شناسهٔ خبر: 46021578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه تبریز:

نیازمند همگرایی در حوزه فرهنگ هستیم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: برای موفقیت در حوزه فرهنگ نیاز به همگرایی داریم که در تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور باید به این مساله توجه ویژه ای شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» عصر امروز در هشتاد و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی که با حضور حجت الاسلام عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، با گرامیداشت نام و یاد مرحوم محمدپور، مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی گفت: انتصاب دکتر ناظمی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را گرامی می داریم، ایشان چهره فرهنگی داشته و مورد قبول اهالی فرهنگ و هنر استان هستند.

امام جمعه تبریز با اشاره ای به نقشه جامع مهندسی فرهنگی کشور به عنوان یکی از مطالبات اصلی رهبر معظم انقلاب از شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بارها به صورت موکد، این مساله مطرح شده که اجرایی کردن نقشه مهندسی فرهنگی کشور تاثیر تعیین کننده ای در اصلاح و بهبود وضع نابسامان فرهنگی کشور دارد. 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، سرمایه گذاری مادی و معنوی برای اجرای سند مهندسی فرهنگی را از ضرورت های امروز جامعه عنوان کرده و گفت: این سند با توجه به تعابیر مقام معظم رهبری از موضوع فرهنگ، تهیه شده که باید منویات ایشان را در این زمینه عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: وقتی از مهندسی فرهنگی سخن به میان می آید باید به تقسیم کار ملی، یکپارچه سازی نظام بودجه، مقررات گذاری مناسب و اولویت های فرهنگی توجه ویژه ای داشته باشیم. 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه باید مهندسی فرهنگی را مبتنی بر دانش و مدیریت یکپارچه بدانیم، گفت: برای موفقیت در حوزه فرهنگ نیاز به همگرایی داریم که در تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور باید به این مساله توجه ویژه ای شود. 

وی ادامه داد: در برش استانی سند باید سعی شود تعقل، اخلاق، ایمان، علم و عمل را در جامعه ارتقا دهیم و چشم انداز فرهنگی کشور را در افق سال 1404 از هم اکنون ترسیم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، همکاری تمامی دستگاه های فرهنگی را در اجرای مفاد این سند مهم دانسته و گفت: البته در این میان باید شاهد حمایت تمامی دستگاه های اجرایی از اجرایی شدن سند مهندسی فرهنگی کشور باشیم.

پایان پیام/699

نظر شما