه نمانده، اما در این بازه زمانی باید فعالان سیاسی و احزاب امید و نشاط را در جامعه ایجاد کنند و به نوعی مردم را آماده حضور گسترده در این عرصه مهم کنند.

صاحب‌خبر -

آنها روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند: این درحالی است که برخی از این فعالان و یا احزاب، منافع جناحی و سیاسی خود را در تخریب جریان مقابل و پمپاژ ناامیدی در جامعه می دانند و این نوع عملکرد سیاسی آنها موجب تضعیف نظام بطور خواسته یا ناخواسته می شود.

یکی از جوانان بجنورد گفت: انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ یکی از با اهمیت ترین رویدادهای سیاسی کشور به شمار می‌رود، مشارکت گسترده مردم، ضامن اقتدار و توسعه سیاسی کشور است و قدرت چانه‌زنی دولت آینده را در مواجهه با چالش‌های مختلف بین‌المللی و پیش‌رو افزایش می‌دهد

آرش نیستانی افزود: هم اینک باید فعالان سیاسی همه جانبه فکر کنند و تنها به جمع آوری رای نباشند زیراکه اعتماد مردم به نظام از بین خواهد رفت.

وی افزود: یکی از مهم ترین ویژگی‌هایی که باید کاندیداهای ریاست جمهوری داشته باشند، توانایی فائق آمدن به شرایط دشوار و رویارویی با مشکلات پیش روی کشور است، بنابراین فردی که می خواهد مسوولیت ریاست جمهوری را بپذیرد باید برای خروج از وضعیت فعلی برنامه و راهکارهایی عملی و دقیق ارائه دهد.

وی افزود: بررسی رسانه ها و فضای مجازی نشان می‌دهد که هم اینک دشمنان، لحظه به لحظه کشورمان را رصد می کنند، یک انتخابات پرشور با حضور پرشمار مردم در صحنه و آرای بالا در انتخابات اتفاقی خوشایند برای مردم و پاسخی محکم از لحاظ سیاسی به کسانی است که عزت ملت ایران را نمی خواهند و از سوی دیگر حضور پرشور مردم فشارهای اقتصادی دشمنان را به شکست می کشاند.

وی با بیان اینکه هم اینک همه اقشار مختلف به نسبت به سرنوشت کشور حساس هستند گفت: در زمان انتخابات فضای امید، نشاط و همدلی باید در کشور ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات سبب برداشت مستحکم‌تر گام دوم انقلاب نیز می‌شود افزود: انتخابات میدانی مهم برای حضور ملت ایران است، که حضور حداکثری مردم در آن، می‌تواند حماسه‌ای پربرکت را رقم زده، پیشرفت کشور را شتاب بخشیده و دشمنان را ناامید کند.

وی اظهار داشت: جوانان و دانشجویان  همگام و همراه با آحاد مردم، ضمن یادآوری درس‌های مکتب امام خمینی (ره)، روز انتخابات را روز امتحان دانسته و با بصیرت و هوشیاری و گرامیداشت و پاسداشت یاد سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی در مسیر تحقق حماسه سیاسی، گام برخواهند داشت.

حضور پرشور در انتخابات تجدید میثاق با ولایت است

یکی دیگر از دانشجویان  با اظهار گلایه از وضعیت شرایط اقتصادی کشور اظهار داشت: همه به نوعی شرایط سختی را بخاطر تحریم های ظالمانه و همچنین شیوع ویروس کرونا تحمل می کنیم اما باید امیدوار به آینده بود و مشارکت فعالی در عرصه های مختلف بویژه انتخابات داشت.

زکیه محمدی گفت: انتخابات پیش رو یک جریان مهم برای مردم سالاری دینی است و ما امیدواریم که همه با هر سلیقه ای که دارند در انتخابات شرکت کنند و اهتمام خود را به نظام جمهوری اسلامی و بحث اهمیت سرنوشتی که در دست خود مردم است، نشان بدهند.

وی افزود: انتخابات نشان‌دهنده عظمت و اقتدار ملی و حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای تضمین‌کننده امنیت کشور است، زیراکه دشمنان از پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی هراس دارند، دشمنان صف های پرشکوه در روز انتخابات را نمی خواهند، حضور حداکثری در این مهم نشان دهنده اعتماد مردم به نظام است که دشمنان را مایوس خواهد کرد.

وی افزود: بی‌تردید حضور فعال و مشارکت گسترده مردم در انتخابات ۱۴۰۰ سرمایه‌ای مهم و موثر برای پیشبرد توسعه ملی و تحقق اهداف کشور است.

وی بیان کرد: با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی مردم خراسان شمالی با حضور پرشور و شعور خود همواره در همه عرصه ها حاضر بوده و در همه انتخابات های گذشته خوش درخشیدند و در این عرصه نیز با حضور خود در پای صندوق‌های رای، عزم و اراده خود را به نمایش می‌گذارند.

وی به شیوع ویروس کرونا اشاره ای کرد و گفت: هم اینک، انتظاراتی از سیستم سیاسی کشور وجود دارد که برنامه های انتخاباتی را با توجه به شرایط کنونی کشور برنامه ریزی کنند و بیشتر فضای رقابتی را به سمت فضای مجازی، رسانه ها و به ویژه صدا و سیما ببرند.

