شناسهٔ خبر: 46021746 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

دکتر جوادآقازاده گفت:

وضعیت آذربایجان‌غربی ثابت اما شکننده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره وضعیت استان در شیوع کووید ۱۹ گفت: در ده روز گذشته شاهد افزایش تعداد افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی و افزایش بیماران بستری در بیمارستان ها هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا ارومیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره وضعیت استان در شیوع کووید ۱۹ گفت: در ده روز گذشته شاهد افزایش تعداد افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی و افزایش بیماران بستری در بیمارستان ها هستیم.

دکتر جواد آقازاده افزود: آذربایجان غربی جزو ۴ استانی است که ویروس بیشتر از سایر استان ها جولان می دهد. نیاز است که همه مراعات کنیم.

وی درباره درصد رشد بیماری در استان گفت: درصد رشد ویروس کرونا نسبت به جمعیت در استان از تاریخ ۹۹/۱۱/۲۳ تا ۹۹/۱۲/۶ بیشتر شده است به طوری که درصد رشد بیماری نسبت به جمعیت به تفکیک شهر عبارت است از نقده در اول ۰.۰۹ درصد ، اشنویه ۰.۰۸ درصد، میاندوآب ۰.۰۵ ، ارومیه ۰.۰۵ درصد، خوی ۰.۰۴ و شاهین دژ ۰.۰۴ می باشد و مردم و مسئولین در این مناطق باید بیشتر تلاش کنند تا درصد انتشار ویروس کاهش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره ویروس جهش یافته انگلیسی افزود: با شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور همسایه عراق، احتمال ورود ویروس از این طریق به استان وجود داشت. بلافاصله طی نامه ای از استاندار محترم درخواست کردیم تا مرز های مشترک با عراق بسته شود و خوشبختانه در ستاد استانی نیز مصوب گردید و اجرایی شد.

دکتر آقازاده افزود: راننده هایی که به کشور می آیند حتما نتیجه تست پی سی آر را به همراه خود داشته باشند که منفی هستند. اگر از مرز کشور رد شوند و ۷۲ ساعت از بازگشتشان بگذرد حتما باید تست پی سی آر دهند.

وی درباره علائم کرونای جهش یافته انگلیسی بیان کرد: علائم کرونای جهش یافته انگلیسی در مدت ۷۲ ساعت بروز می دهد و بدخیم تر است و بیمار شدیدا بدحال می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی دکتر آقازاده ابراز کرد: تاکنون ۴ هزار و ۷۸۰ دوز واکسن کووید ۱۹ به آذربایجان غربی تحویل داده شده است که کادر درمان در اولویت دریافت واکسن هستند.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که گروه های هدف بیشتری واکسینه شوند،  سیستم ایمنی افراد افزایش می‌یابد که در نهایت به ایمنی جمعی می رسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: مراکز ۱۶ ساعته باید از ساعت ۸ صبح و در ۲ شیفت تا ساعت ۱۲ شب برای خدمات دهی و تست گیری فعالیت داشته باشند و در صورت وجود گزارشی مبنی بر عدم خدمات دهی در این ساعات آن مرکز مربوطه تخلف کرده و رسیدگی می شود.

دکتر آقازاده بیان کرد: به تمامی شهرستان ها نیز ابلاغ شده است که هیچ مادر بارداری در بخش های کرونا نباید فعالیت داشته باشد زیرا جانشان برای ما عزیز است. اگر گزارشی مبنی بر به کارگیری مادر بارداری در بخش های کرونا دریافت شود، شدیدا با مسئول مربوطه برخورد می شود و باکسی تعارف نداریم.

نظر شما