شناسهٔ خبر: 46021881 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انتشار 26 کتاب درباره حضرت آمنه(س)

دبیر علمی کنگره حضرت آمنه(س) گفت: برای این کنگره 26 جلد کتاب به رشته تحریر درآمده که 12 جلد آن چاپ‌شده است و باقیمانده نیز به‌زودی چاپ خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله احمد عابدی در نشست خبری اختتامیه کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س) که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: در هفته آینده روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه، کنگره حضرت آمنه(س) برگزار خواهد شد و حمایت‌های آیت‌الله سعیدی چراغ راه برگزاری این کنگره مهم بود.

وی با بیان دلیل برگزاری کنگره افزود: در سال‌های اخیر که هجمه‌های فراوانی در فرانسه و بعضی از کشورهای غربی صورت گرفت هم‌زمان وهابی‌ها نیز اهانت‌های متعددی را به رسول خدا شروع کردند و متأسفانه وهابیت نیز به طریق دیگر همان هجمه‌ها را آغاز کردند و کتب فراوانی در راستای توهین به آبا و اجداد رسول خدا کتابت کرده و می‌توان گفت هجمه‌هایی که وهابیت به والدین رسول خدا کرده‌اند هیچ‌کس انجام نداده است.

دبیر علمی کنگره بزرگداشت مادر رسول گرامی اسلام خاطرنشان کرد: نسبت دادن کفر و شرک به والدین رسول خدا آن‌قدر زیاد است که باید در تاریخ ثبت شود همان زمانی که در عربستان و شهر رسول خدا این‌چنین اهانت‌هایی صورت می‌گیرد هم‌زمان در شهر مقدس قم کتاب‌هایی در راستای تمجید والدین نبی خدا به رشته تحریر در آمده است.

وی تأکید کرد: باید در تاریخ ثبت شود نگاه تشیع و وهابیت به والدین رسول خدا به چه صورت است و این کنگره هم ازنظر اعتقادی و هم ازنظر اجتماعی و تاریخی بسیار مهم است.

عابدی افزود: از نظر تشیع، رسول خدا و آبا و اجدادش تا حضرت آدم(ع) همگی بدون استثناء موحد بوده‌اند و اجداد رسول خدا نسل در نسل خداپرست بوده و طهارت آبا و اجدادی رسول خدا یک اصل اعتقادی برای تشیع است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم اظهار داشت: ازنظر اجتماعی می‌توان گفت مادر رسول خدا دقیقاً زمانی که بت‌پرستی در مکه ساده‌ترین کار و کفر و شرک یک مسئله عادی و فحشا و منکرات و زناکاری بسیار زیاد بود در این شرایط این بانوی بزرگوار در کنار حضرت خدیجه(س) و فاطمه بنت اسد به صفت «طاهره» شهرت داشتند و نشان‌دهنده این است که می‌توان در محیط منکرات با طهارت نیز زندگی کرد.

وی در ادامه گفت: حضرت آمنه(س) و این دو بانوی بزرگوار دیگر در حقیقت بهترین الگوهای جامعه امروز هم ازنظر فردی و هم ازنظر اجتماعی  برای زنان و مردان هستند.

عابدی تأکید کرد: جنبه تاریخی برگزاری این کنگره این است که در کتب شیعه و اهل سنت مطالب فراوانی در خصوص حضرت آمنه(س) ذکر شده است و برای این کنگره نیز با توجه به زحمات فراوان اساتید حوزوی و دانشگاهی و نویسندگان نیز ۲۶ جلد کتاب به رشته تحریر درآمده که ۱۲ جلد آن نیز چاپ‌ شده و مابقی نیز به‌زودی چاپ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از همان ابتدا یک فراخوان عمومی و یک دعوت خصوصی نیز از نویسندگان در راستای پژوهش، کتابت و…صورت گرفت و حتی کتب نویسندگان عرب‌زبان نیز مورد تحقیق و تقحص قرار گرفته و ترجمه شده است.

انتهای پیام/78023

نظر شما