شناسهٔ خبر: 46021829 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آیت‌الله علوی گرگانی: قطع درخت یک تهدید جدی برای کشور است

یکی از مراجع تقلید جهان شیعه با تاکید بر اینکه جنگل‌ها باید از آفت‌های انسانی و غیرانسانی حفظ شود، گفت: درختان را از بین بردند و موجب شدند که سیلاب در برخی از مناطق کشور به مردم خسارت وارد کند، اکنون باید جلوی این اتفاقات گرفته شود و همچنان کاشت درخت با اهتمام جدی دنبال شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی چهارشنبه شب در دیدار با رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، حفظ منابع طبیعی را یکی از مسائل مهم دینی دانست و اظهار کرد: منابع طبیعی و درخت موجب آبرومندی یک کشور است اما زمانی در ایران خسارت زیادی به جنگل‌ها‌ وارد شد و تذکرات بسیاری به افراد دادیم اما به این تذکرات بی‌توجهی کردند و سوءاستفاده‌های شخصی را انجام دادند تا در نهایت ضرر بزرگی به کشور وارد شد.

وی اضافه کرد: اکنون آن جریان متوقف شده است اما همچنان در گوشه و کنار کشور برخی به دنبال قطع درختان هستند که این موضوع می‌تواند تهدید جدی برای کشور محسوب شود.

مرجع تقلید جهان شیعه خاطرنشان کرد: همانطور که دیگران درخت کاشتند و ما استفاده کردیم ما نیز باید به غرس درخت بپردازیم تا برای آیندگان بماند.

وی با بیان اینکه اگر از درختان مراقبت می‌شد، امروزه جنگل‌های بسیاری در کشور داشتیم، عنوان کرد: درختان را از بین بردند و موجب شدند که سیلاب در برخی از مناطق کشور به مردم خسارت وارد کند، اکنون باید جلوی این اتفاقات گرفته شود و همچنان کاشت درخت با اهتمام جدی دنبال شود.

این استاد سطوح عالی حوزه ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران حوزه جنگل گفت: باید از جنگل‌ها در مقابل آفت‌های انسانی و غیر انسانی حراست کنیم.

خاطرنشان می‌شود، در این مراسم غرس نهال توسط آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی انجام شد.

انتهای پیام/78027

نظر شما