شناسهٔ خبر: 46021756 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آل‌هاشم: سرمایه‌گذاری مادی و معنوی در فرهنگ ضرورت امروز جامعه است

گروه استان‌ها - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه سرمایه گذاری مادی و معنوی در فرهنگ به صورت صریح یکی از ضرورت های امروز جامعه ما است، گفت: امیدوارم با تعاملی سازنده منویات مقام معظم رهبری را در استان اجرایی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  تبریز ، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به انتصاب مدیرکل جدید اداره فرهنگ و ارشاد استان، اظهارداشت: این انتصاب را باید "وقع فی محله" دانست، چراکه ایشان چهره ای فرهنگی بوده و اهالی فرهنگ و هنر از صمیم قلب قبولشان دارند.

وی نقشه جامع مهندسی فرهنگی کشور را یکی از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری دانست و گفت: بدون تردید اجرایی کردن نقشه مهندسی کشور تاثیر تعیین کننده ای در اصلاح و بهبود وضع نابسامان فرهنگی کشور دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب و تضمین حیات انقلاب اسلامی را می توان از ابعاد نقشه مهندسی فرهنگی کشور ارزیابی کرد که برکت های فراوانی خواهد داشت.

وی با بیان این که سرمایه گذاری مادی و معنوی در فرهنگ به صورت صریح یکی از ضرورت های امروز جامعه ما است، گفت: امیدوارم با تعاملی سازنده منویات مقام معظم رهبری را در استان اجرایی کنیم.

امام جمعه تبریز خاطرنشان ساخت: وقتی از مهندسی فرهنگی سخن به می آید باید یکپارچه شدن نظام بودجه و مقررات را شاهد بوده و به اولویت های فرهنگی توجه ویژه داشته باشیم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: دانش و مدیریت یکپارچه و عناوین و روایت‌های نامناسب را باید مدیریت کنیم و با همگرایی در تدوین برش استانی این سند مهم شاهد اتفاقاتی مبارک باشیم.

وی تاکید کرد: همچنین در برش استانی این سند موضوعاتی مثل اخلاق، علم و عمل را باید ارتقا دهیم و چشم انداز فرهنگی مطلوب کشور را بتوانیم در افق 1404 از الان ترسیم کنیم.

 وی با انتقاد از کم توجهی به موضوعاتی مانند اصل مسجد محوری، یادآور شد: امیدواریم این سند مهندسی که از تیر گذشته مقدمات اجرایی آن فراهم شده است شاهد اجرا باشیم.

انتهای پیام /114/ز

نظر شما