شناسهٔ خبر: 46023151 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کتاب حماسه امام سجاد(ع) رهبر معظم انقلاب در مشهد رونمایی شد

صاحب‌خبر -


کتاب حماسه امام سجاد(ع) تحلیل مبارزات سیاسی و فرهنگی آن حضرت مشتمل بر گفتارهایی از مقام معظم رهبری طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و کشوری در مشهد رونمایی شد.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه دیروز چهارشنبه در این مراسم گفت: در مقدمه کتاب حماسه امام سجاد(ع) نظریه انسان ۲۵۰ ساله مقام معظم رهبری گنجانده شده که اقدام بسیار ارزنده‌ای است و این نظریه مبتنی بر بنیان‌های وحیانی، عرفانی و اسلام ناب شیعی است.
حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری افزود: نظریه انسان ۲۵۰ ساله با نگاه عرفانی عمیق به ساحت ولایت و نگاه کلامی بر محور غدیر استوار شده است  و غدیر نظریه ناب اسلام برای تامین خوشبختی همه بشریت است و در این نگاه و بر اساس این نظریه نگاه گزارشی در تاریخ و سیره اهل بیت به نگاهی پژوهشگرانه و دارای نظریه‌پردازی تبدیل می‌شود. وی ادامه داد: همچنین در این نظریه جلوه امامت اجتماعی و جریان‌ساز در ارتباط با پیشوایان به خوبی مشاهده می‌شود و تبدیل مفاهیم منفعل تاریخی به مفاهیم زنده، پویا، موثر و فعال است و تصویر روشن و تفسیری الهام‌بخش از زندگی امامان ارائه می‌شود که مردم در هر زمان می‌توانند نقش خود را تعریف کنند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: در این کتاب به جای تحلیل علیل از امام سجاد(ع) گزارشی از حماسه آن حضرت ارائه می‌شود. زندگی آن حضرت، یک دوره سه ماهه و یک دوره ۳۰ ساله دارد که دوره سه ماهه آن بیشتر برای ما شناخته شده است.
وی اضافه کرد: از نگاه مقام معظم رهبری حماسه امام سجاد(ع) سه عنصر دارد که عبارتند از تدوین اندیشه ناب اسلامی و تدریس و تبیین آن، آشنا سازی مردم با حقانیت اهل بیت به عنوان مصادیق راستین اولو‌الامر و ارائه‌کنندگان واقعی حاکمیت الهی و ایجاد و تقویت تشکیلات اسلامی برای زمینه‌سازی حکومت الهی.
حاج علی‌اکبری افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب هم سخن از خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است که اسناد پشتیبان آنها صحیفه سجادیه است که در متن آن هم پرچم اعتراض از آغاز تا پایان برافراشته است و مواعظ آن حضرت هم جنبه حماسی دارد و رهبری درباره صحیفه معتقدند که این کتاب یک شیوه زیست اسلامی را مطابق با موازین اسلامی، در قالب دعا در دسترس جامعه قرار داده است.
کتاب حماسه امام سجاد(ع) در ۲۸۲ صفحه توسط انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است و مراسم رونمایی از این کتاب در ساختمان شماره یک دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.

نظر شما