شناسهٔ خبر: 46024028 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

آیت الله اعرافی:

مرحوم «احمد الزین» مورد اعتماد علمای شیعه و سنی بود

مدیر حوزه های علمیه در پیامی گفت: مرحوم احمد الزین مورد اعتماد علمای شیعه و سنی بود.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در پیامی درگذشت شیخ احمد الزین رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان را تسلیت گفت که متن آن به این شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
با کمال تأسف خبر درگذشت عالم فاضل جناب شیخ احمد الزین (ره) را دریافت کردیم. ایشان عمر پربرکت خود را وقف خدمت به وحدت مسلمین نموده و در این مسیر از هیچ خدمتی فروگذار نکردند. ژرف اندیشی و بینش صحیح آشنایی با تحولات روز جهان اسلام در کنار فارغ التحصیلی از دانشگاهی مانند الازهر، روحیه اعتدالی کم نظیری را در ایشان به وجود آورده بود به گونه‌ای که همگان را مجذوب شخصیت خود می‌ساخت.
 
ساده زیستی با وجود دارا بودن مناصب رسمی از دیگر ویژگی‌های شیخ احمد الزین بود. اعتماد علمای شیعه و سنی به ایشان در حدی بود که سال‌ها ریاست هیأت امنای تجمع علمای مسلمین لبنان را بر عهده داشته در حالی که همگان از مدیریت ایشان راضی بودند.
 
حوزه‌های علمیه ضمن عرض تسلیت درگذشت ایشان به علمای جهان اسلام بویژه علمای لبنان و تجمع علما مسلمین لبنان و خانواده و دوستداران ایشان، از خداوند متعال برای ایشان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت می‌نماید.
 
مدیر حوزه‌های علمیه
علیرضا اعرافی
 
انتهای پیام/
 
 

نظر شما