این دانشجوی فعال اظهار داشت: همچنین باید برنامه ریزی برای انتخابات الکترونیکی نیز انجام شود تا اقشار مختلف جامعه آسوده خاطر پای صندوق های  رای حضور یابند بدون اینکه ترس از شیوع بیشتر ویروس کرونا داشته باشند.

مسوول حوزه دانشجویی دانشگاه بجنورد با بیان اینکه انتخابات یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است گفت: هم اینک خیلی از کشورهای منطقه آرزوی داشتن چنین انتخاباتی را دارند، ما باید قدر این نعمت را بدانیم چرا که فرد فرد اقشار مختلف جامعه که شرایط سنی مورد نظر را دارند در سرنوشت کشورشان تاثیرگذار هستند.

سجاد اسدی افزود: تبلیغات انتخاباتی نیز باید به گونه‌ای باشد که یک بازاریابی سیاسی انجام شود، از هم‌ اینک باید احزاب، گروه‌ها و انجمن‌های مختلف فعال شوند، فعال نشدن آنان بر نرخ مشارکت تاثیر خواهد گذاشت.

این فعال اجتماعی و سیاسی گفت: برای داغ کردن تنور انتخابات حرکت ضداخلاقی نداشته باشیم، رقابت و معرفی کاندیدها باید بیشتر در رسانه ها و صدا و سیما انجام شود.

وی اظهار داشت: ما با رای دادن در انتخابات به صورت مستقیم هم به سرنوشت خودمون  هم سرنوشت کشور تاثیر می گذاریم.

وی بر انتخاب اصلح تاکید کرد و افزود: اگر انتخاب ما انتخاب غلطی باشد کشور و طبیعتاً خود ما به مشکل اساسی بر می خوریم و اگر این انتخاب درست باشد خیلی از مشکلات کشور برطرف خواهد ‌شد.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی ما در انتخابات پیش رو انتخاب شایسته است اظهار داشت: باید به فردی رای بدهیم که دارای برنامه باشد.

فعالیت مجازی گروه ها رونق گرفته است 

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بجنورد نیز گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات محدودیت ها برای برگزاری تجمع ها و دور همی ها فعالیت مجازی گروه ها تا حدودی رونق گرفته است.

امیر بانکیان افزود: برخی از فعالان سیاسی در این روزها در گروه های مجازی با هم در ارتباط هستند و به بیان نظر های خود می پردازند.

وی با بیان اینکه برخی از اقشار مردم به علت ناتوانی برخی از مسوولان از جناح بازی خسته شده اند افزود: هم اینک جناح ها و احزاب نباید وعده هایی غیر قابل اجرا را بدهند چرا که مردم از این بیشتر خسته خواهند شد.

وی به بحث مشکلات معیشتی که هم اکنون جامعه با آن درگیر است اشاره ای کرد و افزود: نارضایتی معیشتی طبیعی است اما احزاب و فعالان اجتماعی نباید از این مشکل سو استفاده کنند و وعده های بی مورد و نشدنی بدهند، چرا که مشکلات را بیشتر خواهد کرد.

این فعال سیاسی به ایجاد شور و اشتیاق فضای انتخاباتی تاکید کرد و گفت: اما مشکلات اقتصادی که هم اینک وجود دارد و مردم را در بخش های مختلف دچار یاس و ناامیدی کرده است که احتمال دارد این امر موجب شود تا در میان اقشار مختلف شور و شوق انتخاباتی کمتر شود که احزاب باید زمینه شور انتخاباتی را فراهم کنند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا شور انتخاباتی در آخرین انتخابات نسبت به گذشته کم رنگ بود که این امر نیز باید آسیب شناسی شود و احزاب و جناح های مختلف در این خصوص آسیب ها را شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه برخی از اقشار مردم به علت ناتوانی برخی از مسوولان از جناح بازی خسته شده اند افزود: هم اینک جناح ها و احزاب نباید وعده هایی غیر قابل اجرا را بدهند چرا که مردم از این بیشتر خسته خواهند شد.

وی به بحث مشکلات معیشتی که هم اکنون جامعه با آن درگیر است اشاره ای کرد و افزود: نارضایتی معیشتی طبیعی است اما احزاب و فعالان اجتماعی نباید از این مشکل سو استفاده کنند و وعده های بی مورد و نشدنی بدهند، چرا که مشکلات را بیشتر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بعضا در بین جامعه ناامیدی سیاسی ایجاد شده است اظهار داشت: افراد سیاسی و فعالان می توانند با هدف گذاری و برنامه های دقیق شور انتخاباتی را در بین مردم ایجاد کنند تا آنان نیز نسبت به سرنوشت کشورخود و همچنین محل زندگی حساس شوند.

 در آخرین انتخابات برگزار شده که  انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از ۶۵۸ هزار نفر  واجد شرایط رای استان بیش از ۵۰ درصد آنان در این عرصه مشارکت کردند.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

نظر شما